Roberts JR om Welcom.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Citat Jan "Flash" Nilsson: snabba varvtider (läs kvaltider) vinnner man inga rejs på.

Finns ju fler citat om Flash som stämmer bättre "man vinner inga race i sandfållan heller"..
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Om man hade sett rejsen och inte bara snackat skit så hade man vetat att Roberts så gott som alltid låg och krigade i täten de första tio varven. Sete däremot låg betydligt längre bak...

Det är en inställningsfråga helt enkelt. Roberts har mer vinnarskalle och är tjurigare och envisare än de flesta. Han ställer förmodligen höga krav på sin cykel och sitt team. Men säkert minst lika höga på sig själv. Han har slagitDoohan head to head flera gånger och han har spöat alla etablerade stjärnor över en säsong. Han vet hur bra han är.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Om man hade sett rejsen och inte bara snackat skit så hade man vetat att Roberts så gott som alltid låg och krigade i täten de första tio varven. Sete däremot låg betydligt längre bak...
Jag har sett rejsen, och träningarna. Sete kämpande när materialet var undermåligt, Roberts satt i trailern och surade.
Det finns många som kan lägga några riktigt snabba varv, men det vinner man inga rejs på. Krigade i täten? Ja, eller hur.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Jag har sett rejsen..bla...bla...bla...Sete....Honda....bäst...Roberts..fjolla...bla..bla.... Ja, eller hur.

Eftersom du antingen är blind eller har extremt dåligt minne så ger jag dig rådet att gå in och titta på raceanalyserna på motogp.com. Fast du är iofs expert på att förneka fakta.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Eftersom du antingen är blind eller har extremt dåligt minne så ger jag dig rådet att gå in och titta på raceanalyserna på motogp.com. Fast du är iofs expert på att förneka fakta.
Med tanke på din infantila och respektlösa citering av mitt inlägg, tänker jag inte diskutera med dig mer i denna tråd. Väx upp, för helvete.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Med tanke på din infantila och respektlösa citering av mitt inlägg, tänker jag inte diskutera med dig mer i denna tråd. Väx upp, för helvete.

Nej snälla, fortsätt diskutera!

Finns ändå ingen mening att diskutera GP-året 2001 med någon som inte sett/kommer ihåg rejsen.....
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Såja. Bli inte sur nu, Valmers. :hej

Kolla istället på den bifogade filen. Den visar hur ett typiskt race såg ut när Gibernau och Roberts var teamkompisar. Gibernau kör mer defensivt. Först på varv 12 är han snabbare än Roberts och körde i det här fallet (Jerez -02) i mål 5 sekunder efter.

Hur kan det vara så motbjudande att någon ger järnet och blir förbannad för att hoj och däck inte tål det? Att köra fort från början och hela racet är ju enda sättet man kan vinna på.
 

Bifogat

  • 80362.jpg
    80362.jpg
    140.6 KB · Visningar: 35

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Såja. Bli inte sur nu, Valmers. :hej

Kolla istället på den bifogade filen. Den visar hur ett typiskt race såg ut när Gibernau och Roberts var teamkompisar. Gibernau kör mer defensivt. Först på varv 12 är han snabbare än Roberts och körde i det här fallet (Jerez -02) i mål 5 sekunder efter.

Hur kan det vara så motbjudande att någon ger järnet och blir förbannad för att hoj och däck inte tål det? Att köra fort från början och hela racet är ju enda sättet man kan vinna på.
Vad är bäst, att köra som Gibernau 2001 (blev 9:a totalt, 119 poäng), och kämpa och visa ödmjukhet när det inte fungerar, och sedan få chansen på en RC211V?

Eller att köra som Roberts 2001 (blev 11:a totalt, 97 poäng), och bete sig som en idiot, demonstrera som en treåring utan lördagsgodis, och därmed diskvalificera sig själv hos toppstallen för all framtid?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Vad är bäst, att köra som Gibernau 2001 (blev 9:a totalt, 119 poäng), och kämpa och visa ödmjukhet när det inte fungerar, och sedan få chansen på en RC211V?

Eller att köra som Roberts 2001 (blev 11:a totalt, 97 poäng), och bete sig som en idiot, demonstrera som en treåring utan lördagsgodis, och därmed diskvalificera sig själv hos toppstallen för all framtid?

Sete är inte anställd av Honda utan av Telefonica Movistar (ett spanskt team som vill ha en spansk förare) som råkar leasa en RCV. Hans "ödmjukhet" har inte något med att han kör Honda att göra. En parallell: Doohan gnällde som fan på HRC när hans NSR inte funkade som han ville. Efter sitt benbrott -92 hade Itohs "ödmjukhet" resulterat i att NSR:en var okörbar. Doohan sade till HRC att den var skit och att man skulle skrota allt det nya man hade utvecklat. I kraft av sin person fick han som han ville och en hoj som passade honom perfekt. Suzuki verkar inte ha lyssnat på Roberts som HRC gjorde på Doohan. Och Gibernaus "ödmjuket" hjälpte framför allt inte Suzuki att bygga en bättre hoj. Däremot verkar Roberts envisa gnäll till slut ha gett resultat.

Så vad är bäst: ödmjuket eller gnäll?

För övrigt tror jag du har fel i att Roberts skulle ha "diskvalificerat" sig hos toppstallen. För det första är han i ett av toppstallen. För det andra är Roberts så etablerad och respekterad att han är en given kandidat i alla team undantaget Ducati. Mitt tips är att han (förutsatt att -04 går bra) övertar Barros plats hos Repsol Honda!
 
Last edited:

Chilly

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Kinna
Hoj
Buell s1
Blir kul o se om däckproblemet är nått som går i familjen, för lillebror Roberts vågar väll inte börja gnälla på pappas material.....
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chilly skrev:
Blir kul o se om däckproblemet är nått som går i familjen, för lillebror Roberts vågar väll inte börja gnälla på pappas material.....

"I'm shooting for racing in South Africa, even if it won't be optimum conditions for myself, the bike or the tyres."

- Kurtis Roberts

:D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
För övrigt tror jag du har fel i att Roberts skulle ha "diskvalificerat" sig hos toppstallen. För det första är han i ett av toppstallen. För det andra är Roberts så etablerad och respekterad att han är en given kandidat i alla team undantaget Ducati. Mitt tips är att han (förutsatt att -04 går bra) övertar Barros plats hos Repsol Honda!

Om Roberts får en styrning hos något av de riktiga toppstallen så ska jag äta upp en cylinderfotspackning till min TZ:a.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Det behöver han inte få om Suzukin blir snabb.....

Han lär stanna oavsett hur snabb Suzukin är, om han inte går/får gå. Tror ärligt talat inget annat team är intresserat.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Han lär stanna oavsett hur snabb Suzukin är, om han inte går/får gå. Tror ärligt talat inget annat team är intresserat.

Jag tror också han stannar. Suzuki håller hårt i sina världsmästare. Troligen är han en av de bäst betalda förarna och får han nu en snabb hoj igen så har han ingen anledning att gå.
 
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

Top