Okej ja fattar noll men visst.. vad kostar en ny Cylinder o kolv då?Hammet skrev:ICKE! borra nicasil...isf måste du fodra om och det kostar ca 2000kr
Okej ja fattar noll men visst.. vad kostar en ny Cylinder o kolv då?Hammet skrev:ICKE! borra nicasil...isf måste du fodra om och det kostar ca 2000kr
RgOlsson skrev:Okej ja fattar noll men visst.. vad kostar en ny Cylinder o kolv då?
VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA men hur fan gör man då om den e skuren??? ska man sno "låna" en lr? då e det ju fan biligare att bora o fodra om den! Lr? vad hade du gjort?Hammet skrev:Ja........MINST 6-7000 med tanke på suzukis extrema prissättning på RGns reservdelar
RgOlsson skrev:VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA men hur fan gör man då om den e skuren??? ska man sno "låna" en lr? då e det ju fan biligare att bora o fodra om den! Lr? vad hade du gjort?
Nä men det hade fan inte förvånat mig. men dom har väll inte mc cylindrar på bilskrotar?Hammet skrev:fodra om den såklart, lr. kolla på nån skrot, men nu är det väl inte sagt att den är skuren heller?
Hammet skrev:fodra om den såklart, lr. kolla på nån skrot, men nu är det väl inte sagt att den är skuren heller?
Finns det Sådana med hmm visste ja inte. men vet du om det finns en i skåne? finns det någon sådan skrot som har hemsida?Hammet skrev:kolla mcskrotar, såg på nån skrot att dom hade en nyskrotad RG125f....
RgOlsson skrev:Har kollat munstycket nu ja hade 180 på.!
RgOlsson skrev:Måste bara fråga en sak var finns avgasportarna o e det någon som ahr en bild på hur dom ser ut?? hur kan man kolla om dom e okej på en suzuki rg?
Du mennar ta av cylindern?Hammet skrev:det måste du skruva upp för att kolla....
RgOlsson skrev:Måste bara fråga en sak var finns avgasportarna o e det någon som ahr en bild på hur dom ser ut?? hur kan man kolla om dom e okej på en suzuki rg?
RgOlsson skrev:Okej ja har en gammal sådan metal greg liggande men vet i fan något ting om sådana portar..men hur kollalr man om dom e bra?
Esquina skrev:Hmm, jag vet inte hur man kollar om dom är bra, vore bra för mig också att veta i framtiden. Se om Hammet eller Skorvkalle svarar med tanke på att både varit tvungna och byta sina portar ...
Hammet skrev:går den ojämt, ibland bra och ibland att det kännas som att den segar mellan 9-12000rpm kan portarna vara slut, kolla så att det inte glappar i dom och att dom går lätt och fint utan något motstånd när du plockar av cyllen.
ett annat tecken på att dom är kass är om det kommer mycket olja ifrån drenerings slangen som sitter i anslutning till avgasportslocket...det brukar du se om du har varit ut och kört hårt och sedan sänger av och låter den stå.....det ska INTE vara en oljefläck på backen under den efter några timmar....det gör inget om det är en droppe men det ska inte vara 10droppar.....och lyssna efter små knackningar på tomgång...
avg. portarna består av 3delar vardera och en av dom brukar gå av, denna kan då åka in i cylindern och orsaka ett helvete
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |