Jag kom precis hem igår. Vi splittade upp gruppen i Gardasjön. Pga det väldigt dåliga vädret nere i alperna valde de flesta att köra mot soligare destinationer.
Det blev en massa sköna vägar. Jag tog färjan till Gdansk samt Autozug från Lörrach till hamburg.
Gdansk
Poznan
Dresden
Eggenfelden
Salzburg
Eagels nest
Grossglokner
Heilingenblut.
Bolzano
Garda sjön
Madonna di Campiglio
Stelvio
Livigno
Davos
Andermatt
Basel
Lörrach
Hamburg
Absolut bästa vägarna måste varit vägarna ner mot Gardasjön i närheten av Bolzano från Heilingenblut. Låg i timme efter timme och pumpade s-kurvor. Sustenpass i schweiz var något i hästväg också. Perfekta s-kurvor ända upp till runt 2200 meters höjd, Dryga 45 min att ta sig upp till toppen.
Överlag var vägarna i schweiz som go-kartbanor i perfekt skick med få undantag. Italien och Österike var det blandad kompott. Ibland perfekt nylagd väg blandad med kärlskadad väg. Polen var enda alternativet att betala motorväg(perfekta) eller hade hojen gått sönder. Fruktansvärt dåliga vägar.
Så för att summera vill jag till nästa resa ha väg-kvalitet som schweiz med hotellservice och frukost och öl som i Österike med s-kuvnor som i Dolomiterna/schweiz och mat lagad från italien
De flesta passen hade skadad asfalt eller alltför skarpa hårnålskurvor för att få flyt i körningen med några ytterst få undantag.
Dock skrämmer schweiz bort lite pga av dyra priser samt (skum mat) och extremt hårda fortkörningsregler. Dock bästa alppasset Sustenpass.
Kommer nog satsa på Österike och Dolomiterna Italien nästa resa.
Hade inte vart monsunregn i hela Europa hade jag nog stannat kvar 1 vecka till.
Vill tacka alla för en rolig resa trots att jag åkte på en förkylning.
Yami
Enrosabil
Elin
Mattester
Nico
Fonzan
Trikarn
Regnet öser ned vid Gardasjön Italien
Nått brant Pass
Fonzan bevisar att perforerat Alpinestar är perfekt för alpinism i +5 graders värme. Själv frös jag häcken av mig med hjälmen på + regnställ.
Sustenpass. Genom snötäckta topparna i Horisonten. (Liten Valv-bro vänster i bild)
Glaciären uppe vid Sustenpass om jag minns rätt.
Autozug från Lörrach > Hamburg