Rimligt pris på R6/R1?

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
r6 -99
vilken årsmodell?

jag betalar 1324:- i månaden för hel/hel för min -01:a hos SalusAnsvar.

jag är den andra brukande ägaren på min R6a... men på ägarbeviset står det 7 eller 8st antal ägare :p hitils har mitt försäkringsbolag inte gnällt, utan är lika glada varje vår när jag ringer och vill hel försäkra samma hoj hos dem igen :p

de där med priset är intressant, varför så många tror att de är mer värt än va de är... mycket beror säkert på att folk inte amorterar på sina lån å vill ha tillbaka pengarna för att kunna lösa sina lån...

tror ingen är så puckad att de verkligen tror att de kan få tillbaka pengar på en bil/hoj som de brukat.

jag pröjsar 1600 / månad halv för min som är en 99. Får ringa SA imorgon o höra efter. Ålder och ort spelar ju stor roll också, själv är jag 23 och bor i stockholm och har haft kortet i 3 år. Kan ju ha med det att göra?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Varför kostar de gamla R1:eek:rna så mycket? Det är skitenkelt....Det är vad folk BETALAR för dom fort.
Så fort ingen köper dom, sjunker priserna...inte svårare än så!

sqalo

Medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Nästa år så
Grus i maskineriet vart det här. Ringde till If igen för att få premie på några olika cyklar. Jag uppgav tidigare i tråden att jag skulle få betala 5620kr halv/hel för en R6a från -02. Det visade sig nu att personen som gav mig denna prisuppgift slängt om två siffror i reg.numret så det hade blivit en annan Yamaha (XJS1100) så det var inte så värst konstigt att det blev så billigt.

Lite trist för nu blev premien istället 21300 halv/hel, men det positiva är att jag nu med riktigt gott samvete kan köpa en nyare sportcykel för de kostar lika mkt i försäkring som en gammal (dyr) sporthoj. :tummenupp

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Vad får du för 25-30k i dag? en ny moped:gnissla Beg priser följer nypriser
Alla har inte råd med nytt

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar