Robe´s KTM 525 projekt/hjälptråd.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Dom har ju en viss funktion som kan behövas ibland :tummenupp

Bättre att bilarnas backspeglar tar i skyddet än att bromshandtaget nyper åt och man gör en endo mitt i trafiken :) (och så slipper man mosa fingrarna)

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Rejäl update!!

Fick hem grejerna från lackeraren, tog 2 månader men kostade bara en tårta, så det var det värt :)

DSC06496.jpg

Innan jag slängde in motorn i ramen så tejpade jag med gaffa för att inte repa den i onödan.

DSC06498.jpg

Motorn på plats, dags att dra kablarna.... usch! :D

DSC06500.jpg

Förgasaren på plats.

DSC06502.jpg

Älskar den blåa färgen oavsett hur mkt fjortis det är!

DSC06503.jpg

Alla skruvar kletas in med lite aluminiumpasta för att inte momentet ska gå åt till friktion samt håller skruvarna i fint skick.

DSC06506.jpg

Några få gängor hade fått lite lack i sig, men det var bara att gänga upp med ett gängsnitt.

DSC06510.jpg

Framgaffel på plats, buntbanden är till för att WP dekalerna lossnar... så de får sitta med buntband och förhoppningsvis sitter de bättre sen när jag tar bort buntbanden.

DSC06508.jpg

Lagom öppen luftfilterkåpa :)

DSC06497.jpg

Hojen framifrån

DSC06514.jpg

Bakifrån

DSC06516.jpg

Nu är klockan strax efter midnatt och jag kände att min koncentration sjunkit för mkt för att jag ska kunna fortsätta utan att ha sönder något... så jag fortsätter imorgon och assisteras då av Supermoppe. Förhoppningsvis blir det en film när vi provkör aset!

//Robin

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Mycket trevligt sätt att ta hand om sin hoj. =) Nu kan du ge dej fan på att den rasar för dej så fort den är ihop! *skämt* ;)

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Robin fan vilken pimpmobike!! :yoparty
Kommer nog få slå på en krasch vid donken för att få chicksen! Dom älskar när man gör snygga entréer! :tuttar :gnissla

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Mycket trevligt sätt att ta hand om sin hoj. =) Nu kan du ge dej fan på att den rasar för dej så fort den är ihop! *skämt* ;)

Det vore så jävla typiskt!! Ett rejält motorhaveri! Får hoppas den håller lika länge som din ;)

Robin fan vilken pimpmobike!! :yoparty
Kommer nog få slå på en krasch vid donken för att få chicksen! Dom älskar när man gör snygga entréer! :tuttar :gnissla

Hahaha aaa en rejäl klotning vore rätt fräckt faktiskt... men annars har du ingen chans :D

Lite bilder från dagens meck. Den börjar bli färdig, men lite småpyssell kvar såsom barkbusters, gaffelbenskydd, kraschpuckar, dekaler mm mm. Men nu funkar den och är provkörd, gjorde ont i själen att smutsa ner den!! Filmer kommer senare.

DSC06521.jpg

DSC06523.jpg

DSC06520.jpg

DSC06524.jpg

DSC06522.jpg

//Robin

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Haha har jag gjort nästan exakt samma jobb i vinter. Det blir jädra bra med nylackade saker!

Vänta bara tills du kört första rundan så ser allt inte så nytt ut längre om du inte tvättar hela tiden.:D

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Riktigt snyggt:tummenupp Men ja tycker dock att du kunde skippat sådan stort hål i luftburken med blått nät:tungan

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Riktigt snyggt:tummenupp Men ja tycker dock att du kunde skippat sådan stort hål i luftburken med blått nät:tungan

Bara filtret som är blått ju...
Däremot kommer det få tvättas tokofta om du kommer köra annat än gata med det. Så lite onödigt stort hål, men det blir ju frääänt:D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Finfint :)

skulle du kunna visa en bild från höger sida?
tänkte testa en sak i PS, om du inte har nåt emot det

Robe

Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Tycker det är snyggt med en så pass öppen luftburk som möjligt. Kommer köra 95% gata/bana så det är lugnt på den fronten. Nätet är som redan påpekat svart, luftfiltrets olja som är blått som luras lite.

-----------------------------------------------------
Dock har jag ett problem med elen (oväntat!!)...
Inget ljus fungerar, varken bromsljus eller blinkers. Tuta fungerar dock fint. Startmotorn klickar bara när ja försöker starta hojen med den.

Någon som vet EXAKT vad det kan vara, så ja slipper leta ihjäl mig? :)

Det jag misstänker är en kontakt som sitter på kabelhärvan typ vid batteriet. Det är en två pinnars kontakt tror jag, en hona. Den vet jag inte vart den ska gå, men har för mig att den inte ska sitta nånstans utan bara vara där? Eller har jag fel?

------------------------------------------------------

En drös till med bilder:

DSC06530.jpg

DSC06529.jpg

DSC06533.jpg

DSC06528.jpg

DSC06534.jpg

Supermoppe approves:
DSC06526.jpg

//Robin

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor