Ja tror de hade 115 kilo som viktgräns då den ändrades till 130 kilo sen.
Det hade varit väldigt intressant om ex Alatalo som är insatt i den världen hade tid att berätta om skillnaden mellan Moto GP alla 80 tals gaffel/bakdämpare o en ny ex öhlin txt elektrisk styrd dämpning.
Jag har svårt att tro motogp, s 80 tals fjädring ramgeometri motorns effektutag däckens compound blandningar var bättre än dagen nya 600-1000cc sporthojar..
Men vikten spelar en stor roll i hur sent man kan bromsa hur hårt det axar o vilken hastighet man kan ha i kurvor.
Så körde denna c, bergman nytt varv rekord med en säg 70 kg tyngre hoj än för 33 år sedan är det mycket bra gjort o detta bevisar då att med nyare material går det att steka en 33 år gammal 2T Moto GP hoj..
Men som sagt det hade varit väldigt intressant om Alatalo har lust o tid att skriva ett längre alster om dessa skillnader..
Bra gjort av C, berggren vem han än är!!