Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
I USA (var annars ?) Har man nyss startat en roadracing-klass för V-twin baggers. Här är första träningen. Fett ljud är det! Min gissning är att den tillverkare som har styvast ram kommer att leda denna cup om ett tag. Man får inte modifiera ramen.
131 kubiktum (Ca 2.15 liter) tror jag är den största slagvolym de får använda. "The Harleys must have the originally equipped V-twin engine with a maximum displacement of 131cc or S&S Twin Cam engine with MSO, while the Indians must also run with the originally equipped V-twin engine, but there’s lots of room for modifications within."
Lite fakta om hojarna som nu är anmälda.
https://www.motorcyclecruiser.com/story/bikes/motoamerica-king-of-baggers-racebikes/
Reglerna verkar vara väldigt fria än så länge. Det lär nog ändra sig när det spårat ur, såg i artikeln ovan tex att Trask ställer upp med turbo-hoj Under denna träning låg de snabbast hojarna på ca 130mph på rakan, ca 209kmh. De flesta team har bantat bort nästan lika mycket vikt som en 1000cc banhoj väger. Så nu är de "lättaste" cyklarna nere på ca 650lbs, ca 290kg
https://www.youtube.com/watch?v=JPUmd-BPX9I&t=935s
Förarna verkar i de flesta fall vara yngre amerikanska RR-kändisar. Ingen av dessa snorisar verkar ha kört den här typen av lågvarviga tunga cyklar förut. "Its the first week I have ever put my ass on a bagger", "My 800-pound life"
https://www.youtube.com/watch?v=SJjdDqaVHRc
131 kubiktum (Ca 2.15 liter) tror jag är den största slagvolym de får använda. "The Harleys must have the originally equipped V-twin engine with a maximum displacement of 131cc or S&S Twin Cam engine with MSO, while the Indians must also run with the originally equipped V-twin engine, but there’s lots of room for modifications within."
Lite fakta om hojarna som nu är anmälda.
https://www.motorcyclecruiser.com/story/bikes/motoamerica-king-of-baggers-racebikes/
Reglerna verkar vara väldigt fria än så länge. Det lär nog ändra sig när det spårat ur, såg i artikeln ovan tex att Trask ställer upp med turbo-hoj Under denna träning låg de snabbast hojarna på ca 130mph på rakan, ca 209kmh. De flesta team har bantat bort nästan lika mycket vikt som en 1000cc banhoj väger. Så nu är de "lättaste" cyklarna nere på ca 650lbs, ca 290kg
https://www.youtube.com/watch?v=JPUmd-BPX9I&t=935s
Förarna verkar i de flesta fall vara yngre amerikanska RR-kändisar. Ingen av dessa snorisar verkar ha kört den här typen av lågvarviga tunga cyklar förut. "Its the first week I have ever put my ass on a bagger", "My 800-pound life"
https://www.youtube.com/watch?v=SJjdDqaVHRc
Last edited: