Hur mkt varmare blir det med airbagen i brallorna? Kör själv med kevlar cargo (m65) brallor när jag kör gata just för att allt blir så mkt smidigare än med skinnställ. Dom är dessutom lite rymligare än vad ett par jeans är om det ska se bra ut. Kommer du utöka sortimentet med sådana också?
Vad pratar vi om för tänkt tidsspann?
Grym produkt ????
Bra frågor, ska se om jag kan svara på dem nedan.
Ang. värme i airbag jeansen
Airbag modulen i jeansen är inte helt omslutande runt benen och låren (se första bilden på videon). Det gör att byxan ventilerar bra och låter luft blåsa igenom jeansen på vissa ställen. När man går i jeansen, Off-bike, så glömmer man bort att man har en airbag i jeansen. Skulle vädret vara otroligt varmt då kan man zippa ur airbagen från jeansen och bara ha jeansen på sig när man är framme vid sin destination.
Ang. Kevlar jeans
Jag tog fram Kevlar jeans för 12 år sedan men slutade producera dem efter den första modellen, det kändes som "falsk säkerhet" då de inte skyddar mot de riktiga smällarna i en MC olycka, visst de skyddar mot skrapning mot asfalten och har höftskydd (som man plockar ut) + knäskydd (för den 3:e vanligaste skadan). Men överlag skyddar inte Kevlar jeans mot de riktiga smällarna om man skulle flyga in i ett träd eller stolpe. Det är bara en airbag som kan skydda mot sånnt.
Ang. Cargo M65 brallor
Denna typ av byxa är som du säger, betydligt smidigare än skinnställ och används mycket i stadskörning/kortare sträckor, man är ute efter enkelhet, smidighet och utseende över säkerhet.
Tar man ut airbag modulen i jeansen så uppnår man samma egenskaper med airbag jeansen.
Jag kommer ta fram fler modeller och utöka kollektionen allt eftersom.
Ang. tidsspann
Vi planerar att göra en kickstarter lansering senare i år och kunna leverera till sommaren 2021. Dock behöver man medverka i kickstarter kampanjen för att vara med, kampanjen håller öppet i 30 dagar och då kan man lägga sin för-beställning, missar man kampanjen får man vänta till sommaren 2022 för att få airbag jeansen (även då behöver man för-beställa).
Vi kommer enbart att tillverka på förbeställning och kommer inte hålla i något lager de första åren.