Iofs kan det va kul att ha upplevt det men akta dig för alla taxichaufförer/chaufförer som erbjuder sig att guida dig runt i stan till alla dom vanliga turistfällorna så som tempel och sexshower och deras kompisars butiker med kostymer och krimskrams.
Var där vid årsskiftet och som ensam kille så blir man jagad med orden ping pong show och boom boom o massage så fort man går utanför hotellets dörrar.
Tillhör en del av charmen med BKK men blir fort jävligt tröttsamt med alla som ska vara ens bästis och komma med "fantastiska" erbjudanden.
Enda riktiga tipset är att go with the flow men var vaksam och alert bara.
Åkte också ensam första gången och fick en massa trevliga vänner, två har jag kontakt med fortfarande efter 8 år och en av dom har blivit en riktigt riktigt god vän efter alla års mailande och två träffar, den senaste nu vid årsskiftet
Den andra ska jag kasta mig ut ur ett plan med i sommar!
Koh phangan är nästan ett måste, jag vet inte hur det är nu för tiden men jag gillade det när jag var där.
Har inga specifika restips eftersom du åker ensam, hade du åkt med en chey så skulle jag säga att du ska åka till koh yao yai, sjukt fin oturistad ö där folk utanför resorterna inte kan ett ord engelska. Jäkligt fin och avslappnad ö mest för par då. Lite finare boenden och sjukt god mat. Vem vet, du kanske hittar ett fruntimmer att ta med dit på din resa?
Stället vi bodde på där hette Thewson resort iaf.
Och stället vi bodde på i bangkok låg mitt på kao san road och hette Rikka Inn, ganska fräscht med en takpool med mycket olika sorters folk.
Sen när jag skulle åka hem så bodde jag en sväng på The Ambassador ett jävligt stort lite lyxigare hotell. Väldigt tråkigt ställe med en lady boy som jobbar på nätterna och gärna vill sova i din säng.
-Bara som en kompis, jag lovar!
Vill du shoppa techprylar så ska du ta en taxi till pan tip plaza där du hittar allt från billigt krimskrams till top of the line teknik. Bara budgeten och impulskontrollen sätter stop där
5 våningar med teknik kan sätta båda ur spel.