Resultat från helgens go-karttävling

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Träningstider - första grupp

Namn - bästa varvtid - hastighet

Chrille - 24.89 - 35,4km/h
Tomas - 23.97 - 36,8km/h
LasseB - 23.31 - 37,8km/h
abstruse - 22.82 - 38,7km/h

Träningstider - andra grupp

Jessica - 26.95 - 32,7km/h
acrid - 24,32 - 36,3km/h
Don Q. - 24,06 - 36,7km/h
Macho Woman - 23,83 - 37km/h

Första kvalheatet

acrid - 24,30 - 36,3km/h
Tomas - 23,92 - 36,9km/h
Don Q. - 23,35 - 37,8km/h
Macho Woman - 22,98 - 38,4km/h

Andra kvalheatet

Jessica - 25,24 - 35km/h
Chrille - 23,82 - 37km/h
LasseB - 23,01 - 38,3km/h
abstruse - 22,85 - 38,6km/h

Tredje kvalheatet

acrid - 23,82 - 37km/h
Tomas - 23,81 - 37km/h
Macho Woman - 23,19 - 38km/h
Don Q. - 22,94 - 38,4km/h

Fjärde kvalheatet

Jessica - 26,39 - 33,4km/h
Chrille - 24,00 - 36,8km/h
LasseB - 23,01 - 38,3km/h
abstruse - 22,76 - 38,7km/h

B-final (8-5:e plats)

Jessica - 24,67 - 35,8km/h
Tomas - 23,60 - 37,4km/h
acrid - 23,47 - 37,6km/h
Chrille - 23,05 - 38,3km/h

A-final - (4-1:a plats)

Macho Woman - 22,75 - 38,8km/h
abstruse - 22,56 - 39,1km/h
Don Q. - 22.30 (22,35) - 39,5km/h
LasseB - 22,30 (22,31) - 39,6km/h

Finalen var en tät tillställning där LasseB knep förstaplatsen före Don Q. i Kawa-teamet. Lasse gick segrande ur kampen då både Don Q. och Lasse hade samma bästatid, men den senare hade en lägre nästbästatid.

Team zxr.just.nu är givetvis aningen missnöjda med resultatet trots att vi knep de två övriga pallplatserna och överväger i skrivande stund att lämna in protest. Detta då vi har indikationer på fusk, rävspel och trixande med kosten. Lasse hade antagligen gjort upp sin taktik under resan upp till Sverige och då vi andra hävde i oss lass efter lass med utsökt kinamat så satt den smilfinken och petade lite förstrött i en vårrulle. Det skylldes på matintag tidigare under dagen och att han inte "orkade" mer än förrätt för stunden. Givetvis är detta bara bluff och båg då han tänkte minimera vikten inför det stundande racet. Fyra kg är en hästkraft, tänk på det... :1pajas

Summa summarum, stort grattis till LasseB, du piskade skiten ur oss! Tämligen ohyffsat! Det var nog första och sista gången du får komma på fest här uppe! ;) :D

Efter go-karten var det dags för dusch, bastande och bärs. Färdigbastade åkte vi hem till kapten Vera där det sedan festades långt in på småtimmarna. En mycket trevlig tillställning, även om jag själv var lite "off" i en trekvart, men därefter kom in i matchen igen. (Chrille tänker absolut inte utelämna denna detalj, så det är väl bättre att förekomma än förekommas...) :rolleyes:

Dock, den långhårige drasuten var inte riktigt lika pigg i morse, när man själv kvittrade piggt och vaket som en liten fågel... :D

Sedan hade vi givetvis fler sporthojare på besök, såsom Ninja-Mackan, McB, Nisse, Ace Niki, Goofball och några fler som jag givetvis glömt namnet på. Sorry, jag är en ledsen ägare till ett teflonminne!

Kanonkul var det iaf, ser fram emot nästa gång samt även de bilder som jag hoppas snart ska dyka upp på forumet. Jag bidrar med mina bilder i veckan, ska bara lämna in rullen först..

Edit: Syntax error.

Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Lägg gärna märke till att även om jag tyvärr hamnade utanför pallen, så körde jag i alla fall snabbare än Chrille!

I övrigt var det en fetekul fest som det bara kan bli när man umgås med coola sporthojsmänniskor... Ber om ursäkt över att jag drog mig ur matchen så tidigt. Känns inte bra att ha lämnat W.O. Jag föreslår att vi håller ny fest så snart som möjligt så att jag kan bevisa min rätta talang.

Annars tyckte jag att en av festens stora höjdpunkter var taxiresan hem när Don Q underhöll oss andra med citat från diverse humorprogram på tv, kommunistiska sånger samt genom att kasta gelehallon vilt omkring sig. Bra jobbat, Björn!

Last edited:

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Det var en riktigt kul fest.
Stort tack till Veroniqa för att vi fick vara hos henne.

Jocke jag sa ju att jag skulle supa dig under bordet eller hur?

Nu ska jag bara införskaffa en ny mus så ska jag piska skiten ur dig på cs sen. :fakta :p

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MrGooFy skrev:
Det var en riktigt kul fest.
Stort tack till Veroniqa för att vi fick vara hos henne.

Jocke jag sa ju att jag skulle supa dig under bordet eller hur?

Nu ska jag bara införskaffa en ny mus så ska jag piska skiten ur dig på cs sen. :fakta :p

Du drack ju bara saft! Ses på CS-servern senare! :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Måste också säga att det var en mycket trevlig tillställning. :tummenupp

Alltid trevligt att träffa nytt folk, i synnerhet när man har snackat via stora stygga internet ett tag. Alla var på gott humör och inställda på fest, och även om vissa blev tämligen avslagna efter några timmars alkoholintag så hann iaf jag snacka skit med de flesta.

De mer intressanta ämnen som behandlades under kvällen var - så vitt jag kan minnas - huruvida skateboard är mer idiotiskt än att köra hoj, hur mycket Don Q tjänade nere i Tyskland, varför I-Macens mus är rund, vem som har haft mest skador på kroppen och säkert mycket mer. Chrille var diskussionssugen som vanligt, och snackade troligen mest av alla under kvällen. Någon gång vid 2-tiden så fick jag och LasseB ett skrattanfall, någon som kommer ihåg vad det var som var så roligt? :confused:

Jenny - jag har ett PM sparat här där du skryter om dina eminenta kunskaper i att inmundiga alkohol. När får vi se dem? :whip

Slutligen vill jag rikta ett tack och ge en stor eloge till Veroniqa och Jenny för ett väl utfört uppdrag. :tummenupp

Väntar med spänning på bilderna från festen.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Lasse B:s fulspel och fusk är mycket svårt att smälta. Utöver vad abstruse nämnde formmaskerade han något fruktansvärt i kvalet med inte en enda 22-tid. Värst var väl ändå när han i finalen sågs flytta transpondern omväxlande fram och bak på bilen och därmed knep en bonusmeter vart annat varv. Uselt! ;)

Jättetack till värdinnorna och kanske framför allt Veronica som dels stod för lägenhet och mat till festen och framför allt ordnade en fantastisk frukost med nybakade bullar och muffins! Reespekt!

Taxi-resan ja... Den var lite stökig! Haha, tror jag spred en rågad näve med gelehallon i den bilen. "Hennes mor med stor passion frossar lax och ål på räntan av sin dotters provision. För sådan äääär kapitalismen otack är den armes bröd" osv osv.
Sen var ju jag och NinjaMackan inte sämre än att vi fick tagit oss en liten pillijamare/stänkare/etc vid tresnåret hemma hos Jenny med Jenny själv i däck under köksbordet!

Resan hem i 5 grader och regn hade jag klarat mig utan men nån ska ju göra det också...

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Mutter å mummel....var ju oxå snabbare än Chrille hela tre varv ..åsså kör han å sätter sin oförskämda tid.... :fatta!

Nå väl, grattis till Lasse och ett stort tack till värdinnorna! :rock Det var yber :tummenupp

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Ja, det var riktigt kul! Det ska garanterad upprepas.
Att det sen också var förste uttdelingen av Gelehallon för säsongen ska vi ju inte glömma heller.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Va f-n Chrille, Aplus & Donkeyshot kör ni gokart iställe för att träna RR :confused:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
va fan har ni tävlingar utan oss?

Jag o tanten är gärna med nästa gång om det finns plats

Mvh Blondie

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Ideer om en utomhus-gokartstävling (fint sammanskrivit ord) har luftats i gänget, vi får se lite längre fram när värmen stiger.
Kul i alla fall att se vissa rookieförare med mördarblick i en stenhård drabbning med inomhus 6,5 hk karter. Ingen ville ge sig! :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är ju tämligen uppenbart varför Lasse gick och vann före de sura Kawapiloterna. Som TRX-ägare är han ju van vid betydligt högre kurvhastigheter och får således inte stora skälvan när han trissar upp tempot!

Heja Lasse!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Acrid skrev:
Mutter å mummel....var ju oxå snabbare än Chrille hela tre varv ..åsså kör han å sätter sin oförskämda tid.... :fatta!

Nå väl, grattis till Lasse och ett stort tack till värdinnorna! :rock Det var yber :tummenupp

Jag fick ju stryk hela tiden fram tills finalen. NÅN gång var det ju tvunget att bli bra för mig med.
Någon måste ju försvara familjehedern. Vi kunde ju inte både krascha mest och vara sist och näst sist.

Syrran försökte ju gömma gokarten under däckshögen flera :rolleyes: gånger men tyvärr såg funkisen henne varenda gång.

Abstruse var bra j-a kaxig en stund....innan han blev väldigt, väldigt tyst. Tillsammans med MW så var det "in i dimman" som var målet och ska man göra något ska man göra det ordentligt.

Nu var det inte bara jag som som var diskussionssugen, de flesta i det här sällskapet hugger gärna på det mesta.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Era djävlar. Själv har man tillbringat helgen stirrande omväxlande ut genom fönstret på regnet och allehanda skitprogram på 1:an, 2:an, 3:an och 4:an. Gryddat med 38-40 graders feber och smääääääärta.....

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Jo valmers, vi saknade dig. Nästa gång så hoppas vi du kan vara med igen, det blev totalförbjud på EM efter endast en låt!!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Seizure Later skrev:
Jo valmers, vi saknade dig. Nästa gång så hoppas vi du kan vara med igen, det blev totalförbjud på EM efter endast en låt!!

Hur lite respekt för en skadad vän kan man ha? Skandalöst!

RejserAnders

"Tävlingsförare"
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
ERF Team Respekt #33
Nu vill jag se lite bilder!!!
Tur för er att jag var hemma och pysslade om min
sjuka gumma, för annars hade ingen av ER vunnit
på gocarten :crash :brynad :p

Hoppas man får vara med på nästa deltävling
Anders

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Någon måste ju försvara familjehedern. Vi kunde ju inte både krascha mest och vara sist och näst sist.

Syrran försökte ju gömma gokarten under däckshögen flera :rolleyes: gånger men tyvärr såg funkisen henne varenda gång.

Jag hade lite dåligt samvete för att jag touchade till henne några gånger när jag körde om. Dock, när jag bad om ursäkt för detta viftade hon bara undan det med att det var absolut inget mot vad hennes elake och burduse bror utsatte henne för. Enligt den väna varelsens utsago var det Den Långhårige [tm] som gång efter annan med berått mod tryckte ut henne ordentligt i däcksbarriären...

Syskonkärlek, jojo! Stackars tös, jag ser en förskräcklig uppväxt för mitt inre. En uppväxt där en ondskefull (och långhårig) gestalt hela tiden figurerar som en mörkrets vålnad ute i kulisserna... :rolleyes: :1pajas

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Era djävlar. Själv har man tillbringat helgen stirrande omväxlande ut genom fönstret på regnet och allehanda skitprogram på 1:an, 2:an, 3:an och 4:an. Gryddat med 38-40 graders feber och smääääääärta.....

Äsch, vad du gnäller! Så fort du bryter ett litet ben hör man den blonderade, vaxade och bålrakade solarieamöban kvida som en liten korgosse vars vaselinburk har tagit slut... :rolleyes: :D

(Mår du bättre nu? Har du fått något datum för "hemfärd" från sjukan?)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...