håller nu på att aktivt leta resehoj och har provat ett antal olika, bl.a. på mc-live på barkarby. de som finns just nu som inte är alldeles för långt ifrån Sthlm och som har fångat mitt intresse är en Triumph Tiger 955i -05 och en KTM 950 Adventure -04, båda med packväskor och toppboxar. Har inte hunnit provköra dessa än men har provat en Tiger 855i tidigare och den tyckte jag var slö, antar dock att 955i ska ha mer drag i sig. Sedan har jag provat en ny 990 adventure nu på mc-live och den kändes helt klart skön även om jag förväntade mig lite mera klös i motorn, hur som helst vet jag ju inte riktigt vad som skiljer 990 och 950 åt. Serviceintervaller spelar roll då jag ska åka på en resa i sommar på minst 800-1000 mil. Någon som har åsikter om dessa hojar och om vilken som är lite bättre än den andra och varför?
Jag tänker lite såhär... Triumphen - lite mer "touring" och mjukare motor kanske, dock lite småtung (215kr torrvikt), KTM 950 Adv - lite mer hardcore äventyrsresehoj, mer kapabel till tuffare terräng, lättare, kanske inte lika komfortabel och med en lite mer ryckig motor (v-twin). Har jag rätt?
Jag tänker lite såhär... Triumphen - lite mer "touring" och mjukare motor kanske, dock lite småtung (215kr torrvikt), KTM 950 Adv - lite mer hardcore äventyrsresehoj, mer kapabel till tuffare terräng, lättare, kanske inte lika komfortabel och med en lite mer ryckig motor (v-twin). Har jag rätt?