Resesällskap till Mc-semester alperna 2014

Trikarn

Ny medlem
Gick med
6 May 2014
Hoj
12 yamaha fz8-n 13 husqvarna 650 terra
Har också uppdaterat hojen duktigt.
Slängde på en högre ruta idag
Väntar på shad säte. (Mer och mjukare stoppning)
Tankväska (magnet)
Scala g9x(då är vi 2 med scala,upp till 8 kan prata i mun på varandra samtidigt):krama
Större toppbox och vattentät väska/packrulle framför.
Gopro kamera och zumo660 på styret
Beställer just nu gps tracker vars nr kan lämnas ut till dom som vill följa/hitta oss där ute. Går att skicka sms och få exakt position på karta.
Gla men lite fattig

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Kvinnor kan konsten att förstöra lyckorus, eller iaf försöka, jag ignorera bara och e lika glad ändå.
Kom precis hem och har storhandlat och e hög på shoppingruset och de första man får höra e "hur mkt kostade detta då?"
Det e ju det sista man vill höra :p

Till köpet då, jag har inhandlat massa saker till mitt mc intresse ;-)
*ny hjälm
*nya byxor och jacka
*nya handskar
*fin vattentät mc väska/bag att packa i för resan ;)
*tankväska med tankfäste
*scala G9x intercom 2 pack
*garmins nyaste mcgps nuvi 590LM
*nya ledblinkers bak & relä

Nu sitter man där med sina nya saker och pillar och bara längtar efter en mc semester :yoparty

Frågan var berättigad :)

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Kvinnor kan konsten att förstöra lyckorus, eller iaf försöka, jag ignorera bara och e lika glad ändå.
Kom precis hem och har storhandlat och e hög på shoppingruset och de första man får höra e "hur mkt kostade detta då?"
Det e ju det sista man vill höra :p

Till köpet då, jag har inhandlat massa saker till mitt mc intresse ;-)
*ny hjälm
*nya byxor och jacka
*nya handskar
*fin vattentät mc väska/bag att packa i för resan ;)
*tankväska med tankfäste
*scala G9x intercom 2 pack
*garmins nyaste mcgps nuvi 590LM
*nya ledblinkers bak & relä

Nu sitter man där med sina nya saker och pillar och bara längtar efter en mc semester :yoparty
Minst 30 papp där väl? :hihi

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Sista veckorna har varit en enda köporgie. :)

Hoj XT1200Z
Garmin Zumo 660
Sadel
Tankskydd
Låsbar gps hållare
Nya däck PR3or
Bredare bromspedal
Innerväskor 2 st
Manuell cruise control
Dry bag
Vajer 2 m
Abus Granit lås
Tankväska magnetvarianten

Har en del personlig utrustning kvar att köpa.
Byxor
Stövlar
Solglasögon

O så har jag varit lite svettig sista tiden för jag hade
blivit av med körkortet. Nu är det tillbaka. :)

Stefanbilling

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Hoj
Honda cbr1000rr. Enduro a la Suzuki 450
Det kostade 20 tkr.
Fick ganska bra rabatt :)
Men det blir ju några tusen till de närmsta veckorna, ny uppsättning däck, service och lite andra saker som ska inhandlas inför resan.
Men i princip allt jag handlar har jag ju nytta av många fler ggr i framtiden men jag använder resan som förklaring till min kvinna varför jag ska köpa sakerna ;-)

Jag va av med mitt kort i en månad i våras också :p
Snutarna kan konsten att sabotera en hojåkares liv, nästan som en kvinna ;-)

Stefanbilling

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Hoj
Honda cbr1000rr. Enduro a la Suzuki 450
Har också uppdaterat hojen duktigt.
Slängde på en högre ruta idag
Väntar på shad säte. (Mer och mjukare stoppning)
Tankväska (magnet)
Scala g9x(då är vi 2 med scala,upp till 8 kan prata i mun på varandra samtidigt):krama
Större toppbox och vattentät väska/packrulle framför.
Gopro kamera och zumo660 på styret
Beställer just nu gps tracker vars nr kan lämnas ut till dom som vill följa/hitta oss där ute. Går att skicka sms och få exakt position på karta.
Gla men lite fattig

Har också en gopro (3 black edition)
Som jag fixat ska köpa extra minneskort till inför resan.

Ja pengarna börjar sina. Tur man får tbx 25 tusen på skatten innan midsommar ;-)

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Det kostade 20 tkr.
Fick ganska bra rabatt :)
Men det blir ju några tusen till de närmsta veckorna, ny uppsättning däck, service och lite andra saker som ska inhandlas inför resan.
Men i princip allt jag handlar har jag ju nytta av många fler ggr i framtiden men jag använder resan som förklaring till min kvinna varför jag ska köpa sakerna ;-)

Jag va av med mitt kort i en månad i våras också :p
Snutarna kan konsten att sabotera en hojåkares liv, nästan som en kvinna ;-)

Ja det måste du ha fått. Bara Scalan kostar typ 3900:-
Du får ge kvinnan flis också så hon får gå loss lite.
Det är alltid populärt. :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Alltså ska ni ner till Schweiz så e det dumt att missa Fulda-Wurzburg. Den phetaste autobahn sträckan . Det e som befinna sig i Wipeout .. Ett motell i Wurzburg och några bärke så e det svårt att ha ett bättre avslut på dagen

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag behöver en bra mobilhållare som är hyffsat universal - micro-usb hade inte varit fel, vattentät är bonus. Köpte en Givi väska men den e skit. Den roterar på styret och vinklar sig neråt.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag behöver en bra mobilhållare som är hyffsat universal - micro-usb hade inte varit fel, vattentät är bonus. Köpte en Givi väska men den e skit. Den roterar på styret och vinklar sig neråt.

Teknikmagasinet hade åtminstone en serie mobilhållare som var relativt vattentäta, fungerade även som stötsäkert skal. Vattentätheten berodde ganska mycket på om man öppnat det någonstans för att plugga in laddare, hörlurar eller liknande. Fästes på styret, jag körde med det under en heldag med omväxlande regn och 3 2-3 timmarspass med ganska "normalregn". Det gick sådär att hantera och prata i telefonen med skalet på, men funkade med lite tålamod! Hade ju dessutom scalan kopplad med blåtand till telefon så...

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Haha jag måste fan va dum i huvudet :huvet fick en smärre shock när jag räkna ihop min shoppinglista :gnissla

Men fan så mycket roligare än om det skulle gått till handpenning på en lägenhet. Hehe nu är det för sent :banana

Det får fan bli en brutal jävla alp resa!

TOMTOM Rider GPS 3000:-
Dainese Super Speed Tex jacka 2700:-
Shoei XR 1100 Pious Hjälm 2900:-
Tankväska 290:-
Säkringsdosa GPS 50:-
Larmlås Abus 1200:-
Walkie Talkie headset x1 350:-

Z800 89 000:-
Frame Sliders 1500:-
Bobiner 600:-
Tankpad kawa 350:-
Akropovic Titan 7300:-

Totalt: 109 240 :-

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Teknikmagasinet hade åtminstone en serie mobilhållare som var relativt vattentäta, fungerade även som stötsäkert skal. Vattentätheten berodde ganska mycket på om man öppnat det någonstans för att plugga in laddare, hörlurar eller liknande. Fästes på styret, jag körde med det under en heldag med omväxlande regn och 3 2-3 timmarspass med ganska "normalregn". Det gick sådär att hantera och prata i telefonen med skalet på, men funkade med lite tålamod! Hade ju dessutom scalan kopplad med blåtand till telefon så...

Alltså det är en förutsättning att det ska gå att använda telefonen.. Och att det går att göra någon enstaka bakhjulsåkning utan att tappa den

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Tjääääna! nu har jag läst igenom tråden! im back!

självklart ska jag med! men måste få tag på en hoj. håller på kollar hela tiden på blocket och har ev en på g. Måste bara fråga er. om man har hojen ställd på tex föräldrarna och smäller där nere hur går det då? enligt försäkringen får jag köra på hojen as much as i want!. Någon som råkat ut för olycka utomlands å haft den skriven på tex farsan?

Hur blir det nu när stefan lyckats sumpa lappen :/ tänkte mest på ned resan. för oss i sthlm?.
Stefan du kan inte försöka fixa så kortet blir indraget efter semestern? sen gäller inte det så att du får köra tills rättegången är avslutad och du fått din dom? eller har dom ändrat det? jag kommer köra jävligt försiktigt tills 29 juni då min prövotid försvinner, har ingen lust att sumpa både körkorten. Så ni vet. ang intercom vilken äre man ska köpa? jag tjacka en ny lur istället för gps (s5) som är vattentät osv, finns det några bra gps program ni kan rekommendera att ladda ner ifrån tpb? trickan och gsv när ses vi f2f och dricker öl och snackar resa? känns som det är en bra grej att göra innan resan. jag kan alla dagar efter 17 och helgerna är jag fri. pma mig eller skriv i tråden.

//n ico

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Jag va sen till jobbet imorse och gasade lite mkt :(
Hade ingen chans att sticka heller på den vägen med 2 mc snutar. Kan inte maxa min på den sträckan, då kunde jag dragit då min går betydligt snabbare än deras mopeder. Däremot e dom bra förare så va bara att stanna. Åkte på 127 km på 70 väg. Plus dåligt mönster på bakhjul och att mitt helsystem hade lite för hög ljudnivå :-(
Dom tog lappen på plats och gav mig en lapp som gäller i 48 timmar.

Jävla skit e de då jag verkligen såg fram emot denna resan. ;:)huvet

Fy fasiken, beklagar verkligen!
Jäkligt surt när er resa är så nära oxå. :(
Hoppas det ordnar sig till det bästa ändå även om du får senarelägga din resa lite. :tummenupp

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Beklagar lagens långa arm som stoppade Stefans alpresa för tillfället.

Dock är planen densamma. Vi -08 kommer omgruppera ikväll och se till att resan blir av för de som vill och kan. Jag skall se till att få tag i alla nummer då Stefan var snäll och rodda med det.

Du får piska av den på lämplig bana istället Stefan.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Angående Stefans indragna körkort. Det KAN gå att fixa (med lite tur)

Jag "blev av" med lappen en vecka innan min grabb föddes (han är född i juli). Jag ringde jourhavande åklagare (heter det så ?). De var inga problem att behålla kortet tills efter allt BB-krångel och dylikt var överstökat. Jag fick två eller tre månader indraget körkort (kommer inte riktigt ihåg då det var 17 år sedan :))
och böter - Men det KAN gå att få en förskjutning och det är dumt att inte ens försöka. Sedan kanske en förlossning som skäl väger lite tyngre än en resa med polarna, men det vet man inte innan man fått svar. Och gör man ingenting så blir det ju garanterat inte någon förändring

De är ju människor de inom rättsväsendet med. Och hade någon berättat för mig (om jag nu arbetat inom det skrået) att man har en långresa inplanerad så hade JAG tyckt att det varit en förmildrande omständighet.

Lycka till !

mattsster

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
KTM DUKE 690 2010
Aj aj aj, det var bedrövligt tråkigt att höra! Men jag tycker som föregående talare att du ska försöka med allt. Vad händer om du tar tillbaka ditt erkännande, eller överklagar? Borde du inte få behålla kortet tills allt är klart då? Det kan ju ta månader...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln