RGV250 2-takts räser

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
(Dag 6 )

Fortsatte måtta in lite elkomponenter. Har nog det mesta på det torra nu, behöver förlånga batterikablarna och eventuellt en kabel till.
Funderar på att linda upp kabelstammen lite och se om man kan dra ihop det lite anorlunda för att passa den här bakramen bättre, vi får se hur det blir med det.

Monterade fotpinns-set smärtfritt, flyttade över växelstag från gamla pinnarna, då dessa var bakåtflyttade 40-50mm blev staget nästan lite långt men fick väl till det hyfsat, skulle vilja ha mer neråt pek på växelpekarna men staget blir för långt så får kompromissa.

Efter det blev de HRC ram-behållare till bakbromsen istället för den stora kolossen som sitter original :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_1769.JPG
    IMG_1769.JPG
    85 KB · Visningar: 123
  • IMG_1757(copy).jpg
    IMG_1757(copy).jpg
    77 KB · Visningar: 125
  • IMG_1745(copy).jpg
    IMG_1745(copy).jpg
    81.2 KB · Visningar: 139
  • IMG_1746(copy).jpg
    IMG_1746(copy).jpg
    76.8 KB · Visningar: 155
  • IMG_1760(copy).jpg
    IMG_1760(copy).jpg
    76 KB · Visningar: 158

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
(Dag 6 fortsättning)

Fick rätta till lite jag monterat fel, byta plats på bultarna till bakramen t.ex
upptäckte en smart sak de gjort, de övre bultarna har små m4hål borrade och gärnade i skallen så att man fäster kutsen med m4skruv utifrån på samma bult. Mycket stilfullt!

Oljetanken som jag inte blev klok på hade jag givetvis monterat fel. Här skulle det sitta en liten "länk" till samma bult som bakstötdämparen sitter på.

Efter det gick jag på att montera lite avgas, fasen va fint det blir. Kul med nya grejjer då jag ALLTID skruvat med gammal skit i alla år..
låter bilderna tala för sig.
 

Bifogat

  • IMG_1767(copy).jpg
    IMG_1767(copy).jpg
    92.6 KB · Visningar: 208
  • IMG_1763(copy).jpg
    IMG_1763(copy).jpg
    85.2 KB · Visningar: 178
  • IMG_1762(copy).jpg
    IMG_1762(copy).jpg
    80.5 KB · Visningar: 190
  • IMG_1756(copy).jpg
    IMG_1756(copy).jpg
    65.5 KB · Visningar: 156
  • IMG_1755(copy).jpg
    IMG_1755(copy).jpg
    55.7 KB · Visningar: 143

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sketasnyggt blir det:tummenupp

Men det där du skrev om att kåporna bara var anpassade för avgas på en sida... Ska du ha avgas på båda sidor nu?:va Trodde att dina pipor var såna där gp-pipor, dvs båda på samma sida... Om inte så är jag helnöjd, en på varje sida ser lätt bäst ut:tummenupp andra sidan blir så naken annars:D
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Sketasnyggt blir det:tummenupp

Men det där du skrev om att kåporna bara var anpassade för avgas på en sida... Ska du ha avgas på båda sidor nu?:va Trodde att dina pipor var såna där gp-pipor, dvs båda på samma sida... Om inte så är jag helnöjd, en på varje sida ser lätt bäst ut:tummenupp andra sidan blir så naken annars:D

Det är en på vardera sida som gäller :tummenupp
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
(Dag 7)

Att dra elen visade sig vara ett evighetsprojekt.
Allting krockade, kablar blev för korta osv. När jag väl fått dit det bra passade inte kutsen, sen passade inte oljtanken. Kablarna till cdi´n blev typ 2cm för korta osv osv .
Rev ner allt och började om, har förlängt 3-4kablar, klippt upp lite i stammen och dragit om. Tog typ en hel dag men nu är allt på plats och allt verkar lira. Kabelstammen blev delad på två och går om bägge sidor om ramen för att passa.

Givetvis passade inte batteriet i det nya batterifacket. Det är ca 1cm bredare. Trist att behöva köpa nytt batteri enbart den den sakens skull men är inge sugen att göra nå inverkar på ramen. Funderade på om man kunde slipa ner 5mm om vardera sida på batteriet? ser ut att vara mycket gods, tjock plast på den men de kanske inte går ..

Måttade in cuts & undertray fick kapa ur lite för staget på ljuddämparen. Cutsen e på men undertray sitter lite halvdant, passar inte riktigt ihop kommer få kapa/slipa/modda till det lite .
Gillade formen på cutsen, läcker design . :)
 

Bifogat

  • IMG_1810(copy).jpg
    IMG_1810(copy).jpg
    71 KB · Visningar: 144
  • IMG_1806(copy).jpg
    IMG_1806(copy).jpg
    57.6 KB · Visningar: 128
  • IMG_1802(copy).jpg
    IMG_1802(copy).jpg
    68.4 KB · Visningar: 155
  • IMG_1805(copy).jpg
    IMG_1805(copy).jpg
    68.8 KB · Visningar: 128
  • IMG_1800(copy).jpg
    IMG_1800(copy).jpg
    58.7 KB · Visningar: 117
  • IMG_1799(copy).jpg
    IMG_1799(copy).jpg
    83.4 KB · Visningar: 119
  • IMG_1794(copy).jpg
    IMG_1794(copy).jpg
    86.9 KB · Visningar: 124

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
(Dag 7 fortsättning)

Fick med HRC vattenkärl som jag monterade på vänster sida om ramen, hoppas den får plats där under kåporna har inte testat ännu, tänkte ha avgas-slems burken på höger sida ungefär samma placering på ramen om de får plats?
När vattenburken sitter lägre monterat än kylaren, fungerar den då bara som urkastningskärl? antar att den inte kan suga i sig nått vatten tillbaka? Ska jag ens fylla upp vatten i denna? Nån som vet hur dom har tänkt? Spontana tanke var att fylla upp vatten till en tredjedel med slangen i botten och använda som urkastningskärl, och få fylla på kylarvatten lite då och då .
 

Bifogat

  • IMG_1790(copy).jpg
    IMG_1790(copy).jpg
    82.4 KB · Visningar: 96
  • IMG_1791(copy).jpg
    IMG_1791(copy).jpg
    73.4 KB · Visningar: 91

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan vad bra cutsen och de två piporna lirar bra ihop, skitsnyggt:tummenupp
 
Gick med
10 Jun 2008
Ort
High coast
Hoj
Daytona 675
Behövde inte läsa många inlägg i tråden innan jag vart irriterad på mig själv. Hojjen var nämligen MIN. Har tjatat på Daniel att jag skulle ha den när den skulle säljas. Och vad händer när den ska säljas, turbo jäveln till bilen går sönder och pengarna måste användas till reparationen.
Den ser ut att bli jävligt bra. Lycka till med bygget.
Kommer att följa tråden varje dag tills den är klar.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Fick med HRC vattenkärl som jag monterade på vänster sida om ramen, hoppas den får plats där under kåporna har inte testat ännu, tänkte ha avgas-slems burken på höger sida ungefär samma placering på ramen om de får plats?
När vattenburken sitter lägre monterat än kylaren, fungerar den då bara som urkastningskärl? antar att den inte kan suga i sig nått vatten tillbaka? Ska jag ens fylla upp vatten i denna? Nån som vet hur dom har tänkt? Spontana tanke var att fylla upp vatten till en tredjedel med slangen i botten och använda som urkastningskärl, och få fylla på kylarvatten lite då och då .

Det ar bara ett expansionskarl. Alltsa till for att inte kylvatska skall hamna pa banan nar den trycks ut. Tom burken efter korning, och fyll pa nytt i kylet.

Fint bygge! :tummenupp
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Så jävla snyggt med den kutsen och piporna! Kanske är en småsak, men att ljuddämparna inte sticker bak olika mycket gör mkt för utseendet.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
(Dag 8)

Har provmonterat kåporna lite. (Det här kan bli bra! )
Passar inte riktigt hundra med kåpstagen från original. Sitter lite halvdant nu vi får se hur jag lyckas snajda till det.

I princip så skulle den gå att köra så fort jag fixat ett batteri och ett drivpaket. Har inte bestämt mig hur mycket tid och pengar jag ska ösa ner i detta projekt.

Måsta ha/göra:

o Mindre batteri
o Slicks
o Nån sorts övergång/koppling till oljepumpen då originalslangen är för liten för anslutningen i oljetanken.
o lacka
o drivpaket
o bestycka

Vill göra/köpa:
o Hårdare fjädrar och repsats framgaffel
o Öhlinare bak eller renovera befintlig original.
o Repsats bromspump.
o Repsats till min öhlins styrdämpare jag har liggandes.
o Snabb-gashandtag
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
(Dag 8 fortsättning)

Funderar på färg .. :va

Är inne på dessa alternativ

o guldfälgar, guld-ok , röd/grön/vit lack ?
o vita fälgar, guld-ok , gul + vit/svart ? (skrikiga färger)
o svarta fälgar, grön fälg strip, kawa-grön + svart (skrikiga färger)

Att det är en suzuki och bör följa nån sorts färgtema skiter jag fullständigt i, jag gillar skrikiga färger och gärna retro. Öppen för förslag och tips tack !
Helsvart eller annat tråkigt går fetbort!
 

Bifogat

  • IMG_1812(copy).jpg
    IMG_1812(copy).jpg
    122.5 KB · Visningar: 183
  • IMG_1817(copy).jpg
    IMG_1817(copy).jpg
    129.8 KB · Visningar: 201
  • IMG_1816(copy).jpg
    IMG_1816(copy).jpg
    121.2 KB · Visningar: 179

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det ar bara ett expansionskarl. Alltsa till for att inte kylvatska skall hamna pa banan nar den trycks ut. Tom burken efter korning, och fyll pa nytt i kylet.

Fint bygge! :tummenupp

Tack för svar!

Vart sätter man krashpuckar på en rgv?
Hade velat sätt i hålen på ramen i mitten, funkar ju på vänster sida men på höger hamnar den för kicken. Och jag kan inte se några andra bra alternativ?
 
Last edited:

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Givetvis passade inte batteriet i det nya batterifacket. Det är ca 1cm bredare. Trist att behöva köpa nytt batteri enbart den den sakens skull men är inge sugen att göra nå inverkar på ramen. Funderade på om man kunde slipa ner 5mm om vardera sida på batteriet? ser ut att vara mycket gods, tjock plast på den men de kanske inte går ..

Klart en räjser ska ha ett litet och lätt batteri: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=221934
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Ser fram att få se den Live på Mantorp 2 maj!
Riktigt läcker hoj! 1 månad kvar.. du hinner va? ;)


//Henrik
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Ser fram att få se den Live på Mantorp 2 maj!
Riktigt läcker hoj! 1 månad kvar.. du hinner va? ;)


//Henrik


Ah för fan, det är inte omöjligt!
annars blir det slö6a, men målet e räser :D

----------------------------------------------------------


Tråkigt med dålig uppslutning i denna tråd , vem sitter inne med svar på mina frågor? komigen nu folk!

Klart en räjser ska ha ett litet och lätt batteri: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=221934


Jag blev inge klokare av denna tråd, vad var kontentan? kom vi fram till något?
 
Last edited:

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Ville bara tipsa om att är du lite svängd med en lödkolv så kan du bygga ett eget litet och lätt batteri. Fyra celler borde räcka utan problem.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top