Resa - Var?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja, båda två i höstas. Ho Chi Minh och Phnom Penh. Sönderturistade skulle jag inte påstå att de är, än. Sen är det ju klart att vissa områden är mer attraktiva för turister än andra, i Ho Chi Minh var det ju en del turister, speciellt om man höll sig på de typiska turistställena, men det finns ju annat också. Jag gillade staden i alla fall! Och maten är ju fantastisk.

Kambodja har inte kommit så långt än, turister finns det ju men de hittar man främst på museerna och liknande ställen (Killing Fields, t.ex). Men på vägen dit, dvs utanför staden, var nog vi själva de största turistattraktionerna, speciellt för barnen där... Men det är ju FRUKTANSVÄRT fattigt och många som bor på gatorna och en hel del tiggande barn. Så är man ute efter en "feel good"-semester är väl inte Kambodja rätt kanske, men det är helt klart ett intressant land att besöka!

Tackar för svar. Det är väl så att man kan hitta turistfällor i de flesta delar av världen, men så länge det går att ta sig bort från dem relativt enkelt så duger det åt mig.

"Feel good"-semestrar är väl säkert trevligt, men jag vet inte om jag någonsin varit på en sådan. Det bästa med att resa är, enligt mig, att ta sig bort från den upptrampade stigen och hitta sina egna guldkorn och upplevelser.

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Jag kan verkligen rekommendera kambodja. Nu har det säkert hänt mycket sen jag var där. Jag var där 2007 och reste runt i en månad. Visst där var många fattiga. Men dom var otroligt vänliga och trevliga.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO