Roadracingförare, team och motorcykelfabrikat vi älskar

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Biaggi.. Underbar körning, fantastisk spännande mediaperson!

MC Doktorn

Guest
Freddie Spencer hade en enastående men ganska kort karriär och vann 1983 GP500 på den ganska märkliga NS500.

Hans säsong 1985 vann han allt bla titeln i 250gp och 500gp, hans sista gp seger var på Anderstorp.

Bilden är från anderstorp 1983, 2:a hö efter långa rakan ?

Där jag highsidade 2008

015_83_spencer

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hans säsong 1985 vann han allt bla titeln i 250gp och 500gp, hans sista gp seger var på Anderstorp.
Bilden är från anderstorp 1983, 2:a hö efter långa rakan ?
Jag var där och såg det :yoparty

Ja, jag tror det är andra högern, det som då var första kurvan eftersom start/mål låg på dagens andra raka (där läktarna är tomma där vi kör).

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Älskar och älskar...

....det jag gillar mest är passion.....de som så att säga gör det för att....för att...ja för att det är racing helt enkelt.....

Cagiva nämde någon.......de gjorde det så vackert så vackert......å som de spenderade - säkert mycket mer än de egentligen hade råd med och i ärlighetens namn fick man nog inte ut så mycket av det totalt sett......men den moderna 500 eran hade inte varit detsamma utan dem - och jag kommer aldrig att glömma hur fruktansvärt det kändes när det var klart att de inte kunde fortsätta,,,tomt liksom......

aprilias 400-500 twin......den räddade väl nästan livet ( ja nu överdriver jag en aning) på mig när Cagivan försvann.....en liten Italiensk underdog....som gjorde det nästan lika vackert som Cagiva.....och man valde en metod som de förtjänar all respekt i hela världen för......

Fior......fanatiska frallor med skitballa chassien och underbart ylande tvåtakts radfyror ( de gjorde väl även något på handas 3-pip ).......

Morbidelli på -70 och -80 talen.....egentligen räcker väl bara namnet...

Paton.....kan väl jämföras med Minardi i F1....alltid chanslösa egentligen men de gjorde det med själ, hjärta, passion....mycket passion och för det mesta faktiskt ganska vackert......för att...för att....för att det var racing bara helt enkelt ju......och jag kommer aldrig att glömma den gången när jag såg Giuseppe Patoni sitta på en pall och skruva med en av sina parralelltwinnar från - 70 talet under "The Centennial Classic TT" i Assen 1998,,,det var så vackert att det inte går att beskriva knappt.....och jag är tacksam att jag fick se och uppleva detta...och jag skall berätta för mina barn.....

Jeremy McWilliams.......tyckte jag mycket om - upplevde honom som helt ärlig, rakryggad och trevlig...och han gav alltid 120%......minst.....

Fredde Watz känner jag inte som en del av er ju gör.....men han har för mig varit precis som McWilliams.......

...finns nog mycket mer att skriva om egentligen....men det får bli en annan gång.....

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Förare som har stort hjärta och en vinnarinstinkt som ibland kan gränsa till mental sjukdom.

Kocinski, Chili, Biaggi, Capirex och Gobert är (var) mina favoriter

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping