Resehojar

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
nej fan jag sitter å läser om den och läser folks privata recensioner och det är jävligt många som har upplevt att motorn inte är värst pålitlig? och att tidningen Motorrad hade gett den sämsta betyg i driftsäkerhet! är det så illa alltså? Antar att Triumphens rad-3:a borde vara betydligt mer pålitlig då?
Om Triumphs triplar kan nog inte många som ägt en, säga att den är opålitlig. Särskilt inte 955i.

Enstaka fall med problem med bränslegivare har jag hört talas om, även vissa problem med bränslepump på de tidiga insprutningsmodellerna. De allra flesta blev utbytta på garanti och ska fungera klanderfritt sedan dess.

Amerikaner gillar inte Brittiska fordon, men så älskar inte Britter Amerikanska fordon särskilt mycket heller. Tror nog det kan vara lite krig där...

Sök lite på Tyska forum och se om du kan hitta något ont om Triumph Tiger. De har ju sina BMW:n...

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Någon som har koll på Aprilia ETV 1000 Caponord? Har fått ögonen på en sådan för ett bra pris och den verkar rätt bra om jag inte missat något negativt!?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Bike hade ett nummer med begagnathojar, tror det var i februari. ETV var en bra hoj med inget negativt om jag kommer ihåg rätt. Påminn mig att kolla upp det till dig på söndag kväll

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Bike hade ett nummer med begagnathojar, tror det var i februari. ETV var en bra hoj med inget negativt om jag kommer ihåg rätt. Påminn mig att kolla upp det till dig på söndag kväll

ok låter ju bra! men jag ska iväg för å kolla på hojen imorrn och eventuellt köper den. men jag är nyfiken ändå vad som sas/skrevs!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
maila Bike redaktionen, och säg att du har gjort av med tidningen, om de kan berätta vad de skrev om ETV-n ;)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
maila Bike redaktionen, och säg att du har gjort av med tidningen, om de kan berätta vad de skrev om ETV-n ;)

ja det skulle jag kunna göra, men nu har jag faktiskt redan köpt hojen hehe. så jag får helt enkelt bli en recensent istället! ;)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
någon som vet vem som sysslar med Aprilia i Sthlmsområdet?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
ja det skulle jag kunna göra, men nu har jag faktiskt redan köpt hojen hehe. så jag får helt enkelt bli en recensent istället! ;)

Grattis till nya hojen! Hoppas ni får en fin sommar ihop :)
Nu måste du ju ut och häsa grus på helgerna!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Grattis till nya hojen! Hoppas ni får en fin sommar ihop :)
Nu måste du ju ut och häsa grus på helgerna!

tackar! ja vart bränner man grus bäst? :D

Grattis! Nu får du berätta hur du upplever den

det kommer jag göra! ska dock byta bromsbelägg eller kolla bromsarna lite då jag tycker de tar lite fjuttigt, fram iaf. bak verkar ju vara abs!? (bra att jag har koll haha). annars ere glapp i gashandtaget vilket jag hatar, något som är lätt åtgärdat på min SV men på Aprilian verkar det inte vara lika simpelt. aja, borde gå att lösa. det är förövrigt den tystaste hoj jag någonsin ägt, har väldigt svårt för symaskinskänslan, får se om jag känner tvångsbehovet av att montera på fetare pipor, jag vill ju ha lite twin-ljud. annars kan jag nog faktiskt vänja mig vid den, jävligt smidig och fin, dock lite ryckig i motorgången under 3000 rpm, något jag läst är vanligt tydligen. ska kunna åtgärdas med en ommappning, även omdrevning ska vara en fördel, tror jag ska göra det faktiskt för ettan är väldigt kort vilket gör den ännu ryckigare. men visst, annars kan man ju alltid börja på tvåan om man nu vill det.

hursom... tjejen är jävligt nöjd iaf, hon sitter som en drottning där bak! :tummenupp Nu ska bara sidoväskor och toppbox inhandlas!

förresten, det låter väldigt mycket i hjälmen efter vinddraget som kommer från den förhöjda framrutan, något som jag förstått kan lätt åtgärdas med en vindavisare? tips på sådan någon?

Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Hittar du ingen lämplig vindavvisare (att montera i ögonhöjd på det förhöjda glaset?), så ta upp hål där nere istället så det släpper in lite luft bakom glaset. Då slipper du turbulens som ställer till en del tråkigheter.

Titta på Honda Varaderos kåpglas och kopiera den.

Annars tror jag Touratech säljer sådana som är lätta att montera...

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
förresten, det låter väldigt mycket i hjälmen efter vinddraget som kommer från den förhöjda framrutan, något som jag förstått kan lätt åtgärdas med en vindavisare? tips på sådan någon?
Ja, Touratech har sådana, som kan tas av eller på vid behov. Kolla även in http://shop.heroblobs.co.uk/. De säljer två varianter för fast montering. Köpte en Aero-Trim "standard" till min TMax häromveckan. £ 45 + £ 6 i frakt. Gjorde stor skillnad, mindre brus, mindre turbulens runt hjälmen.

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
tackar! ska kolla upp!

fortfarande ingen som känner till någon bra aprilia verkstad? närmaste jag hittar som verkar seriösa ligger i Arboga, det är en bit från sthlm.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
är lite sugen på att montera motorbåge på aprilian med, känns lite mer säkert och robust när man ska ge sig ut i över en månad i östeuropa på en hög hoj samt med en dam bakpå. någon som har tips om vart man hittar sådana till ett bra pris? hittar bara hos touringbutiken och där ligger den på 2,5 lax. kanske är så mycket de går på?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
är lite sugen på att montera motorbåge på aprilian med, känns lite mer säkert och robust när man ska ge sig ut i över en månad i östeuropa på en hög hoj samt med en dam bakpå. någon som har tips om vart man hittar sådana till ett bra pris? hittar bara hos touringbutiken och där ligger den på 2,5 lax. kanske är så mycket de går på?

Det är nog någonstans där du får räkna med. Jag betalade £199 för mina Adventure Specs.

Angående verkstan så är det väl sånt man kollar INNAN man köper en hoj? ;)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Angående verkstan så är det väl sånt man kollar INNAN man köper en hoj? ;)

mja kanske det, är väl inte van med att det ska vara svårt att hitta verkstäder som sysslar med just det märket man har. men Guzzi Center i Veddesta här i Sthlm verkar syssla med Aprilia så det ska nog vara lugnt! :tummenupp

Men har du kollat på www.spgmotor.se? Sidan http://aprilia.spgmotor.se/af_verkstader har flera återförsäljare i 08-land. "Återförsäljare" borde även innebära verkstad.

har varit in där faktiskt men det var genom att ringa Italia Bike Center i Arboga som jag faktiskt fick reda på om Guzzi Center. De fanns inte med på Aprilias egna "dealer" lista bl.a. tänkte glida förbi där imorrn.

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag har fått för mig att ava är återförsäljare till aprilia, men när jag kollade deras sida så verkar det inte som det. Har dom slutat med det, eller har dom ens aldrig vart återförsäljare för aprilia? :va

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras