Hmm!
När jag har justerat förspänningen bak inför regnkörning så har jag gått från -2 till -1 till att låta den vara för hojen blir bara sämre om jag släpper på förspänningen baktill. Styret kommer så högt upp att det känns som att jag kör en stabil chopper, alternativt ett hangarfartyg då choppers inte är SÅ stabila. Mycket riktigt är det klurigt att få in hojen. Jag tycker inte riktigt att det blev bättre heller. Jag råkade nämligen testa under ett race på bile week, när racet deklarerades som wet race. Då gjorde vingojen klar förmögen men bytte tillbaka i allra sista sekund (såtillvida att jag drog iväg med arbetshandskarna först innan jag insåg misstaget och kunde få mina skyddshandskar igen
) men vi missade att spänna på fjädern bak. Jag körde över en sekund långsammare.
Själva fjädern är ”rätt”. Vi har fått från 100nm till 95nm då det har resulterat i bättre fäste bak. Detta gjordes dock under anderstorp och jag körde fortare i juli än i maj.. hmm!
Jag undrar hur det blir med minskad Förspänning men med hårdare fjäder? Kan man komma runt problemet på det sättet? Det är så synd att jag inte kan testa detta just nu.
Jag har Solid Ab försäkring. Den tog jag i maj. Tidigare har jag kört oskyddat! Jag får ingen ersättning för skyddsutrustningen tråkigt nog.
Tack och lov så får jag maximal ersättning från FK så jag kan dricka röd mjölk till mina biffnudlar. Jag försöker rehabba bra och har faktiskt vilat sen i lördags. Benet är svullet fortfarande märkligt nog och knät gör ont sedan den skadades under första fysioterapeut-mötet när de bände och böjde i knät. Då small det till.. Nu måste jag bara få hjälp med att rehaba ännu en (onödig) skada. De säger alltid att man får avvakta och se eftersom kroppen är så skadad på andra ställen. DET känns dock som en jäkla ursäkt bara för att slippa ta ansvar. Oh well. I övrigt har jag en riktigt bra fysioterapeut sen några veckor sedan som tycker att jag bara gnäller och inte fokuserar på nuet. ”
Du har en identitetskris som du behöver ta itu med. Du kan just nu inte hoppa på ett ben eller vara lika stark som tidigare. Du måste börja om med nya förutsättningar.”
Vi syns definitivt i april! Jag SKA köra!!
och skulle jag ändå inte det så lär jag vara depåbitch och mek till Kajsa. Eller det blir jag nog oavsett
Tack!
Sedär, du har ju redan börjat lösa det!
Du sänkte bak och det blev sämre, Fel!
Åtgärd? Höj bak och se om det blir bättre....
Eller sänk fram om det inte funkar.
Tycker det låter som du gasar för tidigt i nerlägget, eller ja, inte för tidigt då du inte går av utan för tidigt i böjen, hojen tar för lång väg i förhållande till hur du vill köra.
Om du kan börja plocka upp hojen tillräckligt samtidigt som du vrider på så ökar greppnivån samtidigt som belastningen ökar, är den däremot en chopper så blir du kvar i maxnedlägg annars tappar du banan i utgången, eller ännu värre får dippa gasen för att stanna kvar och den förlusten är värre än att vänta lite med att gasa, och då när du accelererar så så kommer inte greppnivån öka lika mycket som belastningen, aka "det släpper!
"
Mjukare fjäder med mer förspänning för bättre fäste men inte för mjuk.
Jag kör 90 på min, 85 går tills man vill köra fort, då blir han orolig och 95 känns som att sitta på en träbalk så det är en fungerande fjäder för mig på min hoj.
Men, det måste experimenteras och testas irl., dock bra att ha ett tänk och plan bakom innan man börjar skruva.
Utrustning tar du på hemförsäkringen om de tillåter, fick ta en allrisk eller utökad eller vad den nu hette som jag tyckte var helt onödig ända till jag upptäckte att de inte tog utrustningen annars så kolla villkoren.
Skandia tog tidigare den på olycksfall men inte längre och jag tror nog de allra flesta kommer skriva bort skyddsutrustningen från olycksfall nu när Skandia gjort det om de inte redan hänt, Kolla villkoren årligen!
FKs maxersättning fick mig att sätta gåslevern i halsen och tur var väl det för någon ny hade jag ju inte råd med!
Tur det bara blev en kortare tid då jag kunde gå tillbaka till jobbet förra månaden så snart får jag lön igen, då jävlar ska det ätas och drickas!
Ska kolla upp om det finns något alternativ som fyller upp till 80% i vinter som inte kostar skjortan, inte för jag ska gå av igen då, men...
Har med lite skit kvar att rehaba, "frosen shoulder" men inte riktigt säger hon men typ... jobbar på för det inte ska bli värre iaf., inget som stör i körställning men att ta på en jacka är ju ett projekt.
Stor fluffig jobbjacka, trä i höger arm, med vänster dra upp jackan mot nacken med hängande höger, tråckla i vänster arm i ärmen och tvinga på den.
Tight skinnjacka, ta hjälp av någon som lyfter upp den när man trätt i bägge armarna Eller samma som med stora jobbjackan fast skrik högt när högerarmen inte kan hänga rakt ner och vänta en 10min på att smärtan ska avta innan man företar sig något som typ röra sig, eller helt enkelt gå utan om man tar av sig den.
Men, petitesser, går det att köra är jag nöjd.
Vi får träna på och hoppas på det bästa.