Roberts. Känns det igen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Roberts. Känns det igen?

valmers skrev:
Vem är förvånad?

Inte jag men Robertsförespråkarna verka inte ha hittat hit. LIte god pajkastning om gnällspikar hade passat bra så jag lyfter tråden igen.

Roberts är en mesig gnällspik som bara kör på grund av farsans meriter. Ett VM hit eller dit gör ingen mästare.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Re: Re: Re: Roberts. Känns det igen?

Goodstuff skrev:
Ett VM hit eller dit gör ingen mästare.

Framförallt inte ett VM där man själv har maximalt flyt, medan alla andra har ett mellanår. Tänk om Roberts kunde få en RC211V; jag lovar, han skulle aldrig lyckas på den. Det skulle vara fel på allt.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Re: Re: Re: Re: Roberts. Känns det igen?

valmers skrev:
Framförallt inte ett VM där man själv har maximalt flyt, medan alla andra har ett mellanår. Tänk om Roberts kunde få en RC211V; jag lovar, han skulle aldrig lyckas på den. Det skulle vara fel på allt.
ja han tycks ha kört fast helt, men om dom kunde sparka Gary Taylor oxå så skulle dom nog kunna få fart på teamet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Re: Re: Re: Roberts. Känns det igen?

KJS skrev:
ja han tycks ha kört fast helt, men om dom kunde sparka Gary Taylor oxå så skulle dom nog kunna få fart på teamet.

Det har ju sagts att Roberts och Warren Willing (sp?) inte drog jämt men enligt Roberts så tyckte han att det var väldigt synd att han gick till KTM och att han tydligen inte fick sparken utan gick självmant. Det är vad jag har läst men sanningen kan ju vara annorlunda.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja det har du rätt i, Willing va ju hela hjärnan i det teamet, nu kan dom lägga ner.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En sak som talar emot Roberts är ju att han efter sin titel har visat sig sakna all förmåga att utveckla hojarna han haft. Det har varit ett sabla gnäll men inte mycket har presterats i utbyte. Det är en sak att gnälla och en annan att förändra saker och ting.
Om nu Roberts är en så bra förare borde han väl visat det i regn de senaste säsongerna men han har ju fått stryk av sina stallkamrater då med, Sete i Spanien 2001 och Ryo i fjol tex.
Att tokköra i början för att sedan sakta falla tillbaka imponerar inte på mig och kan väl inte enbart tillskrivas hojens prestanda.

I år är ju Hopkins bättre både på försäsong och i racen, trots avsaknad av rutin.

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Jag håller med Lillebror. KR Jr kan åka hoj, tyvärr så verkar han inte vilja längre. När han blir ifrånkörd av Hopkins och inte verkar bry sig, då kanske man ska hitta på något annat. AMA?

Nä, så han är bara med och lyfter lön.

OK, hojen är förmodligen inte perfekt, men det hjälper ju inte att KR Jr är en Diva som inte kan bli brydd med att utveckla en hoj när man istället kan kräla i gnällträsket.

Bestämde jag i Suzuki åkte han ut oavsett vad det kostade mitt under brinnade säsong.

Plocka in några Japanska kamikaze-dårar (såg ni Supersport och Superbike från Sugo?) istället fram till dess några andra blir lediga.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag ställer mig till Lillebrors skara. Ingen sopa vinner WM. Tycka vad man vill om sättet som Kenny presenterar sig själv, gnällig och tjurig, men talanglös är han inte. Han platsar bra bredvid Max Biaggi. Två tjurskallar med massor av talang, egenskaper som oroväckande mågna förknippar med "vinnare". Hmmmm...jo, jo.

Som Goodstuff påpekar, att Kenny verkar vara oförmögen att utveckla sina hojar. Han är lika snabb som hojen, men kan inte göra den bättre. Detta är något som gäller för många andra goda förare, inte minst vår egna nationalhjälte Ronnie Pettersson. Han kunde köra skiten ur sina bilar, men hur många skitbilar satt inte han i som aldrig blev bättre? Hade Suzuki haft en andraförare i laget som kunde utveckla hojen tror jag att läget hade varit annorlunda.

Att skriva ner någons framgångar med anledning av andras motgångar är slag under bältet. Fyyyyyyyy dig Valmers. Du må ligga i din sköna sjukhussäng omgiven av snygga sköterskor i kortkort och strumpeband, men mitt pekfinger slipper du inte undan. Alla som tävlar gör det på lika vilkor. Först över linjen är det som gäller. Det pratas ibland om "moraliska vinnare", t ex när Checa gjorde en fenomenal uppkörning i regnet bara för att sedan vurpa. I racing finns inte tur eller otur, det finns bara vinnare, första ekipage till flaggan vinner, punkt.

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Om han nu tycker att Suzukin är så himla dålig (även dom gamla), varför tar han inte då sitt pick å pack &
sticker till något annat team med en anna hoj om dom nu skulle vara sååå himmla mycket bättre??
Tycker att det luktar gnällspik som skyller på det material som han själv har varit med om att ta fram...

/ :sjuk

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
valmers skrev:
Kenny kommer aldrig att vinna ett GP igen, oavsett hoj.

Se där, den gamle är inte det minsta sjuk. Back in business! Han har väl fått en liten spricka i benet, på sin höjd... :rolleyes: ;)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jaja, tycker folk här är minst lika bra på att gnälla som roberts gnäller på sin hoj..
Det roberts gnällt på vid flera tillfällen är att han inte haft något att säga till om när det gäller just utvecklingen av cykeln, sen om det hade ledit till det bättre eller sämre kan man ju sia om.
Roberts är en snabbare förare än sete, sete vann på en rcv i sitt andra race..
Men, som någon sa, Roberts borde lämna suzuki, det gagnar varken suzuki eller honom själv att vara kvar. Skulle roberts lämna nu, skulle suzuki harva runt tillsammans med kaworna, vilket kanske får suzuki att snäppa upp sig. Får roberts åka på en yamma eller honda skulle han ganska lätt smälla in sig på plats 1-5.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
abstruse skrev:
Se där, den gamle är inte det minsta sjuk. Back in business! Han har väl fått en liten spricka i benet, på sin höjd... :rolleyes: ;)

TVÅ sprickor var det faktiskt....

Vilket annat team vill ha Roberts? Inget, om du frågar mig. Titta på Roberts under rejsen; när han blir passerad bryr han sig inte, han bara maler på, absolut sladdfritt, lika underhållande som att se målarfärg torka. Om den mesen åtminstone kämpade, slet för att ta tillbaka placeringar, försökte bromsa senare, krigade. Då kunde man sympatisera med fjantkenny, även om det slutar i sandfållan med dunder och brak.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Det förvånar mig inte att han inte hamnat i något annat team. Vem vill ha en totalt färglös och lat människa i teamet, som aldrig lyckas skapa rubriker för annat än gnäll. Det är inget spunk i Kenny. Som tjej vill jag säga: han suger!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Grejen är ju den att Kenny inte har presterat några vidare resultat annat än det år han vann VM. Han är bra men han är inte bra. Att han inte skulle få påverka hur hojen utvecklas tror jag är en sanning med modifikation - hna visste nog inte vad han ville göra. Tror inte Kenny är så "het" på förarmarknaden längre.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning