empo021
Bannad
bort med front kåpan ! såg så mycket brutalare ut som "streetfighter".
annars riktigt fint projekt , följer med spänning
bort med front kåpan ! såg så mycket brutalare ut som "streetfighter".
Har köpt en bättre beggad Öhlins styrdämpare som borde komma på posten om några dagar. Har suttit på en rs250 men jag luskade fram att även dom har 41mm gaffel så den borde ju passa?
Tänk på att 41 mm gäller innerbenen och säger egentligen ingenting om vad innerdiametern på klämman har för diameter. Har du en klämma till din gamla styrdämpare är det ju dock ett icke-problem.
får väl ge lite svar,den blir trött i gassvaret när det är för lite leveranskapacitet på batteriet,biltemas minsta 12v duger gott dock.
styrdämpare:sitter ju hål på v sida ramen,här ska kulbulten i änden sitta,så att du får justeringen på styrdämparen mot kåpan så att säga.kroppen på styrdämparen ska sitta på gaffelbenet.
många monterar de tvärt om och får ett jättekul hål i knäet när de vurpar för att dämparen sticker ut vid styrslag annars.
nipplar finns detr gott om på hydralfirmor
expansionskärlet hanterar överskott bara på 2 takt.
burken till avgasventilerna sitter helst på undersidan annars rinner inte spilloljan ner där.
de på zoo tål inte olja
Dags för en liten update!
Har inte haft nån tid/ork/ekonomi över till rgv på senaste. Pga bankörningar två helger irad (mantorp och anderstorp) samt en del jobb med mina andra hojar som är mer akut.
Men under tiden håller jag på att samlar delar.
Har köpt en bättre beggad Öhlins styrdämpare som borde komma på posten om några dagar. Har suttit på en rs250 men jag luskade fram att även dom har 41mm gaffel så den borde ju passa?
Fick med en öhlinare i sämre skick när jag köpte min hoj som jag tänkte renovera, men det saknades öven leder och fästen till den så den lägger jag på hyllan tills vidare, för nu fick jag en mycket fräschare för nästan samma pengar de hade kostat mig att renovera.
Har även lagt in en beställning på The Tuning Works. Aldrig handlat via dem tidigare men jag hoppas det funkar för allt e betalt nu iaf, får se hur lång tid det tar.
Har beställt luftfilter,tändstift, renthal bakdrev, renthal handtag.
Samt snabbgashandtag! ska bli mycket intressant att se.
Har även letat efter nipplar eller förminskningar för att få på oljeslangen på den nya oljetanken. Har några liggandes som jag inte provat om de passar än, dock itne hittat några förminskningar. Zoo-äfferer kanske har för akvarium?
Jag saknar fortf ett batteri. Ska kika på biltema om jag hittar nått mindre än nuvarande. Vilka värden behöver jag egentligen ta hänsyn till? AH är väl oväsenteligt? Har ju i princip ingenting som ska drivas av batteriet. Kan jag ta minsta möjliga 12v mc batteri jag hittar må tro?
(Återkommer med bilder när jag fått delar) Under tiden måste jag få ihop mina andra hojar.
Peace out!
Sätt styrdämparen rättvänt och borra på bara, funktion framför form är oerhört rejsigt!
Har läst igenom hela tråden. Klart coolt projekt
Färgtips: ER6 gul...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2