totoro
Är fulladdad ibland
Jag fick 6248
Hur mycket fick ni. Det skulle vara intressant att veta?
Hur mycket fick ni. Det skulle vara intressant att veta?
Guldstjärna! Hoppas du också tycker det är bättre att du har pengarna fram tills de måste in. Jag t ex, känner mig säker på att jag förvaltar dem bättre och med större ansvarskänsla.75000 i rest
18000
55000 förra gången
Det var väl bra du gör rätt för dig.@totoro
Jag är naturligtvis glad över att kunna väcka munterhet, men jag blir ändå nyfiken på vad du finner komiskt i mitt inlägg?
Dela med dig!
Som bonus berättar jag att jag får betala in ca 11 för -24 och det var ungefär samma för -23. Tidigare legat på 20-25 i innehållen skatt.
Men du är med på stt det jag betalar in är:Det var väl bra du gör rätt för dig.
Tyckte du skrev en liten historia på ett muntert sätt.
Det är ju inte jag gapskrattar dej rakt upp i ansiktet utan mer. Bra gjort![]()
Fast grejen med en sådan fond är ju jättebra, jag har också det i ett bolag jag hade verksamhet i förut, men självklart måste man hålla koll på det.Jodå, 44 000... och tyvärr verkar folk inte fatta att man kan få restskatt av andra skäl än att arbetsgivaren "drar för lite".
I mitt fall så är det en enskild firma som avvecklades under 2023.
En tjej sköter mina papper och hon envisades under några år att vi skulle ha periodiseringsfonder, för att man på så vis kan skjuta upp skatt... något jag aldrig förstod idén med...
Sen glöms ju detta bort.
NU.. biter det en i röven... när enskilda firman avvecklades så återfördes ju denna skatt, men sen går tiden... och klart man inte kommer ihåg detta.
Så NU... kom skitet.
Kul kul.
Fast grejen med en sådan fond är ju jättebra, jag har också det i ett bolag jag hade verksamhet i förut, men självklart måste man hålla koll på det.
Du betalar skatten nu istället för förut och har därmed kunnat investera statens pengar, vidare har du ju kunnat ta nödvändiga kostnader i företaget som du kan kvitta mot vinsten vartefter du löser upp p fonden.
What is it not to like?
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |