Rimligt att byta kamremmar på Ducati Monster efter 700mil?

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det här borde väl bli ett bra topic på Ducceklubbens hemsida. KVALITETSREMMAR SOM ERSÄTTER ORGINALSKRÄPET, gör den sticky.

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Precis det är oftast jap åkare som har synpunkter om priser o kostnader på Duccar inte duccatisterna!!
Undrar hur det kommer sig...:confused:

Det är intressant faktiskt. De duccefantaster jag känner blir nästan lite stolta när de berättar hur mycket senaste servicen kostade.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Har kört 20000mil med en Audi 100( tror bilen rullar fortfarande) MED HÖR OCH HÄPNA biltemas kamrem :tummenupp

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Precis det är oftast jap åkare som har synpunkter om priser o kostnader på Duccar inte duccatisterna!!
Undrar hur det kommer sig...:confused:

Det är ju sporthoj.com i ett nötskal. Forumet där det läggs mer energi på att hacka på andras hojar/prylar än att faktiskt bara vara nöjd med det man har själv och glädjas å andras vägnar.:huvet:tungan

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Vill bara påpeka att remmens intervaller faktiskt inte alltid kan jämföras! En fyrcylindrig Diesel bråkar bra mycket mer med remmen än vad en tex fem eller sexcylindrig gör. Likaså en twin typ Ducce kontra en radfyra från tex Yamaha.

Men det intressanta i kråksången var att Ducati vill byta efter två år oavsett om hojen inte rullat en meter :va

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det är intressant faktiskt. De duccefantaster jag känner blir nästan lite stolta när de berättar hur mycket senaste servicen kostade.

Det är väl deras sätt att säga "Kom hit sossedjävel så skall jag slå ihjäl dig med plånboken" :D

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
och våtkoppling :va

hujeeda mig, nu går skam på torra land.

Tycker specen på den hojen är smått fantastisk! Insugsventilerna är nästan 47!! mm och hojen varvar över 11000rpm :skrämd. Borret är på 112mm och allt drivs med en kedja! Låter helt sjukt i mina öron :kär

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati