Rekord i miltal!

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
mycket möjligt, men jag anser att jag kör ganska aktivt och ägaren innan mig bytte var 300mil så varför ska jag vara sämre:smasha oljan ser använd ut iaf så det är inte transparent olja ut så då anser jag att inte det är fel iaf:)

Fel o fel, helt onödigt och ett meningslöst slöseri med olja och pengar är väl vad det är.

Men det är klart, kan du visa på exempel på likadana hojar som bytt enligt gällande service schema och och ändå fått oljerelaterade problem så skall jag genast omvärdera min ståndpunkt. :fakta

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Fel o fel, helt onödigt och ett meningslöst slöseri med olja och pengar är väl vad det är.

Men det är klart, kan du visa på exempel på likadana hojar som bytt enligt gällande service schema och och ändå fått oljerelaterade problem så skall jag genast omvärdera min ståndpunkt. :fakta
får la börja byta 500 mil ist då. men står fortfarande fast vid att jsg inte tycker det är fel att byta var 300mil:krama

Sir Toby

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
Honda Cb500T, Honda Ft500
Det är väl oxå lite tur eller otur med bilar som med hojar, inte bara hur dom sköts. Vår nyare Volvo V70 har både haft problem med elfel och klödd med vxllådan medans en polare som köpt fd. polisbil som körts hårt och har 30´+ på mätaren bara rullar och rullar...

Farsans 650GS har rullat 11000 mil i skrivande stund och aldrig varit inne på verkstad mer än för service och slitagedelar. På frågan om det inte är dax att byta snart så får man till svar att den bara går bättre och bättre så va f-n skulle jag då byta för?! :hihi

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Har en CZ125 från 70talare som har 36mil på :yoparty Som ny! hehe blev hemkörd men tydligen ville inte den bortskämda 16åringen ha den och fick en Yamaha AS2 125 nästa dag. Sådant blir man glad av när man hittar i en familjeväns bondgård

Det måste ändå klassas som ett rekord :)

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
jag har en Yamaha xt600 -82 som har gått 25000mil
bytt kolv en gång och kamkedja, övrigt har den bara rullat..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år