Importdäck
Lillemans MC i Lund skulle ha 800 kr per däck om man kom med hojen och 2 däck i näven.
Jag skrattade och la på.
Har full förståelse för firmor som tar bra betalt då man kommer med däck i näven. Förtjänsten för firman ligger i att sälja däck, att montera balansera är en service för kunderna, inget man blir rik på. Om inte firman tjänar något på att sälja däcket, har dom inte rätt att tjäna på monteringen då? Varför ska firman ställa upp och kränga däck till plus minus noll pengar när kunden köper däck via nätet utomlands?
Sen kommer problemet om ett däck skulle gå isönder vid monteringen, och firman inte lagerhåller det fabrikatet på däck och inte kan gå och hämta ett nytt på hyllan, vad händer då?
Jag förstår folk som handlar däck på nätet för rena nettopriser, men lägg om dom själv då. Vissa firmor på nätet säljer däck billigare än MC-firmor i Sverige ger för dom. Varför? För en däckhandlare i tyskland säljer ungefär lika mkt däck på ett år som alla sveriges däckhandlare tillsammans.... Fundera på det. Lite bättre marginaler kan nog förhandlas fram....
Nej ring en målarfirma och säg såhär: Nu har jag köpt tapeter, färg, spackel, verktyg på Cheapy. Kan ni komma och sätta upp allt sammans.....
Tror inte så värst många är intresserade av den dealen.....