RGF nissar efterlyses... (hjälp!)

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
det e det ja säger. kolvringarna e SLUT, det måste vara det. annars kan ja inte tänka mig något annat för den drar rätt bra upp till 5 växlen

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
har inte haft min uppe i mer än 140.. men antagligen så går den väl en hyffsad bit till, d va juh på 4:an så... :brynad

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
hehe okej...
Om rg:n e svår startad vad kan vara felet då? när man väll får igång den så rycker den som FAN.. hur ska olje pumpen stå när den e rätt instäld??

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
RgOlsson skrev:
hehe okej...
Om rg:n e svår startad vad kan vara felet då? när man väll får igång den så rycker den som FAN.. hur ska olje pumpen stå när den e rätt instäld??

Det beror på... har du haft den stått ett längre tag så är den helt enkelt sådär... Visserligen har jag dåligt batteri nu, men just nu är min sådär... Att batteriet sugs ut när jag försöker starta den, så ja får rulla igång den när den stått 2 dagar...

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
RgOlsson skrev:
hehe okej...

glöm oljan, byt tändstift skruva lite på luftskruven osv.

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
men tändstiftet e precis nytt nästan har gåt ca 30 mil. men när man tar av det så e det BLÖT O OLJIGT, o var sitter luftskruven på den enorma förgasaren?

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
RgOlsson skrev:
men tändstiftet e precis nytt nästan har gåt ca 30 mil. men när man tar av det så e det BLÖT O OLJIGT, o var sitter luftskruven på den enorma förgasaren?

Nu har inte det här riktigt med det här att göra men köpte du din RG på blocket av någon i Malmö för kanske nån månad eller två?

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Esquina skrev:
Det beror på... har du haft den stått ett längre tag så är den helt enkelt sådär... Visserligen har jag dåligt batteri nu, men just nu är min sådär... Att batteriet sugs ut när jag försöker starta den, så ja får rulla igång den när den stått 2 dagar...

MM men mitt batterie e Nytt för iår. men när ja mätter batterit med mättare så e det på 12.4 volt så det e iget fel på det... kan det vara att det inte e något luft filter i luftburken?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
RgOlsson skrev:
MM men mitt batterie e Nytt för iår. men när ja mätter batterit med mättare så e det på 12.4 volt så det e iget fel på det... kan det vara att det inte e något luft filter i luftburken?
'
den surar ner sig, byt munstycke

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
RgOlsson skrev:

vad har du för stift föressten? det ska vara BR10ECM tror jag

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Jag har också 9 i tändstift...

Blir den inte bättre efter att du kört med den ett tag?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...