Hejsan alla sporthojjare!
Har länge gått och funderat på att ta kortet för motorcykel, men känner mig lite osäker då jag vet att jag i hela mitt liv alltid sökt spänning, med bland annat skidor. Så jag vet att jag förr eller senare någon dag inte bara kommer att hålla 110 längs e4n då jag vet att jag inte bara höll 110 med bil. Bör jag inte ta kortet pga stora olycksrisken? Inte direkt samma sak som att hoppa 25m med skidor som att åka i 150+ på en motorcykel. Är i princip första gången då jag känner att det kan gå åt skogen så jag tänkte att det kanske är bäst att inte ens ta kortet eller säger statistiken lite osann då dom flesta som köper sporthojar inte köper för att bara köra 110 på e4, har som sagt ingen aning.
Tack!
Hejsan alla sporthojjare!
Har länge gått och funderat på att ta kortet för motorcykel, men känner mig lite osäker då jag vet att jag i hela mitt liv alltid sökt spänning, med bland annat skidor. Så jag vet att jag förr eller senare någon dag inte bara kommer att hålla 110 längs e4n då jag vet att jag inte bara höll 110 med bil. Bör jag inte ta kortet pga stora olycksrisken? Inte direkt samma sak som att hoppa 25m med skidor som att åka i 150+ på en motorcykel. Är i princip första gången då jag känner att det kan gå åt skogen så jag tänkte att det kanske är bäst att inte ens ta kortet eller säger statistiken lite osann då dom flesta som köper sporthojar inte köper för att bara köra 110 på e4, har som sagt ingen aning.
Tack!
Hej, börjar oxå tvivla på på om mc e värt allt besvär å risker. Egentligen tänkte jag vänta med att lägga in mitt första inlägg här tills jag har skaffat mig kortet. Dröjde tills jag blev 22 år innan jag fixa mitt bilkort(e 25nu) å jag måste säga att det var faktist ganska smart gjort då jag hela tiden tänker på riskerna å så, vilket jag lär göra när jag kör mc me. Men då jag e så jäkla nervös över att ta akortet, börjar jag tvivla på om det e värt allt slit. E så jäkla jobbigt att hålla på plugga å sen när det väl gäller för uppkörning så lär man schabbla eller nått.
Sen e ju mc så jäkla dyrt oxå, många tycker jag som ska sälja sin mc sätter så hutlösa priser på hojarna trots att vissa e mer än 10 år gamla så man lär ju inte få nått här utan blir tvungen att sticka ner å importera själv. Tack förresten till en mycket bra samling med frågor å svar om just import på forumet. Tack så mycket.
ville bara skriva av mig, lär inte posta här förrens jag skaffar mig kortet å en mc att börna på, hoppas bara det blir av innan sommaren tar slut bara.
ha´re
110 längs e4n då jag vet att jag inte bara höll 110 med bil. Bör jag inte ta kortet pga stora olycksrisken? Inte direkt samma sak som att hoppa 25m med skidor som att åka i 150+ på en motorcykel.
.. Tjena Mingves - 2 ?
Ärligt talat, om du känner dig vårdslös, tar risker och att en olycka lär inträffa närsomhelst i 130... ja då ska du nog fundera på om du inte ska cykla istället
Några smarta kiilar har kommit fram till att olyksrisken är 20 ggr högre på motorcykel än med bil, läste jag någonstanns....
Jag är glad att jag inte hade råd med någon sporthoj i 20-års-åldern i alla fall.... Då hade jag nog inte tänkt lika långt fram i trafiken som jag gör i dag...
Hur många dog under korpfotboll i fjol?Vill du leva farligt så börja med ridning,vissa grenar har upp tom 3 gånger så många olyckor som motorcyklister,eller varför inte korp-fotboll ?
Ta körkort för bövelen. Finns nog inget roligare än att köra hoj!
Dock ej med dödlig utgång, eller? ...
hästen har blivit för gammal och håller inte längre för sådant
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha