Rejsrapport för första gången nånsin ever.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Seriöst så trodde jag att Mattias skulle använda sege som frukost-pålägg. Är det bara posörskrap du övat på i alla dessa år Mattias? :gnissla

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Yaaaaay!

Underbart skrivet! Underbart kört! Äntligen fick vi se dig där du hör hemma! Hoppas det blir mer sånt! (Solan!) :banana

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
HanneZ skrev:
2280267 Seriöst så trodde jag att Mattias skulle använda sege som frukost-pålägg. Är det bara posörskrap du övat på i alla dessa år Mattias? :gnissla
Det funkar liksom inte så. Bara för att man är kung på gatan så blir man automatiskt ingen räv på banan. Efter två säsonger på banan lämnade jag Mattias i blåröken från min Aprilia på Sviestad. Året efter hade jag blivit ännu lite snabbare på banan och gjorde samtidigt en Come Back på gatan och blev frånkörd av Mattias på Slingerbulten så att det bara visslade om det. Gata och bana är två olika miljöer med olika referenspunkter. Nya miljöer kräver för de flesta ett visst mått av anpassning. Mattias har goda förutsättningar till att hyvla tjocka skivor på sina tider inom en snar framtid. Varvtider har dock inte bara att göra med förartalang utan med en massa andra saker att göra också, inte minst hur mycket man är beredd att satsa/förlora. T ex kan det ju ha en hämmande inverkan på varvtiderna att man har en säljesannons ute på den hoj man kör.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Teddy skrev:
2280769 Det funkar liksom inte så...

Nej det är jag väl medveten om! Jag trodde dock Mattias hade kört ganska mycket bana sen 30-talet, inte bara detta året. Nåja, duktigt av både Mattias o sege iaf!

:tummenupp

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
HanneZ skrev:
2280820 Nej det är jag väl medveten om! Jag trodde dock Mattias hade kört ganska mycket bana sen 30-talet, inte bara detta året. Nåja, duktigt av både Mattias o sege iaf!

:tummenupp
Nja, han gjorde ett bejublat inhopp 19/9 2002, det årets sista tisdagsträning som var en blöt tillställning. Innan dess hade han inte kört sedan Dackes dagar och det har hunnit rinna mycket vatten under broarna. Han har blivit gammal, rädd, lat, fet och bekväm, dessutom har han fått sämre kondition, styrka, rörlighet och långsamma reflexer. :)

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Kul rapport! :tummenupp

Men varför sälja nu när du har upptäckt meningen med livet?!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
oscar skrev:
2280929 Kul rapport! :tummenupp

Men varför sälja nu när du har upptäckt meningen med livet?!

Jag är kanske redo att pusha min luck lite till? Den här klassen var inte det minsta mekfri, och ska jag meka så vill jag inte att det ska vara som att fista en guldhamster.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Här kommer några idolbilder.

Bifogat

• M1.jpg
    M1.jpg
    127.8 KB · Visningar: 98
  • M2.jpg
    M2.jpg
    89.7 KB · Visningar: 70
  • M3.jpg
    M3.jpg
    114.3 KB · Visningar: 68
  • M4.jpg
    M4.jpg
    93.7 KB · Visningar: 74
  • M5.jpg
    M5.jpg
    128.2 KB · Visningar: 70

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mattias som har lovat oss att aldrig någonsin ställa upp i en tävling eftersom han anser att han är tjock, långsam och talanglös. men tydligen så fick han ett släng av total avsaknad självdistans.

Nu är han fast i träsket, RR kommer att sabba många nätter och haverera den obefintliga ekonomin.

Grattis :pannkyss

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hinkas skrev:
2285823 Himlarns vad fort du ser ut att köra! Blir du inte rädd när det går sådär fort!?

Jo. Klart jag blir.

MagnusK skrev:
2285829 Lär dig köra förfan! :mad:

ok ganska bra kört dårå

Tack skaruha, du körde inte så jävla illa själv. Men inte har du nån R1? FIxa profilen! :mad:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Anneli skrev:
2285896 Blirujunte! :7peta Sabba inte min tro nu! :smasha

Han är inte lika häftig och tuff som du tror... Han är en riktig mjukis igentligen som ofta sitter och diskutera mysiga skogspromenader på chatten.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år