Nu är det så här då va, att jag äger en Saab 9-5.
Det är världens sämsta bilmärke efter Peugeot men det är knappt. Gör inte om samma misstag som mig genom att äga en Saab. Och om ni redan äger en; töm en dunk med bensin över den och tänd på skiten så besparar ni er en jävla massa problem.
Tjejen var på väg hem från sthlm tidigare idag men biljäveln dog strax utanför Strängnäs på motorvägen
Efter att ha konstaterat att bärgare skulle ta flertalet timmar på sig att hämta bilen för att köra den TILLBAKA till Strängnäs *kortaste väg till verkstad enligt f-bolaget* så bogserade jag skiten själv till närmaste avfart. De ville dessutom ha 3000:- för att köra den till E-tuna, en sträcka på ca 3 mil. Normalt
Så imorgon måste jag åka och hämta biljäveln med släp så klart. Så mina frågor är ju då följande:
Jag har ej E-behörighet, är det bättre att jag toklastar ett bilsläp som jag får dra och åker dit för övervikt? Eller ska jag hyra ett släp som FÅR lasta så mycket och sen dra det utan överlast men utan behörighet?
Dragbilarna jag har att välja på är en äckel-passat som får dra max 1500kg (1300kg B-behörighet) samt en äckel-V70 som får dra 1800 max (1320kg B-behörighet).
Så, vad är bäst att göra? Att jag kommer köra olagligt kan man räkna ut, men vad är bäst för mitt körkort? Jag kommer inte ihåg detta längre men någonstans känns övervikt betydligt bättre än obehörighet...
Jag har med mig en DI-kassett så har jag tur kan jag köra hem skitbilen och förhoppningsvis plantera den i röven på en Scania så jag blir av med skiten
Och för övrigt, hur spränger man en bil i 10 000 småbitar på bästa sätt? C4, Trotyl, Nitroglycerin eller annat?
Saab
Det är världens sämsta bilmärke efter Peugeot men det är knappt. Gör inte om samma misstag som mig genom att äga en Saab. Och om ni redan äger en; töm en dunk med bensin över den och tänd på skiten så besparar ni er en jävla massa problem.
Tjejen var på väg hem från sthlm tidigare idag men biljäveln dog strax utanför Strängnäs på motorvägen
Efter att ha konstaterat att bärgare skulle ta flertalet timmar på sig att hämta bilen för att köra den TILLBAKA till Strängnäs *kortaste väg till verkstad enligt f-bolaget* så bogserade jag skiten själv till närmaste avfart. De ville dessutom ha 3000:- för att köra den till E-tuna, en sträcka på ca 3 mil. Normalt
Så imorgon måste jag åka och hämta biljäveln med släp så klart. Så mina frågor är ju då följande:
Jag har ej E-behörighet, är det bättre att jag toklastar ett bilsläp som jag får dra och åker dit för övervikt? Eller ska jag hyra ett släp som FÅR lasta så mycket och sen dra det utan överlast men utan behörighet?
Dragbilarna jag har att välja på är en äckel-passat som får dra max 1500kg (1300kg B-behörighet) samt en äckel-V70 som får dra 1800 max (1320kg B-behörighet).
Så, vad är bäst att göra? Att jag kommer köra olagligt kan man räkna ut, men vad är bäst för mitt körkort? Jag kommer inte ihåg detta längre men någonstans känns övervikt betydligt bättre än obehörighet...
Jag har med mig en DI-kassett så har jag tur kan jag köra hem skitbilen och förhoppningsvis plantera den i röven på en Scania så jag blir av med skiten
Och för övrigt, hur spränger man en bil i 10 000 småbitar på bästa sätt? C4, Trotyl, Nitroglycerin eller annat?
Saab