Regler för Sporthoj's CS server

LasseB

_________
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Förslag på regler för Sporthoj's CS server (allt är egentligen sunt förnuft och det följs redan för det mesta)

sever: cs.ekhagen.nu:27015 (212.247.5.84:27015)
pass: moped

1. Använd ert nick från SH. Lite namnändringar typ "XXX ar forbannad" och liknande är bara skoj men att spela en hel kväll med fakenick är mindre roligt för oss andra.

2. AWP/AWM är INTE ok, scouten och det andra är ok. Det körs numera ett script som kollar att du inte köper AWP.

3. I princip så måste man vara reggad på SH för att få spela, men är det tunt med folk någon kväll så är det ok att ta med en kompis.

4. Det är ingen träningsserver för klanspelare, så välj olika lag om möjligt.

5. Är lagen helt ojämna så försök att jämna ut dem genom att byta.

6. Fusk är inte tillåtet.

7. På cs_ banor så ska CT rädda gisslan, på de_ ska T bomba. Tappar någon bomben så är det en röd prick på er radar och den ska hämtas, sitta och vänta på att CT ska hitta er istället är fel. Gisslan är blå på radarn och samma sak gäller där fast tvärtom.

8. Du ska ha roligt när du spelar.

Förslag/önskemål/info

1. Har man lite liv kvar och det är 3-4 pers kvar i andra laget så är det trevligt mot dina döda lagkamrater om du inte sitter och väntar tills motståndarna hittar dig utan rör dig istället så kan vi köra igång en ny runda snabbare.

2. FF On (Friendly Fire On) hade jag gärna sett att vi körde med. Fungerar bra på många publika servrar och borde fungera ännu bättre här.

3. Det är Tom som har fixat servern, obligatorisk ölbjudning när ni träffar han irl :öl :bow

4. Försvinner radarn så ta fram consolen och skriv drawradar. Vänta sen en runda eller två så ska den vara tillbaka, fungerar bara för en del. Alternativt starta om hela CS, ta fram consolen och skriv quit eller exit, fungerar alltid.

5. Får du telefon eller liknande så ta fram consolen och skriv kill.

6. Skaffa mic och använd den. Är det någon som använder den lite för mycket så är det bara att "mute" den personen genom att hålla inne TAB och trycka på vänster musknapp, sen klicka på högtalarsymbolen vid rätt person.

7. Skåningar pratar inte konstigt, det är bara det att vi inte har hunnit svälja all gröt sedan senaste måltiden... :eek: :rolleyes:

Lägg gärna till och kommentera så vi kommer fram till något vettigt som de flesta håller med om. Är det någon som har kvar abstruse's inlägg så in med det.

Vem spelar just nu??? (Länk, klicka!)

Last edited:

Ben

WOAH!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wr426f -01, dominator
Låter bra!
Jag tycker ochså att ff ska vara av..
Jobbigt om man skjuter eller blir skjuten av sina teammates ..
Mycket bra server! :tummenupp

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Ben skrev:
Låter bra!
Jag tycker ochså att ff ska vara av..
Jobbigt om man skjuter eller blir skjuten av sina teammates ..
Mycket bra server! :tummenupp
Det som brukar hända är att man får en HE på sig eller råkar langa en HE på sin polare....

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
När FF är av så är det ju smidigare, man dör ju inte lika fort, men det blir en tillspetsning av spelet om man kör FF on och kanske lite mer "realistiskt" :confused: .

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Acrid skrev:
När FF är av så är det ju smidigare, man dör ju inte lika fort, men det blir en tillspetsning av spelet om man kör FF on och kanske lite mer "realistiskt" :confused: .
CS är inte, och ska inte vara realistiskt :)

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Bra förslag/tips LasseB!

Är dock väldigt tveksam till FF.
Dels för att jag personligen hatar det, men även för att jag tror att det kan öka gapet mellan de bättre spelarna och de sämre. Som nybörjare har iallafall jag väldigt svårt att snabbt upptäcka om det är en CT eller T som står och smyger där borta runt hörnet! Som Nisse säger så är det nog inte så populärt om man skulle kasta en HE-granat i det läget!

Om man råkar ha ihjäl folk från samma lag mer än EN gång tror jag att det lätt blir lite dålig stämning i laget.

Ps. Ni som är erfarna spelare får gärna komma med lite allmänna tips till oss newbies :tummenupp Ds.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Jidetoft skrev:
1.Bra förslag/tips LasseB!

2.Ps. Ni som är erfarna spelare får gärna komma med lite allmänna tips till oss newbies :tummenupp Ds.

1.Ja bra Lasse!

2. Döda inte dina lagkamrater... :p

(Jag skulle slutat spamma för ca 1,5 timme sen...men jag är fast i skolan för tåget går först vid 13.) :fakta

Kfc

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -99
4. Försvinner radarn så är det enklast att bara starta om hela CS, ta fram consolen och skriv quit.

Ta iställe ner consolen och skriv drawradar.. och vänta en runda så *poff* har du radar.. :tummenupp

LasseB

_________
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Kfc skrev:
4. Försvinner radarn så är det enklast att bara starta om hela CS, ta fram consolen och skriv quit.

Ta iställe ner consolen och skriv drawradar.. och vänta en runda så *poff* har du radar.. :tummenupp

Fungerar det alltid för dig? Jag brukade testa det innan men tror den kom tillbaka 1 gång av 30, kanske ska vänta längre?

Kfc

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -99
Ja de har alltid funkat för mej..
Om du skriver medans du lever får du den efter du dött och spelat och dött.. förstog du?`? :)

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
2. AWP/AWM är INTE ok, scouten och det andra är ok. Det körs numera ett script som kollar att du inte köper AWP.

Ska ni lira spelet eller inte... ni kan ju inte ta bort ett vapen,,,
Awm/Awp är den del av spelet...

Bara för att inte folk kan använda det så är det ingen uräskt att ta bort det på en server.... Att använda Awm/Awp... så behöves det skill, både för lånd och korta avstånd försök själv att pricka nån utan sikte ska du få se, i närstrid på ca 2-3 meter.... =) Och när nån kommer springades sick sackandes i emot dig och du är stressad som fasiken. Får du upp Deaglen eller???

Själv klart ska alla vapen till låtas.. PUNKT SLUT...

Spela spelet som det är, eller ge fan i å spela över huvudtaget...

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
A© skrev:
Ska ni lira spelet eller inte... ni kan ju inte ta bort ett vapen,,,
Awm/Awp är den del av spelet...

Bara för att inte folk kan använda det så är det ingen uräskt att ta bort det på en server.... Att använda Awm/Awp... så behöves det skill, både för lånd och korta avstånd försök själv att pricka nån utan sikte ska du få se, i närstrid på ca 2-3 meter.... =) Och när nån kommer springades sick sackandes i emot dig och du är stressad som fasiken. Får du upp Deaglen eller???

Själv klart ska alla vapen till låtas.. PUNKT SLUT...

Spela spelet som det är, eller ge fan i å spela över huvudtaget...
Vi röstade förut och då tyckte dom flesta att awp:n skulle bort, så så är det :)

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Mmm !!

Tjaa... kan man inte spelet, så varför inte.....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...