Hur vet du det?Du glömde väl inte att vrida tillbaka kranen?
Klassiskt rookiemisstag, nästa gång du får soppatorsk har du redan kört upp reserven...
Fråga mig inte hur jag vet...
Hur vet du det?Du glömde väl inte att vrida tillbaka kranen?
Klassiskt rookiemisstag, nästa gång du får soppatorsk har du redan kört upp reserven...
Fråga mig inte hur jag vet...
1km promenad till macken och gräva i soporna på macken efter en tom plastdunk kanske...Hur vet du det?
Jag måste ha läst tillverkningsdatumet lite för snabbt. Kollade igen nu och däcken som sitter på är från 2016. Så fortfarande dags att byta, men inte fullt så uråldriga som jag först trodde.De tillverkas parallellt men såklart skall man kolla det fyrsiffriga numret som är ingjutet på däcket så det inte står 2214 eller så…
Tack ska du ha! Ja, manöverbanorna är det jag är mest nervös inför så min plan är att traggla järnet på dem. Lågfart är ju dessutom enkelt att träna på egen hand.Fantastiskt kul att läsa om din resa mot körkortet! Å vilket kap du gjorde med hojjen!!
Som helt nybliven A körkostsägare i mina bästa (40år) kan jag varmt rekommendera att lägga mycket fokus på manöverbanorna. Hälften av de jag körde upp med hade för dålig kontroll och kuggade redan innan trafiken.
Kan tänka mig att din handledare drillar dig hårt på dem, men om inte så är det en riktigt bra grej!
Lycka till med kortet!
Jo lågfarten funkar ju på inhägnad yta utan handledare.Tack ska du ha! Ja, manöverbanorna är det jag är mest nervös inför så min plan är att traggla järnet på dem. Lågfart är ju dessutom enkelt att träna på egen hand.
Bra tips, tack! Det jag hade störst problem med var just vändningen, jag har en förmåga att fastna och inte lyfta blicken tillräckligt. Tror också att jag var dålig på att ta ut svängen vid sista konan innan vändområdet.Högfarten - är inget proffs men dessa tips gjorde att jag klarade den.
Börja undermanövern tidigt, precis i samband med att du kommer ut igenom sista konparet.
Inför undanmanöven, sväng en aning åt fel håll så att du får igång rörelsen på motorcykel.
Inför vändning, bromsa ned och växla ned ett hack med start vid näst sista Konan innan vändning, ta ut den sista svängen ordentligt så att du kommer in i vändningen med kraftig vinkel och nära Konan som markerar infarten till vändningen.
Håll gas genom hela vädningen och reglera farten med kopplingen, motluta om det behövs.
Ja, den gick fint. Vändningen behöver jag dock öva mer på!Undanmanövern löser du genom motstyrning.
Tryck till bara, det faller sig naturligt då.
När är det uppkörning?Idag kan jag bocka av två saker: ännu en knixkurs och hundra mil (övnings-)körda! View attachment 473638
24 augusti. Är redan lite nervös!När är det uppkörning?
Så mycket som du kör lär det vara en smal sak. Varför vänta till aug? Är det så lång väntetid?24 augusti. Är redan lite nervös!
Ska inte svara för läget i Örebro, men här i Göteborg är det redan slut på uppkörningstider. Min elev beklagade sig över att om uppkörningen misslyckas blir det inte kort förrän nästa år.Så mycket som du kör lär det vara en smal sak. Varför vänta till aug? Är det så lång väntetid?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |