valmers skrev:Citat Jan "Flash" Nilsson: snabba varvtider (läs kvaltider) vinnner man inga rejs på.
Finns ju fler citat om Flash som stämmer bättre "man vinner inga race i sandfållan heller"..
valmers skrev:Citat Jan "Flash" Nilsson: snabba varvtider (läs kvaltider) vinnner man inga rejs på.
Jag har sett rejsen, och träningarna. Sete kämpande när materialet var undermåligt, Roberts satt i trailern och surade.Chris Ash skrev:Om man hade sett rejsen och inte bara snackat skit så hade man vetat att Roberts så gott som alltid låg och krigade i täten de första tio varven. Sete däremot låg betydligt längre bak...
valmers skrev:Jag har sett rejsen..bla...bla...bla...Sete....Honda....bäst...Roberts..fjolla...bla..bla.... Ja, eller hur.
Med tanke på din infantila och respektlösa citering av mitt inlägg, tänker jag inte diskutera med dig mer i denna tråd. Väx upp, för helvete.Chris Ash skrev:Eftersom du antingen är blind eller har extremt dåligt minne så ger jag dig rådet att gå in och titta på raceanalyserna på motogp.com. Fast du är iofs expert på att förneka fakta.
valmers skrev:Med tanke på din infantila och respektlösa citering av mitt inlägg, tänker jag inte diskutera med dig mer i denna tråd. Väx upp, för helvete.
Vad är bäst, att köra som Gibernau 2001 (blev 9:a totalt, 119 poäng), och kämpa och visa ödmjukhet när det inte fungerar, och sedan få chansen på en RC211V?Nyteknik skrev:Såja. Bli inte sur nu, Valmers.![]()
Kolla istället på den bifogade filen. Den visar hur ett typiskt race såg ut när Gibernau och Roberts var teamkompisar. Gibernau kör mer defensivt. Först på varv 12 är han snabbare än Roberts och körde i det här fallet (Jerez -02) i mål 5 sekunder efter.
Hur kan det vara så motbjudande att någon ger järnet och blir förbannad för att hoj och däck inte tål det? Att köra fort från början och hela racet är ju enda sättet man kan vinna på.
valmers skrev:Vad är bäst, att köra som Gibernau 2001 (blev 9:a totalt, 119 poäng), och kämpa och visa ödmjukhet när det inte fungerar, och sedan få chansen på en RC211V?
Eller att köra som Roberts 2001 (blev 11:a totalt, 97 poäng), och bete sig som en idiot, demonstrera som en treåring utan lördagsgodis, och därmed diskvalificera sig själv hos toppstallen för all framtid?
Chilly skrev:Blir kul o se om däckproblemet är nått som går i familjen, för lillebror Roberts vågar väll inte börja gnälla på pappas material.....
Nyteknik skrev:För övrigt tror jag du har fel i att Roberts skulle ha "diskvalificerat" sig hos toppstallen. För det första är han i ett av toppstallen. För det andra är Roberts så etablerad och respekterad att han är en given kandidat i alla team undantaget Ducati. Mitt tips är att han (förutsatt att -04 går bra) övertar Barros plats hos Repsol Honda!
Goodstuff skrev:Om Roberts får en styrning hos något av de riktiga toppstallen så ska jag äta upp en cylinderfotspackning till min TZ:a.
Chris Ash skrev:Det behöver han inte få om Suzukin blir snabb.....
Goodstuff skrev:Han lär stanna oavsett hur snabb Suzukin är, om han inte går/får gå. Tror ärligt talat inget annat team är intresserat.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |