El Presidente
2 Stripes Mc
Jag undrar hur pass kränkt det döda djuret egentligen känner sig?
Öhh va...?
Är det en kuggfråga?
Tror jag kan svara på det - det döda djuret känner nada, null, zilch, noll o intet!
Jag undrar hur pass kränkt det döda djuret egentligen känner sig?
jag förstår känslan, jag kände mig lika kränkt när jag för första gången tog på mig ett skinnställ, tanken att ha på sig ett dött djur som sitter extremt tajt är inte så trevligt, sen kommer tanken att gå med det fast klistrade döda djuret hela vägen till hojjen, oj vilket svett *pust*, sen ska jag fortsätta svettas... i ett dött djur... och njuta av min åkning, stel som en pinne på hojjen.
Jag undrar hur pass kränkt det döda djuret egentligen känner sig? Ähhh djur har väl inga känslor?
Den som ska ha etiska skäl till allt agerande och alltid göra etiska val hamnar väldigt lätt i ett beslutsträsk...jag förstår känslan, jag kände mig lika kränkt när jag för första gången tog på mig ett skinnställ, tanken att ha på sig ett dött djur som sitter extremt tajt är inte så trevligt, sen kommer tanken att gå med det fast klistrade döda djuret hela vägen till hojjen, oj vilket svett *pust*, sen ska jag fortsätta svettas... i ett dött djur... och njuta av min åkning, stel som en pinne på hojjen.
Jag undrar hur pass kränkt det döda djuret egentligen känner sig? Ähhh djur har väl inga känslor?
Öhh va...?
Är det en kuggfråga?
Tror jag kan svara på det - det döda djuret känner nada, null, zilch, noll o intet!
jag förstår känslan, jag kände mig lika kränkt när jag för första gången tog på mig ett skinnställ, tanken att ha på sig ett dött djur som sitter extremt tajt är inte så trevligt, sen kommer tanken att gå med det fast klistrade döda djuret hela vägen till hojjen, oj vilket svett *pust*, sen ska jag fortsätta svettas... i ett dött djur... och njuta av min åkning, stel som en pinne på hojjen.
Det var såvitt jag kan se TS själv som halkade in på det spåret i inlägg #100.Fördärva nu inte tråden med sånt trams som olika människors värderingar av djur.
Håll den i ämnet och håll oss uppdaterad hur det går, för det är ju helt klart en intressant produkt.
Lite bortklippt...
Det var såvitt jag kan se TS själv som halkade in på det spåret i inlägg #100.
För övrigt så håller jag med dig...matvanor, diet, etiska diskussioner o.s.v. hör hemma i en kanske alldeles egen tråd.Min vädjan var riktad till samtliga, inkl. ts
För övrigt så håller jag med dig...matvanor, diet, etiska diskussioner o.s.v. hör hemma i en kanske alldeles egen tråd.
Jag undrar trots allt om en diskussion om livsstilsfrågor inkl. etik, moral och matvanor nog inte skulle bli bättre här än på familjeliv.se.Det finns redan trådar för det... På familjeliv.se
Mitt inlägg var i allra högsta grad ett skämtsamt inlägg, jag är inte kränkt öht men du tycks vara det...
Men för att vara lite mer seriös, tycker du inte att din produkt borde utvecklas vidare och kunna användas i skinnbyxor/ställ också?
Är det viktigare att få ut en produkt som kan rädda liv/minska skador på motorcyklister eller är din personliga åsikt att skinn från djur inte borde användas för skyddsutrustning för motorcyklister viktigare?
Vi är väldigt många här som föredrar skinnställ just för att det sitter "extremt tajt" som du så fint säger, jag gillar att mina skydd sitter ordentligt på plats om jag skulle vara med i en olycka, och jag gillar att skinnet skyddar bra istället för att smälta in i huden på mig om jag skulle gå omkull.
Har du legat med arslet i vädret på akuten när dom har plockat bort syntetiska material som har smält in i huden på dig?
Det låter inte så.
Din produkt känns vettig och är helt rätt i tiden, men med tanke på ovanstående så stryper du utbudet av potentiella kunder ganska rejält.
Jag har vurpat iförd textil, kevlar, och skinn.
Jag väljer skinn 8 dagar i veckan.
Fördärva nu inte tråden med sånt trams som olika människors värderingar av djur.
Håll den i ämnet och håll oss uppdaterad hur det går, för det är ju helt klart en intressant produkt.
Sen gäller det att få folk till att börja använda det. Finns ju fortfarande dom som tycker det är töntigt med hjälm
Som inbiten användare av skinnställ och under inga som helst omständigheter något annat så måste jag säga att jag känner mig lite kränkt.
jag förstår känslan, jag kände mig lika kränkt ... i ett dött djur... och njuta av min åkning, stel...
Öhh va...?
Är det en kuggfråga?
Fördärva nu inte tråden med sånt trams som olika människors värderingar av djur.
Det var såvitt jag kan se TS själv som halkade in på det spåret i inlägg #100.
Min vädjan var riktad till samtliga, inkl. ts
Mitt inlägg var i allra högsta grad ett skämtsamt inlägg, jag är inte kränkt öht men du tycks vara det...
Jag har vurpat iförd textil, kevlar, och skinn.
Jag väljer skinn 8 dagar i veckan.
Jag fattar inte hur airbagbyxor ska rädda liv. De lär ju inte hjälpa om man kör rakt in i sidan på en bil och slår lårbenen i styret till exempel. Det känns inte som om de gör nånting som inte knä- och höftskydd redan kan göra för en bråkdel av kostnaden. Sen fattar jag inte heller varför det är så viktigt att INTE se ut som en motorcyklist när man kör motorcykel.
På min lista över saker jag önskar mig kommer airbagbyxor otroligt långt ner, om de ens finns med.
Näää då jag är inte kränkt, det är kul att trycka lite på ömma punkter och skapa diskussion. Man måste ju ha lite skinn på näsan om man vill snacka öppet på ett MC forum, vi motorcyklister är ju som vi är.
Jag kommer absolut att utveckla airbag modulen så att det går att använda i fler plagg förutom jeans/ byxor. Även som skinnställ, fast jag skulle gärna vilja utveckla ett nytt material, en skinn-imitation, baserat på förslagsvis UHMWPE, materialet hade liknat skinn och varit starkare än Kevlar. Nackdelen med det materialet hade varit att smältpunkten skulle hamna runt 100 grader Celsius. Kan man öka smältpunkten så hade man haft ett material som skulle kunna konkurrera med skinn på riktigt.
Har ni idéer på hur man kan öka smältpunkten så lyssnar jag gärna.
Låt oss hålla tråden kring airbag jeansen - statistik visar att majoriteten av alla allvarliga motorcykelskador sker på underdelen av kroppen enligt US Department of Transportation. De har läst ett helt gäng med läkarjournaler från motorcykel olyckor och kom fram till det.
Då majoriteten av alla skador sker på underdelen av kroppen så känns det aktuellt att knäcka den nöten.
Kul att höra!
Angående vad US Department of Transportation har att säga om MC skador, kan det kanske finnas en ganska stor skillnad i skadorna där och här i Europa med tanke på hur olika syn det finns på utrustning?
I USA verkar ju normen vara att glida runt i helt vanliga kläder och skor, handskar verkar inte heller populärt och hjälm verkar hälften av motorcyklisterna knappt kunna stava till...
En helt annan kultur kring hur man klär sig för att köra hoj där med skador som följer, vet inte om det är en särskilt relevant källa för hur skador på MC ser ut på den här sidan av Atlanten.
Oavsett så ska det bli kul att se hur du/ni utvecklar det här vidare, skador på fötter/ben är oerhört vanliga och om det finns något som kan minska det så hade det varit kanon och mer än välkommet på marknaden
Jag tror att MC skadorna på kroppen sker på samma ställen, oavsett vart i världen man är och kör, dock löper amerikarnarna större risk att skadas med tanke på att de inte använder skyddskläder i så stor utsträckning.
Jag förstår dem, jag vill också åka i värmen med bara vind i håret, det är ju en skön känsla, kanske inte varje dag men då och då
Det bästa vi har idag för fötter är boots med stålhätta eller höga tävlings dojjor. Tycker utvecklingen på den fronten går segt... det känns som om mänskligheten borde kunna komma fram med bättre och snyggare idéer.
Kul att du gillar projektet (ett tag trodde jag att du hata mig) kan vi rädda någon i framtiden från en allvarlig skada så är det ovärderligt, det är en bra grej
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|