Resehojar

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09

biltemas toppboxar är tyvärr rena skiten för motorcyklar. Står t.o.m. i beskrivningen "maxfart 120 km/h". Så där skippar jag gärna och betalar lite mer för en bra box.

Mc-butiken i Fellingsbro ska jag faktiskt till imorrn så jag får se om det blir något köp, dom är faktiskt inte värst dyra!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Håll utkik på blocket som sagt. Där kan du fynda. Sålde en fin Givi på blocket för en tid sedan för 500.- jämt.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Mina toppboxar från Givi säger oxå max 120 km/tim och max 3 kg. Gissningsvis för att de skall vara på den säkra-säkra-säkra sidan för att inte få stämningar och skadestånd på sig av typen "jag vurpade för att min hoj vobblade pga boxen".

Själv har jag kört närmare 3000 mil med Givibox utan att bry mig om vare sig 120 km/t eller 3 kg - utan problem. Fast visst, viss klokskap att inte överlasta är ju bra. Kilona i boxen ligger ju maximalt fel, tyngdpunktmässigt. Brukar därför ha lätta saker i toppboxen, och tunga saker någon annanstans...

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Toppbox, där kan du dynga på vad som helst, Biltemas tycker jag faktiskt känns helt ok om man klämmer känner på dom, har själv haft både Givi och Kappa och visst finishen går inte att jämföra men inte heller priset.

Nu kör jag Zega cases aluminium lådor, korvlådor i sommar på min SE. Bra grejor men lite väl dyrt att köpa nytt, jag hade turen att få tag på ett begagnat set.

I Usa är det rätt så populärt att använda plastväskor av fabrikat Pelicases, finns i alla möjliga storlekar, och dom ser ut att fungera riktigt bra. Gör en site search på advrider.com om du vill läsa mer.

http://www.google.com/search?q=peli...ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADBF_sv

Men som Starstriker skrev, blocket eller annan anonns marknad är ett bra tips.

200884554_KYXfu-M.jpg

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln