Hej alla, som ni kansek sätt blev jag av med min mc idag. så tror jag måste hoppa semestern. Hoppas ni får det skoj
//nico
Fan va surt, lider med dig.
Hej alla, som ni kansek sätt blev jag av med min mc idag. så tror jag måste hoppa semestern. Hoppas ni får det skoj
//nico
Ja det är ju frågan om vi hinner få spikat en resa innan platsernaFatta det som att de e ont om biljetter och inte överdrivet billigt
Sträckan jag kollade e 100 mil. 250-280 euro.
Billigare att köra men kanske skönt att sova?
Nu kanske man är sent ute och datum redan är mer eller mindre spikat, men jag har löst sammansatta planer på samma resa (läs Grossglockner, Stelvio och lite annat skoj). Själv tänkte jag dock sticka redan första veckan i juni och siktar på att vara borta 7 dagar, med andra ord färjan från Helsingborg den 31/5 och hem med samma färja den 7/6. Åker dock KTM 990 SMR från och med i morgon så det kanske inte blir att smiska fram på Autobahn i full fart. �� Är det ngn som har planer på att åka lika tidigt som jag så hojta gärna till, åker solokvist annars. ��
Jag räkna på soppa och övernattning i södra tyskland och vi kommer aldrig upp i dom 350 euro som tåget kostar. 100mil soppa 750 + boende kanske blir max 1100. Så jag spar nog in 2000 och lägger på bensin.
Gjorde resplan på google maps. Klicka på länken.
Färdplan temp
kostnad för kartan rutten. 62 timmars restid
600 mil = 4500:- soppakostnad. hotellkostnad för 10 + nätter
Så 8000:- sen lägg till matkostnad på det.
Google maps är grymt enkel att använda för att lägga till eller ta bort respunkter i listan. tryck på + tecknet och dra i resmålen för att manipulera resan.
Men jag är grymt sugen på att ta färja från stockholm ner till tyskland eller dyligt för att slippa den långa transport sträckan ? finns det bra färjor
Stockholm rostock är drygt 10 timmar, 87 mil. Cirka 800 kr soppakostnad.
som exempel kostar stockholm-Gdansk 1000kr högsäsongspris.
Så färja ner och upp spar man 180 mil transportsträcka som exempel.
Kanske en prisfråga, camping kostar väl en del också?Vill ni att vi ska ta med tält eller kör vi enbart på vandrarhem och liknande?
Hej hopp, hur missade jag det.Yami eller gsv, nån av er som har mc gps och intercom?
Tänkte ev skaffa de och då kan de ju va en ide att välja det märke ni har pm ni nu har de.
Så kan vi synka dom.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |