Resultat från helgens go-karttävling

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Macho Woman skrev:
Är det någon som kan ge en definition och även gärna en etymologisk utredning av ordet ollonblå? Vad är det för slags färg egentligen och var kommer uttrycket ifrån?

För det första så kan väl du förklara vad etymologisk betyder :confused: och sen så har jag för mig att det var nisse som sa att min retta var ollonblå så då får han väl förklara det med.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
MrGooFy skrev:
För det första så kan väl du förklara vad etymologisk betyder :confused: och sen så har jag för mig att det var nisse som sa att min retta var ollonblå så då får han väl förklara det med.

Etymologisk = anledningen till varför ett ord är som det är, ungefär. :)

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
McB skrev:
Etymologisk = anledningen till varför ett ord är som det är, ungefär. :)

Du som är duktig på svenska. I en tråd skrev du: Vill du kunna montera loss gafflarna så är ju helt klart ett stöd som lyfter i gaffelkronan att föredra. Annars duger det med ett "vanligt".

Är det inte såhär:

Montera - Sätta dit något

Demontera - Ta bort något

Om min teori stämmer så betyder ju det att du har fel. Nå? :D

Här är beviset: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&postid=73207#post73207

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ninja-Mackan skrev:
Du som är duktig på svenska. I en tråd skrev du: Vill du kunna montera loss gafflarna så är ju helt klart ett stöd som lyfter i gaffelkronan att föredra. Annars duger det med ett "vanligt".

Är det inte såhär:

Montera - Sätta dit något

Demontera - Ta bort något

Om min teori stämmer så betyder ju det att du har fel. Nå? :D

Här är beviset: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&postid=73207#post73207

Mmm... jo, demontera kanske skulle vara ett bättre ordval, men "montera loss" är ändå korrekt. Tror jag. Nu är det ändrat iallafall. :tummenupp

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
MrGooFy skrev:
Ska du sitta bak på min hoj under berusning menar du??

Tänk så här: om du kör tillräckligt fort kommer spyorna att blåsas bakåt istället för att motivlacka hojen.

Etymologi: läran om härledning av ord och dess betydelse.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Macho Woman skrev:
Tänk så här: om du kör tillräckligt fort kommer spyorna att blåsas bakåt istället för att motivlacka hojen.

Etymologi: läran om härledning av ord och dess betydelse.

Hehe när jag kör fort så tvekar jag på att du vill ha visiret uppfällt så det ska nog inte bli några problem. :fakta

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Det var ruskigt kul..
Tack MW för gästvänligheten, så man inte behövde sova på parkbänk..
O Veroniqa som bjöd in oss (eller var det verkligen hon som bjöd in oss :rolleyes: ) i sitt hem.. Skön säng var det också , jag blev trött väldigt fort nämligen..

Lite irriterande var det nä vi på söndagen satt i veroniqas soffa för att titta på på eurosport.. men efter 125cc blev det svart, vi fick titta på en porrfilm med christofer reeves o valar istället..

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ninja-Mackan skrev:
Apropå brottningen ville väl du hävda dig eftersom att du har en sån liten motor. Vad vet jag...?

Vi får väl brottas på Gelleråsen 12/5 istället då? Du med din stora motor och jag med min pyttelilla, deal? :1pajas

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag har lämnat in min rulle på framkallning idag, bör få den imorgon. Dock, Donkey Shot hade ju med sig en digitalkamera och så hade väl även Nisse? De borde ju kunna få upp bilder tämligen omgående, de slappt*skarna! :fakta

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
abstruse skrev:
Jag har lämnat in min rulle på framkallning idag, bör få den imorgon. Dock, Donkey Shot hade ju med sig en digitalkamera och så hade väl även Nisse? De borde ju kunna få upp bilder tämligen omgående, de slappt*skarna! :fakta

Glöm inte att du lovade mig att jag ska få refusera eventuella bilder på mig i prekära situationer. Det minns du väl? :rolleyes:

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Appapapapap.

Den enda digitalkameran jag svängde den kvällen var donkey kongs, som han lämnade i pitten under sitt "race" (som tur var räcken mjukare än på ringen), så dom billderner får du tragga din teamkompis efter.. :fakta

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Dessutom hävdar jag envist att Apstrutsen endast har döpt tråden till Go-kart istället för Gokart för att reta McB.

Hur var det nu Marcus, Jesus eller Jesu ;)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Seizure Later skrev:
Dessutom hävdar jag envist att Apstrutsen endast har döpt tråden till Go-kart istället för Gokart för att reta McB.

Hur var det nu Marcus, Jesus eller Jesu ;)

Defenitivt Jesu, precis som du sade. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...