Oj, det var mycket info på en gång. Får läsa texten flera ggr.
Avluftningar till avgasporten, är det som ovan bild du menar?
ja det är det,jag brukade bara borra ur fettniplar och sätta i de kåporna.
Hur ser en heatshield ut och var får jag tag på sådan?
inte för att uppmuntra till något
jag tog plasten på kvällen som håller fast löpsedlarna och om man lyfter bort tanken så ska den sitta på ramen hela vägen ner till anslutningarna på bakramen.satte den med kardborre på ramen och sedan la jag tanken ovanpå den så att säga.
tanken med den är att man får jämnare värme för cylindrarna och kallare förgasare.
Ska jag gå upp +10 i huvudmunstycke med tyga pipor? vad är det, typ 3 storlekar? Behöver jag inte röra lågfart eller blandskruvar?
orginal skiljer det 10 mindre hvmunstycke på bakre för att den teoretiskt går varmare.lite motstridigt då en kallare motor behöver fetare förbränning.med heatshielden kör du samma storlek på båda.
bestykning är så individuellt så storlek utalar jag mig inte om.
vet att med kittbox,suzukis trimpipor och allt enligt kitmanualen gjorde +60 hv,pj 55 och nj fick bytas för den skulle gå bra.för hållbarhet och gå att köra räckte det dock att byta hv.
är bätte på a-kit cyl och då hoppar du upp till 440 i munstycke,tror orginal var 260-270.
Trots att de bara var nån plusgrad ute när jag provkörde den kändes det som den var jättebra bestyckad.
en bestykning som stämmer i det vädret vi har nu kan inte stämma i sommarvärme,plussa 60 i munstycke när du byter piporna,demontera alla slangar enligt kitmanualen och de andra tipsen de har där.
håll koll på stift och du kommer känna om den går för fett eller lean.
dock så rekommenderar jag en bänkning om du inte känner dig säker på det,själv gjorde jag av med 24 cylindrar på 2 år,4 stycken sista 1.5 året.
eftersom jag fortfarande är förälskad i min rgv fast den är död sedan länge så hyllar jag den med ett foto
allt som fanns att köpa i kitmanualen fanns på den:
slirkoppling,fanns dock inte på fototiden
A cyl
toppar
elsystem,boxar,servo,spolar,ej generator
växlellåda,skiljde 800 varv emellan växlarna och gjorde över 100 på ettan
pipor
vevparti
portade blockhalvor
ej oljepump
gick enbart med r30 olja,fick tömma tanken och skaka upp oljan innan körning,hur mycket mer fanns på den...
dummast av allt,50 mil serviceintervall på kolvarna och gatreggad