RaceMe
Gudomlig sporthojare
haha, dina ord övertygar bra!!
men ska jag skaffa original eller SLIRKOPPLING?
negativa moment: kan någon ge en bra förklaring vad det innebär?
Skaffa orginal, eller slirkoppling. Orginal duger gott. Man lär sig ganska fort att släppa kopplingen lagom mycket så effekten blir samma som du skulle haft en slirkoppling. Är du lat och vill slippa lära dig detta så köp en slirkoppling.
Men slirkoppling är onödigt och dyrt bling bling om man ändå bara ska vara cool och fisa runt på gatan. För den syns ju inte. Och ger dig inte den stora fördel som du får när det börjar gå riktigt fort (som på tävlingar tex). Ett fett Acra syns ju iaf. Eller en bra Magura radialbroms. Många verkar tro att slirkoppling gör enorm skillnad. Jag håller personligen inte med i det. Men den underlättar när man har bråttom.
Negativt moment är när kraften kommer bakifrån. I detta fall när bakhjulet driver runt motorn är det negativt moment på kopplingen.
Positivt moment, är när kraften kommer innifrån. När motorn driver runt bakhjulet.
I detta fall i form av uträttat arbete i en förbränning av drivmedel i cylindern som orsakar en nedåtgående rörelse av kolven.
Last edited: