Rekord i miltal!

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Varför skulle det vara en miss ;) tänk att du har enda fordonet o använder det dagligen till jobbpendling + nöjes åka o körlångt, hittat massa bilar som passerat 50000mil som är bara 08-09or, så hojar finns det också :)

37000mil på 10år blir 3700mil om året delat på dagar, inte inräknat skottår, 10.13mil om dagen, det gör man ju lätt :tummenupp

Fast hur många kör 10mil om dagen med en Retta även vintertid?
Och priset känns ju rätt fel med tanke på milen. Eftersom det bara står på ett ställe i texten och ingen bild på mätaren finns med gissar jag på en nolla för mycket. Även om den såklart kan ha gott så långt ;).

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Hur långt går egentligen hojmotorer hyffsat problemfritt?

Motorslitage är nog det man minst behöver oroa sig över med hojar. Problemet är nog snarare att de körs för lite och servas för sällan. En hoj som körs 1000mil/år och servas varje år mår nog mycket bättre än en som mest bara står, varmkörs någon gång per säsong och servas vart tredje. För hur många av de där hojarna som körts mindre än 500 mil per år tror ni servas varje år?

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Motorslitage är nog det man minst behöver oroa sig över med hojar. Problemet är nog snarare att de körs för lite och servas för sällan. En hoj som körs 1000mil/år och servas varje år mår nog mycket bättre än en som mest bara står, varmkörs någon gång per säsong och servas vart tredje. För hur många av de där hojarna som körts mindre än 500 mil per år tror ni servas varje år?

kan ju inte tala för andra men jag byter olja var 300 mil(har blivit lite mindre), oljefilter varannan gång och jag tror det är många som byter olja iaf var 500 mil.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bilar brukar folk bli rädda för efter 30 000 mil. Men taxi bilar med diselmotorer har man ju hört som gått 70-80 tusen mil innan det är skroten.

Hoj blir folk skeptiska efter 10 000mil? Kan man få t.ex. en Honda 600cc att gå 30 000mil också utan motorrenovering?

Honda Goldwing finns det olk som har som gått 20-30K, som knappt är inkörda ännu:tummenupp

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Min förra hoj har gått över 16000mil och och rullar fortfarande, min nuvarande 9500mil, sporttourers förvisso men ändå.
Tycker inte det är konstigt att hojar gått långt, däremot tycker jag det är trist att många inte hinner köra mer än några hundra mil per år.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
det roliga/tråkiga är att många kör runt med långmilade maskiner utan att dom vet om det :) mätarfiffel är ju inte den ovanligaste sysselsättningen tyvär.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
kan ju inte tala för andra men jag byter olja var 300 mil(har blivit lite mindre), oljefilter varannan gång och jag tror det är många som byter olja iaf var 500 mil.

Varför byter du olja efter 300mil på en SV?
Helt galet om du frågar mig. :)

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
XT1200Z
Köpte min FJR 1300 2009 med en mätarställning på 8200 mil. Sålde den på hösten 2011 och då hade den rullat strax över 11000 mil. Gick som en klocka och fanns inte ett märke på den :Rockbanan

IMAG0117.jpg

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Varför byter du olja efter 300mil på en SV?
Helt galet om du frågar mig. :)

mycket möjligt, men jag anser att jag kör ganska aktivt och ägaren innan mig bytte var 300mil så varför ska jag vara sämre:smasha oljan ser använd ut iaf så det är inte transparent olja ut så då anser jag att inte det är fel iaf:)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Arlakossan har gått 100 mil sen 87.
Fast mätaren började ju iofs om på 0 efter 10000 mil :rolleyes:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection