Nu är jag ingen som tävlar, men...
Mycket skit kastas på SVEMO och har så gjort i flera år.
Känns som att det är där problemet ligger !
En del säger att det inte hjälper att klaga eller att ge idéer
Innan jag fick återfall till Hoj-världen så har jag suttit med båda fötterna i bil träsket och bankörning mm
Lite samma pajkastning / missnöje finns mot SBF (Svenska BilsportFörbundet) alla kastar bajs när dem är missnöjda, ingen lyssnar, alla är sura, men alla ställer upp nästa tävling iallafall....
En man tog steget, startade SMA (Svenska MotorAliansen) en arrangör parallellt med SBF !
Ett helsikels liv blev det, uteslutningar från SBF förkom osv
Men idag har en hel serie (SLC) övergått till SMA, bankörningar och andra tävlingar arrangeras av SMA.
Självklart finns det brister även inom denna nya arrangör, utförande av licenser t.ex. (sist jag kollade så vara det bara att pynta så kommer den i brevlådan)
Hade man som intresserande för sporten gått ihop i en förening, skrivit stadgar och bestämmelser och blivit godkända av internationella förbundet & startat en egen serie så kanske man på sikt hade konkurrerat ut SVEMO ???
Om man på ett seriöst sett går ihop och skriver till internationella förbundet och frågar om det är möjligt, på grund av att man inte är nöjd med nuvarande utsedda ansvariga förbund sköter sig så....
Självklart är det ju mer, försäkringar osv som ingår i licensen, men sådant har löst sig för SMA så varför inte för en annan utövare ?
Kanske tål att tänka på
Problemet i det är att många hackar på SVEMO. Men ingen vill göra något ideelt själv.