Jag tror att jag lykats luskat ut vad för företag och prylar det handlar om
Den här idén kan rädda många motorcykel liv och förhindrar förlamningar. Det är en idé med gott syfte, vi alla känner någon som har krashat, vissa har haft tur men många är inte lika lyckosamma.
Vart finns motorcykel gemenskapen i detta forum? Vi är alla motorcyklister, är det någon som vill lyssna på min fråga?
Vad erbjuder Du för garantier och returns? Delägarskap? Var är bolaget registrerat (jag rör inget svenskt med en tång...)?
Vad erbjuder Du för garantier och returns? Delägarskap? Var är bolaget registrerat (jag rör inget svenskt med en tång...)?
Nja, säkerhet, rädda liv och så - det känns lite abstrakt.
Hade det handlat om grafenfolie på rulle som man kan lägga på själv så hade det liksom slagit hårt och trängt ut kolfibertejpen direCkt.
Mindre miniblinkers finns det också pengar i, samt en mikro-Rototilt för nummerskyltshållaren. Där kunde man gått in och tjänat big bucks, men säkerhet...? Trist.
- Det ett svenskt AB och skattas enligt rikets regler...även om skatterna är höga.
- Delägandeskap erbjuds i utbyte mot investering.
- Det finns inga garantier och det är ett risk-projektet. Jag poängterar kriteriet "överflöd av pengar", en motorcyklist som går in i det här projektet ska ha det väldigt bra ställt och känna sig bekväm med att "riska" pengar.
Jag bryr mig mer om att skapa produkter med fundamental kundnytta, så som att förhindra förlamning etc.
Om du tycker säkerhets-produkter är trist och tråkigt så kanske du kommer tycka marknadsföringen är betydligt mycket roligare.
Vill du vara involverad i den "roliga delen" av projektet måste du ha extrem kontroll på motorcykeln som motorcyklist, kunna dansa på barbord och ha ett gott sinne för humor. Är du öppen för att köra in bilar och motorcyklar på dansgolv?
Frågan är egentligen, hade du pallat med att hänga med mig en kväll? PS. Egen MC hjälm är ett krav om du ska med.
Ha en trevlig helg!!!
Ha ha ha!
Du vet inte vem du utmanar.
Jag råkar faktiskt ha en jävla koll på att köra MC, även inomhus, och dansa på bord är alltför vanligt när jag är ute.
På CV-t finns bland annat en Per Oscarson-stripp ner till kallingarna ombord på Finlandsfärjan för 5 år sedan.
Jag är ledsen att du fått ett trist mottagande på din idé här inne.
Det är fler än jag som tyckte det lät mer skumt än intressant.
Min lilla utvikning kring vad som är ”roligt” var en ironisk/sarkastiskt drapa över hur svårt det är att nå ut med något seriöst när alla bara efterfrågar meningslösheter.
Men, överväger du en lanseringsturne som närmar sig Robinson-Robbans härjande på barerna så kommer ju sakerna i ett annat ljus...
När drar vi? .
Tror Du hade fått ett annat mottagande om Du hade skippat ”rik” i förfrågan. När det gäller denna typen av initiativ så är det OPM (Other People’s Money) som gäller, och då krävs det inte att man är rik för att kunna skrapa ihop ett startkapital.
Hade Du ställt frågan på ett annat sätt hade jag ev varit intresserad. Däremot är jag inte intresserad av den typen av promos som Du beskriver.
All lycka med projektet iaf!
Videon är ett exempel för att visa @NotRightRider att den tråkiga "säkerhets branschen" inte behöver vara så tråkig ändå. Promo videorna för projektet kommer ju inte vara fest videos, som den jag länka, det kommer vara en annan typ av content, motorcykel content.
Chansen finns att bara du själv sett videon...
Med tanke på nobben av Lugn och att TS verkar ha allt utom pengar klart så tror jag att crew funding kan vara en bättre väg för TS.
Man ska ju inte glömma att varje investerade i en crew fund har incitament att även vara ambassadör för produkten och sannolikt även intresse att bli kund.
Crowd funding är inte en dum idé.
Hur mycket stålar behöver TS?
I vilken prisklass kommer produkten ligga?
Kapitalbehovet första året är 5 milj. kr i sådd finansiering (kan tex. fördelas på 5 motorcyklister som kommer in med 1 milj. kr var eller en motorcykelängel som har hela summan).
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |