Rekommendera en trådlös Router

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Funderar på att köpa en trådlös Router,
Då jag spelar online mycket och tankar ganska hårt så ska den funka bra & inte hänga sig varje timme...
Har läst att D-Link & Netgear har fått mycket skit (vissa modeller)
Vad har Ni? & vad kan Ni rekommendera?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har en linksys wrt54g tror jag den heter.. några år på nacken och med sweasoft firmware. Både med original firmware och med sweasoft hänger den sig alltid när jag försöker tanka i höga hastigheter..

Men dom kanske har blivit bättre?

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Netgear. :tummenupp

Jag tankar iofs inte så stora mängder, men kör xbox 360 via den utan problem. Då har jag dessutom en snikvariant (WPN824), som trots det låga priset ($70) har mycket bra styrka. Den sitter monterad mot betongväggen i källaren, men täcker 3 våningar och trädgården med bra styrka.

Kör ofta trådat och trådlöst samtidigt och har inga problem att streama ljud, bild och data över nätverket. Har inte provat med HD-material, men det kommer då det är HTPC-bygge på gång. ;)

http://www.netgear.com/Products/RoutersandGateways/RangeMaxWirelessRoutersandGateways/WPN824.aspx

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Har en linksys wrt54g tror jag den heter.. några år på nacken och med sweasoft firmware. Både med original firmware och med sweasoft hänger den sig alltid när jag försöker tanka i höga hastigheter..

Men dom kanske har blivit bättre?

Då hänger det förmodligen på hårdvarurevisionen. Haft min i 3 år utan problem. Original styrmjukvara.

Gumpa

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Tack för tipsen, har bara läst bra saker om Linksys, så det får bli en sådan:tummenupp

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Linksys WRT54GL

Tänk bara på att den har usel fart på genomströmningen WAN-LAN. Har du hyfast snabbt bredband så hänger den inte med. Jag har själv en Linksys som ligger på hyllan, den blev en flaskhals när jag fick 100/100mbit bredband. Har för mig att den klarar runt 30mbit, så har man snabbare än så i väggen är det bara att kolla efter en annan router.
Själv köpte jag en D-Link DIR-655 vilken fungerar perfekt.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
DIR-655 funkar inte alls med många anslutningar när man tankar med torrents. Startar om/resetar sig var 30 minut. WRT54GL är ett bättre val - trots lägre hastighet wan/lan - eller en gammal P3 burk på 500 MHz med IPCOP installerat + en wlan-plugin.

Gumpa

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Har Telia 24/2,5 (12,5/2 i verkligheten) så den hastigheten bör den nog klara hoppas jag.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Tänk bara på att den har usel fart på genomströmningen WAN-LAN. Har du hyfast snabbt bredband så hänger den inte med. Jag har själv en Linksys som ligger på hyllan, den blev en flaskhals när jag fick 100/100mbit bredband. Har för mig att den klarar runt 30mbit, så har man snabbare än så i väggen är det bara att kolla efter en annan router.
Själv köpte jag en D-Link DIR-655 vilken fungerar perfekt.

Köpte oxå en DIR 655 för ett bra tag sedan, läste mig till att nyaste drivarna var bra och att den skulle bli stabil och inga omstarter. Och det stämmer, har tankat flera gånger torrenter från många användare så linan går på 100mbit men 655 har varit stabil

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Kör med en Belkin Wireless G+ Mimo och den funkar kanon. Har haft den ett par månader nu och inte startat om den än. Tankar mycket torrents och spelar en del, inga problem. Trådlösa delen funkar bra med, har bra styrka i hela lägenheten med min bärbara.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
DIR-655 på 100mbit är en fröjd. Fyra datorer, en ps3 och en dreambox kopplade till en. Sist jag startade om den var i februari tror jag. Bredbandskollen visar 92mbit och torrents slöar inte ner den. Toknöjd!

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Lägger också min röst på DIR-655. Ligger ofta med 10 aktiva torrents (blandat upp & ner) och spelar online utan problem alls.

Storknar aldrig och har bra throughput mellan WAN-LAN.

Släpper aldrig in en WRT54G i mitt hus igen. Vilken dynga. Storknade direkt när man började få lite torrentanslutningar. Oavsett fw. Den dog den stora routerdöden efter ca 1 år.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle säga detta men D-Link DIR 655 eller DIR 855 är stabila som få alltså, dom har verkligen gjort ett upplyft på kvalite & utseende sen deras förfärliga routrar i DI serien.

DIR serien är stabila och har en bra fart i både WAN & LAN porten

Test av DIR 655

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5972&page=10
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5972&page=9

DIR 855

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6069&page=1

Skakar liv i en gammal tråd. :D
Har skaffat mig en SoundBridge och måste nu ta tag i det trådlösa för att streama musiken så att säga.

Undrar vad som skiljer DIR 655, DIR 615 och DIR 635 åt???
DIR 615 är givetvis billigast och DIR 655 är dyrast. Men annars???

Ser att "Throughput WAN-LAN" är
DIR 655 = 267 Mbits/s
DIR 635 = 90 Mbits/s
DIR 615 = 88 Mbits/s
...men vad menas med det???

Har 100/10 fiberuppkoppling... innebär det att jag kan nöja mig med en DIR 635?? :va

Yes.. I´m lost... again
//KaliZ

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad