Respektlöst att skriva R.I.P./V.I.F.?

Status
Ej öppen för fler svar.

Pizzabagarn

Guest
Jag känner inte den här tråden men är jätteledsen för att den snart skall dö.
Må tråden vila i frid och aldrig mer återuppstå!

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Detta är ett forum för MC förare. När en av oss faller bort så tycker jag det känns rätt att visa att man bryr sig. Det är trots allt en människa vi pratar om.
Vila i frid tycker jag absolut man får säga. Förkortningar och specielt förkortningar på engelska känns bara krystat.

Och till er som jämför detta med en begravning. Det är ju 2 helt olika saker!! Världens sämsta jämförelse det där:gnissla

Last edited:

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Jag skriver "vila i frid" och jag anser inte att det är nåt fel med det... Jag skulle inte ta illa upp om en närstående till mig gick bort och folk skrev det i ett forum.

Jag ser det mer som att "skänka en tanke til närstående".. Men jag ska sluta upp med att reta upp folk när egentligen bara menar välvilja.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
När man ändå klämmer in ett smaklöst "R.I.P" kan man väl samtidigt få med "hojbroder" eller något annat lika pinsamt också, så är inlägget komplett. :zpy

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
om vi säger såhär:

jag skiter i vad du skriver/säger till dina nära och kära som gått bort, så gör du detsamma vad gäller mig.

lägg ned tråden...blir bara fler och fler pinsamma och tragikomiska svar från tex snubben 'valmers'...

När man ändå klämmer in ett smaklöst "R.I.P" kan man väl samtidigt få med "hojbroder" eller något annat lika pinsamt också, så är inlägget komplett. :zpy

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
SV1000
Man kan sällan ändra andra människors åsikter och jag tänker inte ens försöka..men det tycker jag är en så jävla sorglig inställning! Då skall man kanske inte lägga upp en tråd om det i ett allmänt forum alls.
Det är trots allt internet..du (eller jag) vet inte ett smack om hur människan bakom VIFet har reagerat! Men dom har iallafall reagerat!

:kiss Tänkte inte ens kommentera tråden först men de stämmer så bra

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.

herregud, är du verkligen på riktigt Valmers ?
Om du inte har märkt det tidigare så uttrycker sig folk med olika bakgrund/utbildning etc. på olika sätt i olika situationer. Det innebär att några tycker att "R.I.P Hojbroder" (eller tom. Hoj broder) är det finaste man kan säga till en avliden hojåkare. Att du sen tycker att det är pinsamt och oförskämt, gör ju faktiskt bara dig till pinsam och oförskämd. Lägg ner nu, alla är tack och lov inte som du. Köp läget, hoj broder.:)

Alfonzo

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
YAMAHA FZR1000
Håller med crashtestdummy

herregud, är du verkligen på riktigt Valmers ?
Om du inte har märkt det tidigare så uttrycker sig folk med olika bakgrund/utbildning etc. på olika sätt i olika situationer. Det innebär att några tycker att "R.I.P Hojbroder" (eller tom. Hoj broder) är det finaste man kan säga till en avliden hojåkare. Att du sen tycker att det är pinsamt och oförskämt, gör ju faktiskt bara dig till pinsam och oförskämd. Lägg ner nu, alla är tack och lov inte som du. Köp läget, hoj broder.:)

Jag tycker man har rätt att visa sitt medkännande utan att behöva författa en nekrolog det är väl ändå tanken som räknas (speciellt i sådana här fall)

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Har funderat länge på att göra en likadan tråd men -trodde att det skulle leda till en ny bann för mig, så jag skippade det.

Håller förövrigt med trådskaparen helt och hållet.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Stänger tråden. Hur folk uttrycker sina känslor är upp till var och en.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept