Regplåt fram.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ingen skillnad eftersom det finns en fysisk person som tar på sig ansvaret.

Anser du att tex HA utgör en större fara i trafiken, och därför hör till ämnet?

Kanske inte lika mycket idag, men det kommer nog bidra till ett o annat i framtiden ska du se.
Så bara för det är en fysisk person som tar ansvaret så har det fått stopp på buset då, meningen med regplåtfram var enbart för att få busarna att sluta busa, eller få bort "dödsantalet" inom motorcyklister.
Det är ju oftast kriminella och laglösa som kör ihjäl sig i trafiken då de snott eller lånat nåns hoj utan lov som gett denna statitstik som använd så flitigt av de som jobbar emot mc förare.


vet inte i vilken perfekt värld du lever i, eller vad du vill få ut av ditt mc åkande. men detta du envisas med kommer inte påverka mig. utan det är du och alla andra som "följer" lagboken oavsett vad som står i den som kommer få det värst.

Men det jag vill helst ha svar på av dig är:

vad får du ut av ditt mc åkande, varför åker du mc? tänker främst på gataåkandet.
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Jag ska svara Pysch, jag är redo att släppa av vid plåtlådorna, i övrigt INGENTING!!!
Du påminner om min lillebror när han var ca 10 år yngre, dvs 24, och det kanske stämmer med din ålder, så spring nu och göm dig bakom paragrafer och regler så lever vi andra lyckligt vidare i den inte helt perfekta världen utanför.
När Jocke körde av på Bogan var det HAN och ingen annan som tog besluten, när 2 killar i sommras brakade rakt in i en vänstersvängande Hummer var det DOM som höll i styret, ingen annan! Tragiskt, javisst, men vill du vara säker så lås in dig i ett madrasserat rum.
Var och en tar eget ansvar, tar man fel beslut kan det vara färdigt, och den tanken kan iaf JAG leva med, frågan är kan du?
Regplåt fram handlar inte om säkerhet, det handlar om att kunna nita folk, och för all del, det är deras jobb, min hobby är att göra deras jobb lite svårare...
Sen skulle jag aldrig stjäla en skylt, jag gör en att tejpa över min egen som bara har ett annat regnummer, förslagsvis ditt. Fundera på vad det skulle innebära för dig, jag körde 1.300 mil hoj i år, enbart för mitt höga nöjes skull när solen sken och jag ville gasa. Att behöva bevisa sin oskuld kan bli jättejobbigt i längden, och skulle det bli ägaransvar så skulle jag av den anledningen inte vilja visa mitt eget regnr på stan...:tuttar

Nu har jag dragit ett par bira och ska natta kudden

Fredrik:tomten
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Det "vanliga" buset har inget behov att stjäla en regskylt.

En stulen regskylt anmäls stulen relativt snart. Vilket gör att användaren kör runt på ett stulet fordon.

Nja Klart att de har behov av det, annars hade ju inte skyltar stulits.

ok då ger vi ett exempel.
En stulen regskylt behöver inte alls vara stulen från fordonet i sig, det räcker ju att man kan göra en kopia med rätt regnummer osv.
typ om jag har en blå R1 06 så står det förmodligen Blå Yamaha 06 i registret.
bra då tar vi regnummer ABC 123 som tillhör XYZ som har en blå yamaha årsmod 06.
gör en falsk skylt som vi kan ha på när vi inte vill skylta med egen.

Det ger ju minst några veckor/månaders periodd när man kan använda skylten utan att du eller polisen vet om det.

vill man då jävlas med tex dig tar man reda på ditt regnummer och låter sig fotograferas med ditt reg nummer på ett antal plåtpoliser. är man lite smart så skrapar man ihop en likadan/liknande skyddsutrustning också.
Du har inte en aning om att det skett förrän första fotot dimper ner några veckor/månader senare. då är det dags för dig att titta på bilden säga men det där är ju inte min hoj och komma på var du var, vad du gjorde om du lånat ut hojen och till vem osv.

har man lite hjärna och inte tummen mitt i handen bygger man en hållare som byter ut numret. från sitt eget till ditt med en knapptryckning.
då kan man parka med sitt eget nummer.
vill man bara dölja numret finns det ju glasskivor som man leder ström genom så blir de svarta. som exempel.
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Kan det vara så att Pysch är en bitter liten göteborgare som tidigare jobbade hos den stora traktortillverkaren på Hisingen?
Det skulle ju förklara den lite missunsamma attityden, men jag kan ha helt fel...
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kan det vara så att Pysch är en bitter liten göteborgare som tidigare jobbade hos den stora traktortillverkaren på Hisingen?
Det skulle ju förklara den lite missunsamma attityden, men jag kan ha helt fel...

Om du bara visste hur nära sanningen du är...:D

Svar kommer snart...
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Men det jag vill helst ha svar på av dig är:

vad får du ut av ditt mc åkande, varför åker du mc? tänker främst på gataåkandet.

Tackar för intresset! :D

Eftersom den här diskussionen inte blev som jag hade tänkt...över huvudtaget, så kan jag berätta lite om mig själv...men det tar vi lite längre ner i texten! Ett fåtal själar har engagera sig i tråden vilket jag trodde skulle vara betydligt fler då det berör alla på detta forum! Men tydligen så är större delen likgiltiga till de förslag som faktisk kan träda i kraft. Efter att ha provocerat de som faktiskt står för sin åsikt med motargument för att iallafall försöka komma ner på en nivå där den ev sanningen kan hamna, så tror jag faktiskt att det finns en stor del fördelar med någon typ av registrering av motorcyklar vid ATK. Det skulle sänka medelhastigheten på motorcyklister. Detta finns det bara fördelar med! Men detta går inte att införa i dagens situation...

För att en registrerad hastighetsöverträdelse i en fartkamera eller hos polismans mätutrustning krävs att föraren skall identifieras, detta kan läsas i en 16 sidor lång tråd. Enda lösningen på detta är att införa ägandeansvar. Detta har prövats med inte gått igenom, men det betyder inte att det kan komma att gå igenom i framtiden. Vad händer då? Hur reagerar mc-kollektivet till detta? Vad kommer nästa steg att vara?

Vilka är intresserade av att dra sitt strå till stacken och göra en liten liten skillnad inför 2009. Sjunker statistiken på hastighetsöverträdelser samt vårdslöst beteende framför kamerorna så finns det inget belägg för att införa åtgärder! Till största delen av vägnätet som stimulerar min körning finns det ingen övervakning, varför ska jag förstöra det genom att gasa lite extra framför en fartkamera eller visa ett beteende som endast retar upp de som kan införa regler som missgynnar mig?

Jag är inte bättre än någon annan här på forumet!
Jag älskar att köra hoj fort & kurvigt, samt gärna jaga någon... eller köra mot tid. Kört utan skylt, blinkers, backspeglar och till råga på allt reflex bak!
Tyvärr började detta året tragiskt då 2 vänner kolliderade mot samma bil och båda avled. Ett kort tag efter detta försökte en barndomskamrat köra ifrån polisen vilket resulterade i avåkning och även han avled. Detta fick mig att tappa suget för motorcyklar, samt fick mig att börja fundera över hur jag betedde mig ute i trafiken, och insåg att det håller inte i längden.

Mitt val blev att sluta köra i gruppkörningar. Ett körsätt som är trevligt men har en baksida med. Man taggas och jagandets effekt blir högre hastighet. Även dom som har mindre körvana taggas vilket tyvärr ofta leder till tråkigheter. Istället för gruppkörningar provade jag att köra av mig på bana, vilket blev något som jag har fastnat för.

När den här tråden ploppade upp på skärmen fick jag en ide... jag ville veta vad mc-förare var beredda att avstå eller minska för att få behålla friheten som vi har idag. Friheten kan påverkas genom sänkt hastighet, som påverkar olycksstatistik, som i sin tur visar antalet skadade/omkomna. Men framförallt sänkt hastighet vid kameraskåp kan lösa mycket i framtiden! Jag kan inte påstå att allt för många är intresserade av att göra en förändring...

Så jag frågar en sista gång: Vad är DU beredd att göra för att hjälpa till?

Edit: Glömde följande:
Jag är göteborgare, jobbar för volvo och har endast delvis kvar jobbet, men ja é inte bitter:tummenupp
 
Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
va f_n, kom igen nu!! Vad är NI beredda att göra för att förbättra situationen för mc-kollektivet?

Tja om det blir ägaransvar kan jag väl vara beredd att ta dit regnummer.
alltid hjälper det någn ? mig tex.

Jag kan också tänka mig ge bort numret till andra, om du vill.

ehm tja vad mer kan man hjälpa till med.
ja regnumret till dina närstående. de kan vi säkert fixa till något roligt med.
tänkt dig när hela din närstående släkt får titt som tätt gå till rätten och förklara att nej det där är inte jag. inkomst bortfall och bara ren irritation.
speciellt när de fattar att det började med dig och spred sig till dem.

fattar DU poängen nu ?
Ägaransvar = :näsblod

visst kan man jävlas med andra redan idag, men vi behöver ju inte nödvändigtvis ge puckona mer ammunition och sätt att göra det på.
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Det är bra pysch.
Kanske någon som läser tråden tänker efter och därmed väljer att inte provocera framför kameran.

Annars så kanske det skulle gå att få tag i bilderna och publicera de på nätet så att folk kunde se vilka de är.
Det är lättare att ”tacka dem för hjälpen” då.

Finns bilderna tillgängliga?
Gamle Dansken hade ju iallafall ett par av stjärnorna på bild.
Vilka är de?
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det finns en sak som kommer att göra ATK funktionen inte kommer att vara en sk "inkomstkälla för staten". Den finns redan utsprid i dagsläget, men till en mindre skala. GPS/Navigator! Detta är något som fler och fler har börjat att använda, samt många lägger in var kameraskåpen står. Snart kommer detta att finnas redan inlagt (om det nu inte redan finns) när man köper GPS/Navigator. Dvs att föraren behöver aldrig tänka på ATK utan GPS:en varnar i tid innan man passerar...

Detta kan vara något som skapar problem i framtiden med!
Kommer det att tas åtgärder mot detta så kommer förmodligen mc att ingå i den åtgärden. Vad kan en sådan åtgärd vara?

Finns bilderna tillgängliga?
Gamle Dansken hade ju iallafall ett par av stjärnorna på bild.
Vilka är de?

Jag vet inte att de finns att tillgå någonstans. Och jag förmodar att dessa foton Jesper visat har ingått i någon utbildning/information/statistik.
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hur lång tid är det kvar tills staten vågar ta beslutet att tvinga alla fordon att ha ett litet chip, med hjälp av detta chip samt ägaransvar kommer minsta hastighetsöverträdelse oavsett var den sker registreras via satellit. böter dimper ner i brevlådan, medföljer även ett svarskuvert där man lägger i sitt körkort o returnerar.
Fruktansvärt framtidscenario.
Tekniken o miljöpartister finns ju redan, så det känns som en tidsfråga:mad:
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Holland

"Den 50 årige mannen klarade sig undan med endast en bruten hand i krashen.
Polisen var även snälla mot han efter att ha sett bilden, för rent tekniskt sett åker han ju inte inte på hojen och det finns ingen lag som förbjuder dig att glida runt på vägen i 137 km/h…
"

fartkamera_1.jpg
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jag vet inte att de finns att tillgå någonstans. Och jag förmodar att dessa foton Jesper visat har ingått i någon utbildning/information/statistik.

Bilderna jag la upp var från ett avstämningsmöte i MC-OLA 2007, som Rikspolisen hade med. Dengång och även i sommer gick diskussionerna även på att Polisen inte får sätta efter MC - eftersom att det kan utgöra fara!!

Dvs. att ökning i MC olyckor (och även bil förre året), poliser som klagar på att dom inte får sätta efter, miniregskylter (som polisen generellt uppfatter som ett sätt att dölja sig på) mörka visirer (samma sak) - gav myndigheterna den uppfattning att delar av MC kollektivet sätter sig utanför samhällets normer och lagar.

Att det då (som jag kommer ihåg - men, aldrig har set siffror) blev faktum att MC var över representerad i ATK - var det logisk att VV i TV interview om ökningen av MC olyckor fick en fråga om hvad kommer Ni att göra!
(Ok, SMC var varnad ett halvår innan om att man funderade på reg-skylt)

Och nu är vi - vart vi är.

Tingvall var tydig i SMC interview i SMCs tidning MC Folket; Kommer Ni inte med bild i ATK - är problemet löst...

Jag varnade även på sporthoj om detta.

Hur jobbigt kan det vara att slå av vid ATK därute?
Och japp - I min Garmin Zumo finns ATK standard.
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Hahaha, äntligen lite humor från Gbg, det visar att vi ändå är ganska överens?!?
Hoppas det löser sig med jobbet, jag har ett flertal kompisar som jobbar/ har jobbat på Volvo i Gbg.
Tråkigt med dina kamrater, 2 hade jag gissat mig till, surt med ytterligare en!
Om polisen gav fan i att jaga så skulle det innebära mindre stress, men det är å andra sidan deras jobb, är det min moppe dom jagar med någon obehörig i sadeln vill jag gärna att dom jagar...
Svår avvägning. Sammtidigt brukar dom inte göra så mycket, och jag tackar genom att inte provocera i onödan!:)

Fredrik:tummenupp
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Bilderna jag la upp var från ett avstämningsmöte i MC-OLA 2007, som Rikspolisen hade med. Dengång och även i sommer gick diskussionerna även på att Polisen inte får sätta efter MC - eftersom att det kan utgöra fara!!

Dvs. att ökning i MC olyckor (och även bil förre året), poliser som klagar på att dom inte får sätta efter, miniregskylter (som polisen generellt uppfatter som ett sätt att dölja sig på) mörka visirer (samma sak) - gav myndigheterna den uppfattning att delar av MC kollektivet sätter sig utanför samhällets normer och lagar.

Att det då (som jag kommer ihåg - men, aldrig har set siffror) blev faktum att MC var över representerad i ATK - var det logisk att VV i TV interview om ökningen av MC olyckor fick en fråga om hvad kommer Ni att göra!
(Ok, SMC var varnad ett halvår innan om att man funderade på reg-skylt)

Och nu är vi - vart vi är.

Tingvall var tydig i SMC interview i SMCs tidning MC Folket; Kommer Ni inte med bild i ATK - är problemet löst...

Jag varnade även på sporthoj om detta.

Hur jobbigt kan det vara att slå av vid ATK därute?
Och japp - I min Garmin Zumo finns ATK standard.

"Trots att motorcyklisterna utgör en liten del av alla trafikanter är nästan 15 procent av de fordon som under sommarmånaderna registreras som fortkörande av de automatiska fartkamerorna motorcyklar."

Detta är ett procenttal som ligger närmare sanningen än 5,9% som SMC påvisar genom att hänvisa till mätningar som inkluderar en tid (50%) där mc-kollektivet är minimalt aktiva!
Var detta ett desperat försök för att motarbeta de åtgärder som fanns/finns från SMC´s sida?


"*****, ******** i Sveriges Motorcyklister (SMC), är medveten om problemen.
- Men det är en liten del av alla motorcyklister som kör som idioter. De vet att de kommer undan om de smiter från polisen, men de förstör mycket för oss andra. Motorcyklister i allmänhet kör inte för fort oftare än bilister, det visar mätningar som Vägverket gjort.

***** tycker att polisen borde sätta till större resurser för att ta fast mc-marodörerna i stället för att låta dem köra vidare.
- Polisen i Sverige är alldeles för försiktig, säger han. I andra länder är man mer handfast. Det måste finnas metoder för att stoppa de extrema fortkörarna även här.
"

Detta håller ju inte SMC´s vision om att utbildning är vägen till problemet...eller?
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Finns ju även länder som har totalförbud mot motorcyklar.
Man kan ju väga lite, skylt fram på hojen eller ingen hoj alls.

Tror jag väljer ingen skylt fram... fan ska jag göra som storebror vill för?!
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Hahaha, äntligen lite humor från Gbg, det visar att vi ändå är ganska överens?!?
Hoppas det löser sig med jobbet, jag har ett flertal kompisar som jobbar/ har jobbat på Volvo i Gbg.
Tråkigt med dina kamrater, 2 hade jag gissat mig till, surt med ytterligare en!
Om polisen gav fan i att jaga så skulle det innebära mindre stress, men det är å andra sidan deras jobb, är det min moppe dom jagar med någon obehörig i sadeln vill jag gärna att dom jagar...
Svår avvägning. Sammtidigt brukar dom inte göra så mycket, och jag tackar genom att inte provocera i onödan!:)

Fredrik:tummenupp

Tyvärr är det inte så mycket humor i mitt agerande, utan ett intresse av det faktum att det finns ett problem som en viss del skrattar åt, men gråter åt ev åtgärder! Det är ingen som är beredd att göra en uppoffring samt ingen som vill ta straffet... Det är en ekvation som inte håller! Det finns ingen utifrån som kommer lösa problemet till fördel för mc-kollektivet, utan det är vi sporthojsförare som måste ta itu med oss själva. Annars kan det bli en mörk framtid!!

Det är bara att se till sig själv, vad man själv tycker och tänker. Nollvisionen ÄR ett bra tankesätt samt agerande, men tyvärr kan inte alla inkluderas eller räddas. Det finns alltid någon eller något som står utanför den stora massan, samt att den mänskliga faktorn/agerandet är något som man inte kan bygga bort med säkrare vägar, men man kan förebygga krockvåldet genom tex vägräcken samt en säkrare miljö runt vårat vägnät.

Nu tillhör vi den del som står utanför Nollvisionen. Det är vi som är minoriteten samt den grupp som är mest oskyddad mot krockvåld. Den största faran för oss är hastigheten! Med ökad hastighet minskar våra chanser att klara upp plötsliga situationer samt att krockvåldet ökar. Detta är endast vi som förare som kan påverka, men den grupp som är mest drabbade av ohanterbara situationer är de som blundar för faktum, och kräver säkrare miljö efter vägnätet.

Det är väldigt lätt att ha en dubbelmoral i detta ämne, och jag har det själv.
Så fort hjälmen åker på är det som att stänga ute sunt förnuft och den djuriska instinkten kommer fram, samtidigt som jag anser att det är fel att framföra hojen på det sätt jag gör...

Frågan kvarstår: Vad är vi villiga att göra för våran frihet?

Finns ju även länder som har totalförbud mot motorcyklar.
Man kan ju väga lite, skylt fram på hojen eller ingen hoj alls.

Tror jag väljer ingen skylt fram... fan ska jag göra som storebror vill för?!

För att resurserna inom poliskåren inte ska behöva slösas på att spärra av en väg när DU har klotat, och göra det fritt fram för tex rattonyktra att klara sig :va

Ganska enkelt va... :tummenupp
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Frågan kvarstår: Vad är vi villiga att göra för våran frihet?

Om du inte redan har förstått det så finns det nog hojåkare som anser att de är beredda att dö för att behålla sin frihet och med den hets som sker från "uppviglare" för införandet av olika förbud och begränsningar av denna frihet så lär det snart även finnas folk som är beredda att även åtgärda dessa "motkrafter".

Tror nog att du redan har begripit att det är ett litet fåtal hojåkare som roar sig med att låta sig fotas framför plåtisarna och samma fåtal kommer även att se till att de undgår registrering genom en främre skylt, transpondrar osv om storebror hittar på sådant. Jag har alltid predikat att ge f**n i att låta sig plåtas av plåtisarna, det finns ingen mening med det då det bara slår tillbaka.

Sedan får "vanligt" folk som du leva med att få en transponder uppkörd i.. De som egentligen är målgruppen kommer inte att nås. De notoriska fortåkarna är ofta skärpta personer som har koll på sin omgivning beträffande poliser, plåtisar osv så det enda som biter på dem är riktiga poliskontroller men då uppstår samtidigt flyktrisken så en lösning är att låta de som vill riskera sina egna liv göra det, det är ändå krast sett självsanerande och det är omöjligt att nå alla. Det finns exakt samma problem inom gruppen bilar då problemen är kopplade till individer och inte till just MC, naturligtvis sker de värsta fortkörningarna på sport/sporttouring/ supersport men det beror då på att det går att uppnå högst hastighet med dessa MC.

Jag kan nog garantera dig att det inte finns något stort stöd på SH för dina tankar ang ägaransvar, transpondrar osv. Du personligen tycks ha tillgång till banor och får genom detta utlopp för ditt intresse. Vad skulle du tycka om jag började lobba för att förbjuda denna form av "REN" nöjesåkning!? Själv använder jag min Gixxer som fordon från A-B då den räcker för ryggsäcken och är ett smidigare fordon, att den sedan är miljömässigt bättre än bil är naturligtvis en bonus. Nej.. nu tycker jag att vi skall prata om ditt totalt onödiga hojåkande på bana och vad du skall göra för att minska på det:tungan
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
...Nej.. nu tycker jag att vi skall prata om ditt totalt onödiga hojåkande på bana och vad du skall göra för att minska på det:tungan

Nu skall du inte trampa på mitt banåkande, annars kommer jag till Boden och tvingar dig att äta upp mina gamla bankörda däck!!!!

Eller så tar vi bara en bärs på klubben?:)
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Nu skall du inte trampa på mitt banåkande, annars kommer jag till Boden och tvingar dig att äta upp mina gamla bankörda däck!!!!

Eller så tar vi bara en bärs på klubben?:)

Haha.. Jag vet att du förstår hur jag resonerar:tummenupp Blir bara lite lack på folk som vill påtvinga sina värderingar, intressen osv

ps. Du missade bärsen i fredags, vi hade en liten sammankomst i lokalen där vi testade lite glögg och passade på att kolla lite hojfilm medan vi tröstade varandra över snön som envist ligger kvar:mad:
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Om du inte redan har förstått det så finns det nog hojåkare som anser att de är beredda att dö för att behålla sin frihet

Du har rätt i många aspekter! Men du verkar inte förstå vad mitt budskap är och vad det syftar på.

Det finns många olika scenarion som kan inträffa!

Eftersom du klassar in mig som dom "vanliga" så har ju mitt initiativ fungerat :tummenupp
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top