Robe´s KTM 525 projekt/hjälptråd.

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Riktigt najs!! (härmapa) :tummenupp :D

Men för guds skulle BYT blinkers!!! :7peta

Vet inte riktigt än vad jag ska ha för blinkers. Original är ganska stora men ganska snygga... har ett par diod miniblinkers hemma, får se om ja slänger på dom istället :) För tillfället är det mitt minsta problem :p

Avgasbandage, grymt som fan men man ska inte gnida kroppen mot det då det kliar satan.:D

Precis, nuddade det lite när jag slängde ned det i vattenhinken... började klia direkt!! Så var varsamma när ni handskas med det, gummihandskar är ett måste... om ni inte går igång på konstiga grejer dvs ;)

//Robin

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nice men skulle nog föredra dubbla pipor i bak men det är ju jag det!
Vad är det för dämpare för den ser ut att sitta väldigt lågt?

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
aprilia
Fattar inte vitsen med dubbla system överhuvudtaget, ser bara klumpigt ut o är bara en massa kg dövikt. Isåna fall ska det var smutta system som sxv/rxv har, de är läckra o väger inget att tala om

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Fattar inte vitsen med dubbla system överhuvudtaget, ser bara klumpigt ut o är bara en massa kg dövikt. Isåna fall ska det var smutta system som sxv/rxv har, de är läckra o väger inget att tala om

Precis, så mycket bättre placering för viktfördelningen med.
Italienarna kan det här med design, synd att de inte kan bygga nåt med rörliga delar som håller mer än 45 minuter:D

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Fattar inte vitsen med dubbla system överhuvudtaget, ser bara klumpigt ut o är bara en massa kg dövikt.

För att det ger mera effekt och lägre ljudnivå än ett trimsystem som har en pipa. En massa dövikt lär det heller inte vara då dom är lättare än ett orginalsystem....

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Det är ett DMC slipon anpassat för WR450 därav hur det sitter...

Stämmer mkt bra! Just nu har jag bara satt dit det provosoriskt med buntband för att man ska se på ett ungefär hur det kommer se ut när det är klart. Ljuddämparen kommer att sitta lite längre, kommer att ha ett mellanrör på ca 50 mm mellan originalkröken och ljuddämparen. Tycker att det är snyggt när dämparen sticker ut så lite som möjligt utanför kåpan.

För att det ger mera effekt och lägre ljudnivå än ett trimsystem som har en pipa. En massa dövikt lär det heller inte vara då dom är lättare än ett orginalsystem....

Just nu prioriterar jag inte ett dubbelsystem oavsett fördelar eller ur kosmetisk synvinkel. Det kostar helt enkelt för mkt för mig :)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Just nu prioriterar jag inte ett dubbelsystem oavsett fördelar eller ur kosmetisk synvinkel. Det kostar helt enkelt för mkt för mig :)

Ähh va då, är du snål eller! :D Skojjar bara! Tycker du har gjort ett jätte snyggt jobb, mera än vad många skulle drömma om bla jag.
Snart kan vi ut och åka!

Dom verkade bara lite fundersam varför man vill ha ett dubbelsystem.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
kommer du köra dekallöst eller?

förresten blev de inte mycket snyggare med delsvis svart ljuddämpare, testade i PS
tvångsbeteende förstår du :D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Vitsen med dubbla system är väl att du kan ha hög effekt men samtidigt lågt ljud. Hondas crf 250 med dubbla blås hade ju tydligen bättre viktfördelning med än den tidigare med 1.

EDIT: Man kanske skulle uppdatera innan man skriver. :rolleyes:

Förbannat snygg blir den iaf!! :tummenupp

Last edited:

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Ähh va då, är du snål eller! :D Skojjar bara! Tycker du har gjort ett jätte snyggt jobb, mera än vad många skulle drömma om bla jag.
Snart kan vi ut och åka!

Dom verkade bara lite fundersam varför man vill ha ett dubbelsystem.

Yes, man blev ju inte LITE sugen att köra idag nu när de e strålande sol och 12 grader! =) Men jag måste få bukt med elproblemet och sen besiktia, SEN blir de åka av! :)

kommer du köra dekallöst eller?

Självklart blir den dekaltrimmad, vet bara inte riktigt HUR än. Ska höra med en dekalfirma och be om en färgkarta, måste veta vilken nyans av blått som passar till bromsoket ju :)

//Robin

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Blev riktigt trevlig :) ska se om jag orkar köra motard in till stan nåndag, (är ca 5mil)
//patrik

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
riktigt nice robe ska bli kul att se den sen när vi e ute o drar lite ;)

Absolut!! Om vädret tillåter så blir det en sväng på söndag eftermiddag ;)

Låter riktigt bra får jag säga och den ljuddämparen är riktigt snygg.

Hur går det med dekalerna? :)

Det går bra, ändrade dock lite planer ang. tillverkningen av dekalerna. Dekalerna kommer inte vara såpass advancerade att jag behöver göra dom på mallarna och skicka för tryck, utan jag beställer färdiga textremsor bara :)
Beställningen går iväg ikväll, så de bör jag få om ett par dagar! :tuttar

Blev riktigt trevlig :) ska se om jag orkar köra motard in till stan nåndag, (är ca 5mil)
//patrik

5 mil är ju inget alls ;) Klart du ska! Håll utkik här för körningar: http://um.forum24.se/um.html

//Robin

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Update!
Hojen är helt klar för besiktning. Lyckades ha av givaren till hastighetsmätaren dock! Kollade på lelles och de skulle ha 350:- för en ny sladd. Så jag provade att ta givaren från en cykeldator (50:- på biltema typ) och det fungerade prima! :)

Fick hem färgkartan från dekaltrim idag, så nu vet jag vilken nyans av blått jag ska ha på dekalerna!

DSC06593.jpg

De måste ju passa till bromsoket :)

DSC06596.jpg

Originallyset från WR´n inför besiktningen.

DSC06601.jpg

Big ass madda fakka :p

DSC06605.jpg

//Robin

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring