Lycka till killar,gött jobbat .. Till skillnad från er "kraschade hjältar" har jag utan sjukhusnärvaro lyckats gå upp nästan 10kg nu på hösten o trots att jag tränar på gymmet 3-4 ggr/vecka o allt är definitivt inte muskler, det kan jag lova. kolla vågen i dag o 101kg .. Ska testa o lägga om kosten o komma ner på mina vanliga 90kg till våren. Men Fordon har kanske nått bra träningsknep? Jag är väl en sån som kör blandat över en timma per tillfälle. Överkropp, ben o sen löpbandet sista 20 min. Pleezz .. Kort kort om hur jag/vi kan bli effektivare på gymmet Fordon?
Sulman har ett par bra tips.
Vikten justeras genom kost, ej genom träning.
Välj alltid den lättaste vägen. Exempelvis
KAN det vara bättre att äta kalorifattig broccoli och gurka i syfte att hålla sig från svältkänsla, än att inte äta någonting alls. Det ska vara bekvämt att gå ned i vikt. Personligen väljer jag bort min frukost för att kunna äta större måltider.
Det är enklare att kolla på vågen en gång i veckan och se om det har hänt någon förändring, än att följa en app. Ha i åtanke att vikten kan pendla flera kilon upp och ned per dag. Men nu var det förvisso inte diettips du var ute efter
Gör det som du tycker är ROLIGT på gymmet. Vill du ha resultat så se till att det är utmanande och jobbigt på riktigt. Träna som DU vill, inte vad som är mest optimalt på pappret. Det tenderar att bli stelt och tråkigt
Har du inte testat, så kan jag rekommendera styrkebaserad pulsträning. Inte bäst på varken styrka eller pulsträning, men tidseffektivt, BRA och roligt. Tycker jag.
Kort och gott handlar det om disciplin. Har man bestämt sig för en sak så ska man inte tumma på ansträngningen bara för att det mentalt är skitjobbigt att träna så hårt. Samma sak med maten. Ska man ner så får man finna sig i att ett visst sug och trötthet kan förekomma ibland. Suget får man helt enkelt stå emot och tröttheten får man försöka lösa på annat sätt än att äta extra.
Disclaimer:
Jag är utbildad personlig tränare