Var det värt att åka via Polen för stockholmarna nu när ni sett hur Polen ser ut?
Det finns tyvärr inga vettiga betal motorvägar söderut genom Polen. Dom verkar alla löpa västerut mot Tyskland. Så hur man än skruvar på det hamnar man söder om Berlin. Så transportmässigt var det väl ingen större vinst. Utvilad väl nere i Gdansk och sparat några mil på hojen.
Polen var tyvärr inte mycket att titta på. Massa åkrar och luften luktade koskit vart man än var i landet grovt förenklat -.-
Jag kommer nog försöka undvika transportsträckan helt nästa alpresa. Troligen genom att eventuellt Hyra MC väl nere i alperna. Och ta flyget ner. Då kan jag spara in minst 4 dagar i total transport.
Det är alldeles för lång transportsträcka på drygt 360 mil stockholm salzburg tur/retur. Det är drygt 6 dagars körning på hoj om man inte vill ta dö på sig själv helt. Så 6 dagars slöseri på "transportsträcka" går att förbättra. Körde själv hem 110 mil i ett sträck och det var bland det mest motbjudande jag gjort.
Jag betalar mer än gärna för att slippa sitta på motorväg i 3 dagar för att nå sköna vägar.
Skulle va skönt och fixa vinterförvaring för hojen i Österike hos en vettig handlare för att sedan flyga upp och ner.MC:n Servad och klar när man kliver av planet.
Last edited: