Jag korsade Asien med min Dakar. Jag plus packning vägde nog strax under 130 kilo. Körde även runt med den här hemma en sommar, med tjejen bakpå och spartanskt med packning. Funkade bra. En svaghet hos de där hojarna är dock bakfjädringen som inte tål hur mycket last som helst innan den blir saggig.
Ska ni nu vara två och köra med full packning måste jag dock ärligt rekommendera något större, både motormässigt och utrymmesmässigt. Det blir inte kul för er annars. Betänk att ni även vill ha ett hyfsat vindskydd. Att köra 50 mil EN dag är ingenting, men att göra det VARJE dag i flera veckor tar på krafterna.
Tror du kan stryka gamla 650n, och kanske även den nya, som iofs är en kanon hoj. Iom att ni är två ställs det lite andra krav på moppen.
jo jag misstänker att den inte kommer klara av oss två och all packning särskilt väl. vill ha en stabil hoj, så det får väl bli en lite större en då. frågan är bara vilken?
jo jag körde ju min SV som inte har något vindskydd alls i 835 mil i somras (ca 28 mil per dag i genomsnitt) och det gick relativt smärtfritt förutom när det pissregnade och blåste som fan i sverige och norra tyskland, resten av resan va inga problem. och då var många sträckor runt 40-60 mil på en dag.