Roadtrip USA 2012: Köpa MC för att köra med och sedan importera, hur?

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Haha :D Den formuleringen var bättre :tummenupp

Så jävla rätt! :tummenupp
På en sån här resa skall man ha medel så man kan känna just så och inte stå utanför ett motell en regnig dag och räkna sedlarna i fick bara för att promenera bort och slå upp tältet med gråten i halsen.

CJ

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
2009 Thruxton
Men säg runt 80.000:-, jag kanske har räknat för högt, jag hade helt klart kunnat komma undan billigare på resan om jag bott och käkat enklare. Men ville göra det jag kände för och inte känna att jag var tvungen att snåla under resan./Martin

Tusen tack för info. Nu är det uppsatt på att-göra listan. Har länge funderat på att göra motsvarande med bil men det är ju ap-mycket coolare på en HD!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Fantastiskt rolig läsning om en till synes helt makalös road-tripp.. Vilket äventyr.......

CrazyVic

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
1584cc
Spanade precis igenom din blogg lite snabbt. Skitbra att du tog dig tid att uppdatera så frekvent! Vi var så jäkla slut när vi kom fram till motellen på kvällarna att vi prioriterade några bärs och cigg. Såhär i efterhand kan jag säga att jag ångrar lite att vi inte tog mer tid på oss att köra runt och kolla grejer, men det var som sagt groteskt varmt. Nästa USA-resa blir det helt klart en lite nordligare rutt likt din. Riktigt häftiga landskap!

Fekkeman

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
-81 Yamaha XJ 650 Caféprojekt
Har precis ägnat ca 1 ½ timme till att läsa igenom hela din blogg och kan bara konstatera lite lätt avundsjukt vilken fantastisk resa du har gjort.

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Hoj
Ducce
Minns inte om jag kommenterat denna redan men det är värt med en till…
Otroligt inspirerande, man får nästan ångest att man inte sitter och planerar en liknande resa varje år.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...