Riksdagsvalet 2006

Vilket parti röstar du på?

• Antal röstningar
    0

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Vi gör ett försök 2...
Jajamänsan vi släpper på en officiell valtråd i OT forumet.
Under en tid har ju valtrådar vart "off off topic" då dessa konstant
spårade ur och urartade i andra ämnen.
Vi gör ett försök och frågan alla ställer är:
Vilket parti röstar DU på?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
lorkan skrev:
2406048 Finns det något annat parti att rösta på? :va

(SPI å SD är väl inga riktiga partier?)

Unika Partiet
SD
ND
Fi
Piratpartiet
Junilistan
... och alla andra klockrena påhitt! :tummenupp

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
MDM skrev:
2406008 Vi gör ett försök 2...
Jajamänsan vi släpper på en officiell valtråd i OT forumet.
Under en tid har ju valtrådar vart "off off topic" då dessa konstant
spårade ur och urartade i andra ämnen.
Vi gör ett försök och frågan alla ställer är:
Vilket parti röstar DU på?

Klockren tröja!
image.php

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tyvärr är jag ännu inte tillräckligt insatt i partiernas nuvarande agendor. Har gjort 8 stycken tester på nätet (de flesta en rastlös söndagsförmiddag) och alla har utfallit till fördel för mp. Trodde jag låg närmare s än mp, men så är tydligen inte fallet om man ska tro testen :tomten

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    44.8 KB · Visningar: 168

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
korvgubbe skrev:
2406053 Unika Partiet
SD
ND
Fi
Piratpartiet
Junilistan
... och alla andra klockrena påhitt! :tummenupp

ND som i nationaldemokrater eller?

Hursomhelst hade jag rätt, inga riktiga partier. :D

mb skrev:
2406068 Tyvärr är jag ännu inte tillräckligt insatt i partiernas nuvarande agendor. Har gjort 8 stycken tester på nätet (de flesta en rastlös söndagsförmiddag) och alla har utfallit till fördel för mp. Trodde jag låg närmare s än mp, men så är tydligen inte fallet om man ska tro testen :tomten

Skulle man tro på testen så skulle jag rösta på V i höst, men det stämmer fan inte, för jag är inte ens röstberättigad så jag kan inte! :D

Last edited:

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Forskning visar att "online tester" spelar stor roll för vad unga röstar på då
de oftast inte är så insatta. Så ta dem inte för hårt...
mb skrev:
2406068 Tyvärr är jag ännu inte tillräckligt insatt i partiernas nuvarande agendor. Har gjort 8 stycken tester på nätet (de flesta en rastlös söndagsförmiddag) och alla har utfallit till fördel för mp. Trodde jag låg närmare s än mp, men så är tydligen inte fallet om man ska tro testen :tomten

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Markus skrev:
2406142 Fundera ett slag på vad du tror det gör för intresset för ditt tyckande i denna tråd.

Då jag inte hade tänkt tycka något mer i denna tråd utan lämna den efter mitt torra skämt, har väl det inte så stor betydelse? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller? Eller?
Eller?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
MDM skrev:
2406152 Forskning visar att "online tester" spelar stor roll för vad unga röstar på då
de oftast inte är så insatta. Så ta dem inte för hårt...
I så fall tror jag att många unga kommer att styras mot det blå hållet. Vissa av frågorna är lömska för de som saknar ideologisk identidet. :6surkart

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
för oss som inte riktigt funnit vår plats på den ideologiska skalan tycker jag att dessa onlinetester är ett bra sätt att få insikt i de olika partiernas syn på specifika frågor. Efter att ha gjort en hel del sådana tester gick jag in på de berörda partiernas hemsidor och fann ytterliggare information, så nog sparar det tid iallafall :tummenupp

/ Förstagångsväljare

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Kan nån förklara för en liten moderat som jag är hur vi kommer tjäna på att ta bort sjukersättning osv. Kommer de inte bli jättedyrt om vi nu bryter benet :S Min chey tjatar på mig att det är så dåligt och att alla gamla kommer bli pankrutt och att man inte kommer ha råd att gå till sjukhuset. Kan någon ge en bra förklaring.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Pr0bz skrev:
2406295 Kan nån förklara för en liten moderat som jag är hur vi kommer tjäna på att ta bort sjukersättning osv. Kommer de inte bli jättedyrt om vi nu bryter benet :S Min chey tjatar på mig att det är så dåligt och att alla gamla kommer bli pankrutt och att man inte kommer ha råd att gå till sjukhuset. Kan någon ge en bra förklaring.
Vill du ha en förklaring eller någons åsikt?

Jag tror du är på fel ställe för att få ett direkt jättesakligt svar. Dessvärre.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
hållundan skrev:
2406301 Vill du ha en förklaring eller någons åsikt?

Jag tror du är på fel ställe för att få ett direkt jättesakligt svar. Dessvärre.

Ha folkets åsikt eller svar det kvittar.
Det jag tror är att man sparar undan så pass mycket pengar via att man sänker skatten så man har råd med att gå till doktorn, eller hur tänker ni? Hur man ska ha råd med dagisavgifter att vara pensionär och sjukskriven. Morsan säger att de bara lönar de rika, är de så :S

Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Pr0bz skrev:
2406295 Kan nån förklara för en liten moderat som jag är hur vi kommer tjäna på att ta bort sjukersättning osv. Kommer de inte bli jättedyrt om vi nu bryter benet :S Min chey tjatar på mig att det är så dåligt och att alla gamla kommer bli pankrutt och att man inte kommer ha råd att gå till sjukhuset. Kan någon ge en bra förklaring.
1. Man kommer inte att "ta bort" sjukersättningen eller att privatisera sjukhusen.
Skillnaden mellan 65% sjukers och 80% är mycket liten om man räknar över hela årets lön. De sist intjänade kronorna drabbas ju av marginalskatteffekten.
Ids inte själv men kolla skatteskillnaden på 300 000 i års lön och 295 000. Räkna vad som blir kvar..
2. Privat drivna sjukhus omfattas av vanl sjukförs och det enda du märker är att servicen är bättre där. ALLA jämförelser i personalens trivsel mellan offentligt och privat drivna sjukhus har hittills utfallit till de privatas fördel. No exceptions!
2a. Det finns helprivata sjukhus där man får betala ALLT själv. Det är jag glad för. Skulle få vänta 6-9mån på en knäoperation, men min arb givare fixade in mig på 3dar! Betalade allt för mig på ett privat sjh.. Arbetade nästa dag som vanligt. Missade EN arbetsdag! Alternativet var att gå sjukskriven hemma i minst ett halvår på andras bekostnad.
Snacka om förbättrad livskvalitet med snabba operationer.
Detta är ju en av de stora svagheterna i svenska systemet, väntetid anses som "gratis". Dvs det är "någon annan" som betalar

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Kahobe skrev:

Men om arbetsgivaren inte vill betala då, då ryker man väl på ganska stor summa pengar själv om olyckan sker ex i hemmet, och det är inte så lätt för alla att betala bara sådär? Man måste väl ha jättedyr försäkring för att få bra vård, om man inte har de pengarna just då så får man gå hemma och ha ont alltså?
Sen säg att man blir sängliggandes på sjukhus, kommer inte en vårdplats bli ganska dyr per dag i skillnad mot dagsläget?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kahobe skrev:
2406345ALLA jämförelser i personalens trivsel mellan offentligt och privat drivna sjukhus har hittills utfallit till de privatas fördel. No exceptions!
Kan detta verkligen stämma? Läste nånstans om att de privata sjukhusen ofta har sämre hygien, eftersom man plockar in de billigaste städfirmorna. Nån som känner igen detta och kan berätta mer?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy