Richo
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2004
- Hoj
- GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Var absolut inte meningen att bagatelisera eller vara nonchalant. Jag ber om ursäkt för mitt klumpiga inlägg...
Det jag ville få fram är att i princip "alla" inklusive mig själv kämpar med att inte sätta för mkt tyngd på armar, axlar på en sporthoj och av ren okunskap trodde jag TS skada skulle må bättre av att träna på att motverka detta.
No hard feelings i hope.
Det jag ville få fram är att i princip "alla" inklusive mig själv kämpar med att inte sätta för mkt tyngd på armar, axlar på en sporthoj och av ren okunskap trodde jag TS skada skulle må bättre av att träna på att motverka detta.
No hard feelings i hope.
Det är inte riktigt så enkelt att det bara är en fråga om huruvida man vilar på armarna.
Vissa problem med axlarna kan göra att du får svårt att sitta i den position man sitter på många sporthojar även om man inte belastar alls.
Impingement är ett exempel på något som kan göra att det kan bli svårt även om man inte vilar på armarna. Men det varierar från fall till fall vad som fungerar beroende på exakt typ av impingement och hur det sitter.
Så att bara föreslå att man ska lära sig sitta rätt kommer inte så långt tyvärr. Förutom att du framstår som någon som bagatelliserar någon annans problem till att bara vara en fråga om att denne sitter på fel sätt.
Visst kan man förvärra problemen genom att sitta fel. Det säger jag inget om. Men det är naivt att tro att det automatiskt måste vara fråga om det så fort någon får problem när dom sitter på en sporthoj.