Hej på er SH'are!
Jag har sålt min hoj och jagar en ny, men valet är inte helt lätt.
Men nu till det verkliga problemet.
Jag har sen ett par månader tillbaka behandlats för ett inflammerat muskelfäste i en axel, pga mitt jobb. Har från och till varit sjukskriven, sammanlagt i en månad det senaste kvartalet, så smärtan har varit ganska rejäl.
Problemet uppkommer i samband med att det är stressiga dagar på jobbet, och jag sitter illa framför datorn utan att tänka på det.
Jag hade siktat in mig lite på en kåpklädd RR-hoj som nästa hoj, men jag är väldigt osäker på hur detta kommer fungera med min axel - någon som haft liknande besvär och ändå kör RR-hoj?
Jag "torrbröt" en CBR1000RR -12 i helgen, och det kändes väl... sådär. Jämför man körställning med t ex CB1000R så är den stor, och den senare är antagligen snällare mot axeln.
Frågan är, hur mycket sliter det på axlar att köra sporthoj, jämfört med en naken dito?
Förstår att det i stadskörning blir extra tungt, men låt säga i landsvägsfart och då man verkligen avverkar mil? Är det kanske t om så att sporthojen kan vara snällare mot axlar väl uppe i fart, då du inte slåss med fartvinden lika mycket?
Ha det gott , och var rädd om varandra
/K
Jag har sålt min hoj och jagar en ny, men valet är inte helt lätt.
Men nu till det verkliga problemet.
Jag har sen ett par månader tillbaka behandlats för ett inflammerat muskelfäste i en axel, pga mitt jobb. Har från och till varit sjukskriven, sammanlagt i en månad det senaste kvartalet, så smärtan har varit ganska rejäl.
Problemet uppkommer i samband med att det är stressiga dagar på jobbet, och jag sitter illa framför datorn utan att tänka på det.
Jag hade siktat in mig lite på en kåpklädd RR-hoj som nästa hoj, men jag är väldigt osäker på hur detta kommer fungera med min axel - någon som haft liknande besvär och ändå kör RR-hoj?
Jag "torrbröt" en CBR1000RR -12 i helgen, och det kändes väl... sådär. Jämför man körställning med t ex CB1000R så är den stor, och den senare är antagligen snällare mot axeln.
Frågan är, hur mycket sliter det på axlar att köra sporthoj, jämfört med en naken dito?
Förstår att det i stadskörning blir extra tungt, men låt säga i landsvägsfart och då man verkligen avverkar mil? Är det kanske t om så att sporthojen kan vara snällare mot axlar väl uppe i fart, då du inte slåss med fartvinden lika mycket?
Ha det gott , och var rädd om varandra
/K